16 Reacties

één jaar geleden

Toevallig zag ik dit gisteren op instagram voorbij komen en stuurde ik het naar mijn man. Hier is het herkenbaar, zo te lezen bij jou ook wel. Ook lees ik oorontstekingen en verkoudheid. Heb je al een handdoek onder het matras bij haar hoofd gelegd of de pootjes aan die kant wat hoger gezet. Plat liggen in zo'n situatie vindt mijn zoontje in ieder geval niet fijn, dit wil dan nog wel helpen.

één jaar geleden

Reactie op Leonore1985

Toevallig zag ik dit gisteren op instagram voorbij komen en stuurde ik het ...
Zo herkenbaar🙈 Pfff vind deze echt zo pittig. Ben heel wat gewend inmiddels maar deze wauwww!!. Maar ik ging gewoon twijfelen of het middag dutje niet meer nodig is door die weerstand. Maar ligt echt aan die slaapregressie. Want ze is overduidelijk moe rond 12:30. Slaap heeft ze nog wel nodig. Oorontsteking is voorbij. Maar bedoel je mer hoesten verkouden het matrasje wat omhoog?. Kan dat indd wel doen vannacht.

één jaar geleden

Zo herkenbaar🙈 Pfff vind deze echt zo pittig. Ben heel wat gewend inmiddel ...
Bij verkoudheid leg ik het matras altijd wat hoger bij het hoofdeinde. Zelf vind ik het ook niet prettig om plat te liggen als ik verkouden ben.

één jaar geleden

Zijn er alweer kindjes uit deze slaapregressie? Hoelang heeft het geduurd?

één jaar geleden

Reactie op Nogrim

Zijn er alweer kindjes uit deze slaapregressie? Hoelang heeft het geduurd?
Gister en eergister ging het na bed brengen beter, Eergister 1 min gehuild. En gister paar sec. Dus ik hoop zo dat het nu de goede kant weer op gaat. Ook de nachten zijn weer rustig

één jaar geleden

Ik merk het ook bij mijn zoontje. Hij ging maandenlang lief slapen zodra ik hem op bed legde. Soms nog even spelen maar geen gedoe. En nu sinds een week of 2 moet ik elke avond vijf keer naar boven om te troosten, in de nacht ook weer er uit en in de ochtend heel vroeg wakker😵‍💫

één jaar geleden

Ohh wat een ellende! Ik moet zeggen dat het meevalt qua protest en huilen, maar ook hier soms middagdutjes skippen, veel vroeger wakker, 's nachts zo nu en dan troosten, en nog een tijd blijven kletsen/zingen in bed terwijl ze eerst gewoon gelijk stil was en ging slapen. Het vroege wakker worden lijkt voorbij.. gisteren sliep ze tot 9u (heerlijk!! Na wekenlang tussen half zes en zes uur) en vanochtend tot half 8. Dus dat lijkt weer wat te stabiliseren.

één jaar geleden

Oohh zo herkenbaar dit… mijn meisje begint sinds een aantal dagen heel hard te schreeuwen als we haar naar bed brengen. Houdt ook heel lang vol. Het maakt mij best onzeker. Ze heeft dit nog nooit eerder gehad en ik wil eigenlijk niet dat ze zichzelf ik slaap huilt. Maar ik wil ook niet iedere keer naar haar toe en er een spelletje van maken… ingewikkeld dit hoor. Ik hoop dat het snel weer over is. Sterkte voor alle mama’s met dit zelfde probleem

één jaar geleden

Hoe gaat het nu met jullie kindjes?, Hier helaas nog drama. Al de 6de dag dat zij zelfs haar dutje overdag weigerd. Overstuur in bed. Neem maar weer mee en dan valt ze bij mij in slaap op de bank. Maar ik krijg haar niet op bed. Ze schreeuwd en schopt tegen t bedje. Ik word langzamerhand band dat dit straks zo blijft pffff. Ze zit nu 5 weken erin

één jaar geleden

Hier ook al een paar nachten drama. Veel wakker en onrustig. Vervolgens 5 uur helemaal overstuur wakker en niet te troosten tot hij uit zijn bed gehaald wordt.. en eig na een uurtje alweer signalen dat hij moe wordt.. hopelijk gauw voorbij. Succes allemaal!!

één jaar geleden

Hoe gaat het nu met jullie kindjes?, Hier helaas nog drama. Al de 6de dag d ...
Het gaat nu alweer een week goed! Er is hoop!

één jaar geleden

Alsof ik mijn eigen verhaal lees. Ook nachtelijke uren. Helemaal overstuur huilen en schreeuwen. Boos om wat? Eigen bed niet goed, ons bed niet goed, beneden "", weer naar boven"" pfff nu al 3 nachten gaande. Ook ik hoop hier heel erg dat het niet al te lang zal duren. Overdag is het ook een drama. Zovaak driftig, maar ook een enorm verlantingangst. Voorheen vrolijk naar de kdv, nu smorgen met aankleden heeft ze het al door en begint de ellende. Begin me echt af te vragen of ik ergens iets fout doe, of dat ze misschien wat anders heeft. In 2 weken is ze compleet een ander kindje geworden en het word met de dag erger.😪😪😪

één jaar geleden

Reactie op JDSL

Hier ook al een paar nachten drama. Veel wakker en onrustig. Vervolgens 5 u ...
Poehh pittig hoor

één jaar geleden

Reactie op EllaBabyNr1

Het gaat nu alweer een week goed! Er is hoop!
Oooh wat fijn!, Hier zitten wij in week 6. Moet nu bij haar zitten tot zij slaapt. Breekt mij wel wat op. Zit soms 30 tot 45 min bij haar. Ook mede omdat zij nu al 11 weken aan t kwakkelen is. Dus al 11 weken is slapen een dingentje. En helemaal nu met die slaapregressie. Ze word nu ook weer vroeg wakker. Sliep juist zo.n dag of 5 weer goed als wij haar eenmaal in slaap gekregen hadden. Maar gister werd ze 4 uur wakker. Vannacht half 4 pfff

één jaar geleden

Reactie op Kendil

Alsof ik mijn eigen verhaal lees. Ook nachtelijke uren. Helemaal overstuur ...
Pfff erg he dat je aan jezelf gaat twijfelen, Dat heb ik dus ook. Dat ik denk doe ik iets verkeerd. Maar vervelend dat ze nu ook al vaat huilen als ze na de opvang moet. Lijkt mij helemaal pittig.

één jaar geleden

Ik heb dit in augustus gehad. Uiteindelijk "gedwongen" om haar te laten liggen en erbij gestaan tot ze sliep omdat ze helemaal uitgeput was... Het hielp om elke keer tegen haar te zeggen dat "iedereen" al naar bed is. Oma, opa, grote nicht, de hond, papa etc. Dan zegt ze zelf ook: moe slapen in bed. En ging gewoon rustig liggen en slapen. Het heeft hier een goeie 2 weken geduurd. Nu vraagt ze soms nog of die die of die al op bed liggen en dan hoef ik alleen nog maar antwoord te geven. Sinds die slaapregressie overigens wel mega sprongen in haar taalvaardigheid (van 1 a 2 woorden naar hele zinnen van 3 a 4 woorden, en elke dag wel nieuwe woordjes)