20 Reacties
2 jaar geleden
Ik heb liever dat ik iets geef waar de ouder wat aan heeft dan dat ik met iets kom en het word in de kast gelegd en niet gebruikt
2 jaar geleden
Wij hebben een kraamfeestje gegeven, op de uitnodiging geschreven; wil je Josie iets cadeau doen? Met een bon maak je ons blij!
Je zou in jouw geval bonnen kunnen vragen van de winkel waar je de kinderwagen kunt kopen? Ik vind dat helemaal niet gek! Mensen geven je liever iets waar je iets aan hebt is mijn ervaring!
2 jaar geleden
Je kan natuurlijk zeggen ons kleintje heeft eigenlijk alles al daarom maak je ons blij met kadobon van……
De bugaboo donkey is trouwens echt wel ideaal! Dat je nog genoeg hebt is ook logisch voor 2de is vaak al lastiger om dingen te geven als bij eerste en dat is natuurlijk logisch.
Ik vindt in iedergeval geen raar idee!
2 jaar geleden
Ik weet niet of je het kent maar ik maak altijd op www.lijstje.nl een lijstje voor de verjaardag of voor de geboorte in dit geval en mensen kunnen dan ook samen doen met een cadeau ideaal zo voorkom je dat je veel dingen krijgt die je minder leuk vind
2 jaar geleden
Ja ik had bij de 1e, 2e, 3e, 4e hahaha had ik lijstje.nl maar met een 5e kind heb je alles echt wel in huis. En de laatste keer ben ik zo vreselijk verwend dat ik enkele dingen zelfs 4 of 5 keer kreeg. Die zitten nu nog nieuw in de verpakking en vind dat echt zo ontzettend zonde.
2 jaar geleden
Mijn ervaring is dat je bij een 2e zwangerschap stukken minder cadeautjes krijgt als bij de 1e. Niet erg hoor, maar het viel ons op (ook de hoeveelheid kaartjes na de geboorte was stukken minder).
2 jaar geleden
Ik zou aangegeven dat jullie sparen voor een specifiek duur iets dus dan een enveloppe zeker welkom is als cadeau. Maar ik zou niet alleen dat vragen. En cadeautje is een cadeautje en geen geld vind ik... Sowieso vind ik sltijd.. Je bent volwassen, je vraagt niet om een cadeau. Als je iets krijgt is het leuk, maar ik zou zelf geen lijst geven aan iemand
2 jaar geleden
Voor vrienden die een tweede hebben gekregen vond ik een cadeau vinden ook lastig. Voor goede vrienden of familie zou ik ook wel een envelop geven voor de bugaboo. Wij zouden ook met z’n allen dan meebetalen, dus gewoon vragen. Veel geven toch liever iets waar je iets aan hebt dan onzin. En gefeliciteerd natuurlijk 🥳
2 jaar geleden
Ik heb zelfs bij onze dochter (1e kindje) gevraagd of ze een bijdrage wouden doen zodat ik uiteindelijk iets groots voor de kleine kon kopen.
Vaak vinden mensen dat juist helemaal leuk omdat ze weten dat het dan ook echt iets is waar je wat aan hebt. Tenminste zo is het bij ons altijd al geweest. Vandaag ben ik jarig en heb ik cadeaubonnen van herinneringen op linnen gevraagd om de trap af te maken met foto's van ons en familie. Dan zien wij vaak hier dat er guller gegeven wordt dan dat je om cadeautjes vraagt😉
2 jaar geleden
Wij hebben vantevoren én op het geboortekaartje het rekeningnummer van m'n moeder gezet met daarbij dat wij graag een bakfiets wilde kopen ipv cadeautjes. Zij heeft toen namens iedereen een soort 'cheque' gegeven na de geboorte en daar hebben we een dure bakfiets van kunnen kopen. Iedereen een fotootje gestuurd die had bijgedragen toen de fiets er eenmaal was. Ik vond het echt ideaal.
2 jaar geleden
Ik ben altijd heel blij met mensen met dit soort initiatieven. Consuminderen is ook erg belangrijk voor het milieu. Over 20 jaar is dat heel normaal denk ik. Meer kringloop en geld voor iets praktisch ipv al die cadeautjes waar je weinig aan hebt. Echt lief hoor, mensen bedoelen het goed. Maar mijn huis puilt uit, en het weggooien kan ik niet, dat vind ik echt zonde. Kringloop is dan wel een optie, maar liever had ik sommige dingen niet gehad. Wij hadden dan ook een briefje bij de kaart (zoals ook wel eens bij een trouwkaart) met dat we alleen maar een gezonde baby wenste. En als cadeautip geld voor een babyproject van Artsen zonder grenzen.
2 jaar geleden
Reactie op Jjjjjj
In België is het heel gewoon om een pamperrekening te openen en dit op het ...
Dit heb ik nog nooit gehoord! Ik ben Nederlands en vind dit dus scht een topidee! Zouden ze hier ook moeten introduceren.
Zelf vind ik het alleen leuk om geld te geven als ik weet dat het voor een concreet doel is(ik zou het suf vinden als het aan dagelijkse boodschappen op gaat).Dus als je dat communiceert zullen mensen dat vast begrijpen.