15 Reacties

2 jaar geleden

Vorig jaar hebben we een mobiele airco gekocht voor in de woonkamer en dat is echt goed te doen. In de slaapkamer hadden we een bak ijs voor de ventilator gezet, werkt ook fijn. Je moet niet direct in de koude luchtstroom zitten. Je kan het beste het nu kopen. Als het eenmaal warm is, is er moeilijk aan te komen.

2 jaar geleden

Het ziet er misschien niet uit maar ik heb aluminium folie op karton geplakt en dat voor de raam van de kinderkamer. Nu weerkaatst de zon en blijft het al een stuk koeler op haar kamer. Hier is alles ook slecht geïsoleerd jammer genoeg…

2 jaar geleden

Vorig jaar hebben we een mobiele airco gekocht voor in de woonkamer en dat ...
We waren inderdaad al opzoek gegaan voor een airco maar ook hier zoveel keus in😊

2 jaar geleden

Reactie op Shenzy1

Het ziet er misschien niet uit maar ik heb aluminium folie op karton geplak ...
Ook een goed idee!

2 jaar geleden

Reactie op Shenzy1

Het ziet er misschien niet uit maar ik heb aluminium folie op karton geplak ...
Heb je het binnen of buiten geplakt?

2 jaar geleden

Reactie op Jamilaa

Heb je het binnen of buiten geplakt?
Aluminiumfolie op karton geplakt en die plaat karton voor de ramen aan de binnenkant gezet…. Dan kan het gemakkelijk weer weggezet worden

2 jaar geleden

Reactie op Shenzy1

Aluminiumfolie op karton geplakt en die plaat karton voor de ramen aan de b ...
Dankjewel! Ja bij mijn babykamer kan ik het ook aan buitenkant doen vandaar omdat er een balkon aan vast zit

2 jaar geleden

Reactie op Jamilaa

Dankjewel! Ja bij mijn babykamer kan ik het ook aan buitenkant doen vandaar ...
Graag gedaan! Altijd handig een balkon, ik kan nu ook steevast 1 raam niet wassen omdat ik daar simpelweg niet bij kan 😑 Als je het aan de buitenkant zou doen, heb je in de bouwmarkt speciale folie, lijkt op wat je op je autoraam legt tegen het vriezen of warmte in de zomer. Is ook heel dik…. Is wel duur, daarom heb ik voor deze oplossing gekozen… Ben nogal krenterig in dat soort dingen 🤣

2 jaar geleden

Ik heb ooit een mobiele airco gehad maar daar had ik spijt van. Het ding maakte onwijze herrie. Daar kon ik echt niet doorheen slapen. Misschien een baby juist wel. We twijfelden toen over het vermogen van de airco. Zaten net tussen twee opties in en hebben de sterkere gekozen. Dat was dus zeker geen aanrader :-p

2 jaar geleden

Nou een mobiele airco wordt het niet te fris hoor. Die moet heel de nacht aan staan voor een beetje koelte en die. Maken ch therrie. Ik zou dan gaan voor een echte airco. Wellicht rolluiken ook een goed idee

2 jaar geleden

Nou een mobiele airco wordt het niet te fris hoor. Die moet heel de nacht a ...
Dat is trouwens mijn ervaring. Wij hadden er 1 van coolblue. Best een goed merk en redelijk prijzig (800 euro) en toch was het het net niet. Het beste is om als de zonde niet meer volloop schijnt de ramen tegen over elkaar open te laten en lekker alles doorwaaien. Een ventilator die de wind naar buiten blaast en zodra het buiten koeler is Anderson. Ook kun je dan een fles water uit de vriezer ervoor zetten. Dan blaast het koele lucht. Deze zet je ergens in de kamer maar niet op de baby gericht

2 jaar geleden

Mobiele airco maakt echt heel veel herrie en koelen nauwelijks... ik zou dan voor rolluiken gaan en evt echt een vaste airco aan het plafond. Mijn dochter haar slaapkamer is op het zuiden en sinds de rolluiken blijft haar kamertje lekker koel. Sochtends zet ik alles open tegen elkaar als ze beneden is en daarna gaan de rolluiken voor de rest van de dag dicht. Haar raam staat wel dag en nacht op de knip zodat het lucht en snachts verse zuurstof binnenkomt. Tis rond de 18 a 20 graden in haar kamer

2 jaar geleden

hele dikke/donkere gordijnen en die overdag dicht houden

2 jaar geleden

Bedankt voor de tips we gaan ermee aan de slag!😃

2 jaar geleden

Planfond ventilator 👌🏽