10 Reacties
2 jaar geleden
Ik snap dat dat frustrerend is.. 😓 En dat je zoiets hebt van ‘ongeïnteresseerd overkomen’, ik zou dat gevoel ook hebben.. Maar sommige volwassenen zijn liever lui dan moe denk ik 😅 anyway ik zou me lekker focussen op het feestje en me er niet te veel van aantrekken! Heel veel succes met de organisatie en geniet van het feestje!
2 jaar geleden
Oh ja heel herkenbaar 🥹 wij hebben gezegd: 1 cadeau om uit te pakken, wil je meer geven dan graag geld voor op haar rekening.
Dus als ze iets van €50 willen geven en zien een leuk cadeautje van €20, en ze willen perse die €30 ook nog geven, dan dat geld overmaken. We willen haar meegeven dat het niet gaat over welke cadeautjes je krijgt of hoeveel ze er kan uitpakken. Maar dat de familie samen is en dat het die dag van haar is.
Hoe vaak wij nog niet scheve gezichten krijgen… en dat ze ook gewoon antwoorden; ze krijgt van ons geen geld hoor, ze wordt nog maar 1.
Waarop wij antwoorden; nou dan geef je 1 cadeau en verder niks. Ook al is dat cadeautje dan maar €10.
Dan zie je ze ook kijken van tssss wat zeg jij nou 🥹
2 jaar geleden
Reactie op Vera-S
Oh ja heel herkenbaar 🥹 wij hebben gezegd: 1 cadeau om uit te pakken, wil ...
Ja precies haha je doet het dus nooit goed 😂
2 jaar geleden
Ik snap je irritatie helemaal! Ik doe met je mee al lees ik alleen maar je berichtje. Ik wil even meegeven dat ik het TOP vind hoe je het goede voorbeeld wil geven in minimalistisch zijn. Dat je kind over 25jaar nog een beetje in een 'gezonde' wereld kan leven, dat wens je toch alle kids toe?! Dan moeten we echt consuminderen/verduurzamen. Laat staan hoe je huis volloopt met al die cadeauzooi. Een vergiet en pollepel daar spelen ze hier meer mee dan met t speelgoed dat ze gekregen hebben (dat niet op t lijstje stond).
2 jaar geleden
Haha ja ik snap je frustratie. Zo'n link met kado's zou hier überhaupt al niet werken. Ik vind zobiso altijd moeilijk om aan anderen te vertellen wat ze moeten kopen. Ik hou juist van de verassingen lijkt me voor een kindje toch juist leuk! Dus ik zou me er verder niet te druk om maken.
2 jaar geleden
Wij hebben een link met zijn rekeningnummer.. dit jaar en volgend jaar kunnen ze gewoon geld storten op zijn rekening.
Heb 1 cadeau wat wij kopen.. wil je daar aan mee betalen ? Mag ook! Dan geef je ons geld.. (en storten wij hun geld op zijn rekening)
Wij hebben speelgoed genoeg en als we iets willen koop ik het zelf wel. En al die cadeaus van 5 euro zijn morgen allemaal kapot dus die rotzooi hoef ik niet 😅 idd veel commentaar op gehad. En zei.. gelukkig is dit mijn kind.. en bepaal ik het .. voor de close familie.. geven tussendoor iets.. als we bv iets willen wat duurder is.. geef ik dat aan.. kunnen ze daar aan mee betalen. En dan doen ze dat met z'n alle..
2 jaar geleden
Reactie op Mama_van_vier
Ik snap je irritatie helemaal! Ik doe met je mee al lees ik alleen maar je ...
Inderdaad , we zijn er nog niet maar doen ons best om hem ook te leren dat geluk niet voort komt uit spullen. Maar ook zeker dat de aarde hopelijk een beetje blijft bestaan