8 Reacties
2 jaar geleden
Wij gaan ook volgende week naar Zweden met de camper. Ons dochtertje is 9 maanden. Komt allemaal wel goed, gewoon doen kindjes passen zich makkelijk aan
2 jaar geleden
Nee joh! Wij zijn 10 dagen in Denemarken geweest, ook op een camping met tent. Heeeeerlijk.
Een goed waterdicht speelkleed is fijn. Houdt deze bij lange reizen in de auto naast je luiertas. Ideaal voor verschonen langs de kant van de weg of spelen bij een parkeerplaats.
Een opvouwbaar zwembadje voldoet prima even als 'box'
Kindervoeding kun je ook ergens kopen.
Wij hadden een deryan tentje op een stretcher gezet, zodat hij naast ons lag op dezelfde hoogte. dat werkte heel goed. Soort van cosleeper 🤷
Je ritme is anders, die van je kindje ook. Niet te veel om stressen.
Extra water in de auto / bij de hand.
Babykoekjes of maïspuffs ofzo bij de hand in de auto.
Bij lange reis: eventueel 1 ouder die achterin zit. Of iig een optie heeft om achterin te gaan zitten.
2 jaar geleden
Wij zitten in Kroatië nu, met Hemelvaart in NL gekampeerd (beide met tent); gaat helemaal prima!
2 jaar geleden
Ons zoontje vond het fantastisch, lekker buiten en het hele veld over kruipen! We zijn met Hemelvaart en Pinksteren geweest, in de zomer gaan we weer, heerlijk joh 😀
Ik zou sowieso een waterdicht kruippak/broekje aanschaffen of een regenbroek oid. Sochtends is het gras vaak nog vochtig en dan kan die kleine man toch lekker zijn gang gaan. Een speelkleed kan ook, maar als jouw kleine op mijn zoontje lijkt is zo'n kleed altijd veeel te klein 😜
Verder proberen zoveel mogelijk schaduw te maken. Wij hadden een tarp en een parasol staan, dat scheelt al een hoop.
Als laatste, vaak zijn er op een camping wel badjes voor baby's, maar bij de camping waar wij waren, waren die erg groot. Dus als je dat van te voren kan zien, zou een verkleiner wel ideaal zijn om mee te nemen, want dit was wel een beetje tobben. Je kan natuurlijk ook je eigen badje meenemen, maar zoveel plek hebben wij niet over in de auto 😆
Ohja en ik heb potjes babyvoeding gekocht... thuis haal ik steeds iets klaargemaakt uit de vriezer, maar ja... die heb je daar natuurlijk niet. Even opwarmen in heet water en voìla. Of misschien kan hij al met jullie mee-eten, helemaal makkelijk.
Dat was het denk ik 😀 Fijne vakantie!!
2 jaar geleden
Super leuk :) wij gaan ook regelmatig weg met de camper en de kleine man vindt het heerlijk.
Inderdaad een waterdicht speelkleed, in ons geval picknickkleed, is handig. Wij leggen daar nog een boxkleed op, lekker zacht en warmer. Paar speeltjes mee en helemaal prima.
Voorraad eigen luiers en voeding is handig. Op sommige campings heb je een magnetron om voeding op te warmen dan is een magnetron bestendig bakje handig. Anders kan je een potje opwarmen door deze zonder deksel op het potje in een pan heet water te zetten en dan deksel op de pan, stoomt het warm.
Wij vinden een draagzak handig om te wandelen. En een petje tegen de zon.Zonnebrand en eventueel iets ter bescherming tegen de zon is handig als er geen schaduw is.
Even kijken naar de nachten of je een dunne of dikke slaapzak nodig hebt, bij ons ligt hij altijd in zijn eigen Deryan tent.
Ow en een emmer en wasmiddel, je wilt niet 6 euro per keer betalen voor een wasmachine omdat je 1 poepbroekje hebt ;)
Om s ochtends stress te voorkomen koken we savond voor we gaan slapen water en doen dit in een thermoskan, zo hebben we 's ochtends direct een warm flesje als hij honger heeft en de hele camping nog slaapt.
Overigens zitten de campings momenteel vol met gezinnen met kleintjes, reuze gezellig, veel plezier 😀