17 Reacties

2 jaar geleden

Kan je misschien met de opvang regelen dat hij rond 15 uur een (groter) tussendoortje krijgt?

2 jaar geleden

Mijn dochter eet rond 18u met ons mee, maar ze wordt pas rond 4u wakker uit haar middagslaapje en krijgt dan een tussendoortje 😊

2 jaar geleden

Mijn dochter eet rond 18u met ons mee, maar ze wordt pas rond 4u wakker uit ...
Dat is wel een heel fijn ritme 😊 alleen het probleem bij mijn zoontje is dat hij weinig slaapt op een dag. Vanmorgen maar 45 min en vanmiddag bij de opvang 20 min 😅 We zijn al 3 maanden aan het sukkelen met hem qua slaap waardoor ik het lastig vind hoe we het avondeten kunnen rekken tot 18u

2 jaar geleden

Dat is wel een heel fijn ritme 😊 alleen het probleem bij mijn zoontje is d ...
Ooh jeetje ja dat is wel vervelend! Ik heb haar wakkertijden verlengd en daarmee haar dagritme wat veranderd. Nu slaapt ze 2 a 3 uurtjes op de dag. Maar nu moet ik zeggen als ze op het kdv is ze ook minder slaapt hoor. Maar ze is een kei in tegen de slaap vechten 🤣

2 jaar geleden

Bij mijn gastouder heb ik ook aangegeven dat hij om 16 uur nog een tussendoortje mag eten en dan eet hij rond 18 uur a 18.30 uur met ons met de pot mee.

2 jaar geleden

Ik werk zelf ook op een kdv en werk ook wel eens tot 18u. De kleine krijgt dan gewoon later wat te eten. Op haar locatie heb ik gevraagd om haar het tussendoortje na het slaapje te geven. Ze eet brood en houden de fles van 180cc voeding daar nog mooi eventjes aan. Thuis doen we dat niet meer en zijn we aan het oefenen met gewone melk tussen de middag maar zo kan ze wel met een vol buikje slapen op het kdv.

2 jaar geleden

Herkenbaar. Op vrije dagen eet ze uiterlijk 17.30 maar op werkdagen ben ik pas 18.30 klaar (werk in de opvang). Vond het heel lastig hiermee om te gaan! In het begin heb ik ze de mogelijkheid gegeven om een extra flesje 150 aan te bieden als ze trek krijgt einde dag. Sinds 2 weken krijgen ze smiddags warm eten en dan is echt super fijn! Kan ik onderweg naar huis een broodje in haar handen geven. M'n kleintje lijkt er minder moeilijk over te doen dan ik hahaha..

2 jaar geleden

Ja lastig, mijn zoontje wordt op 4/9 1 jaar.. en hij eet nu meestal rond 16.30/17.00 al warm en ok 18.00 wil hij altijd zijn avondfles.. slapen rond 18.30/19.00 Doen jullie je kindje inmiddels al wat later naar bed?

2 jaar geleden

Reactie op Lindabodhi

Ja lastig, mijn zoontje wordt op 4/9 1 jaar.. en hij eet nu meestal rond 16 ...
Ben ook benieuwd hoe dit te gaan doen.. hij gaat 2 keer per week naar de opvang

2 jaar geleden

Reactie op Lindabodhi

Ja lastig, mijn zoontje wordt op 4/9 1 jaar.. en hij eet nu meestal rond 16 ...
Mijn zoontje is ook van 4/09 en is om 18u/1830u helemaal gesloopt en moet dan echt naar bed, dus ben heel benieuwd hoe het gaat lopen. Wij hebben net 3 weken vakantie gehad en moeten morgen weer beginnen met werken. Ik denk dat we op dagen dat hij thuis is, geleidelijk aan het avondeten wat later geven en zo zijn ritme weer wat gaan verschuiven

2 jaar geleden

Bij mij eten we rond 18:00 of 18:30 daarna even uitbuiken en naar bed

2 jaar geleden

Hier eten we ook pas tussen 1800-1830 uur. Sarah krijgt op de opvang rond 1630 altijd een soepstengel, crackertje of een ander klein tussendoortje. Gaat hier prima

2 jaar geleden

Misschien iets later op de dag een wat groter tussendoortje aan laten bieden? Iets van yoghurt of een broodje Misschien hebben ze zelf daar wel ideeen voor? Neem aan dat ze niet een kind laten huilen van de honger.

2 jaar geleden

Ik heb dit zelf niet eerder gehoord maar kan je niet gewoon eten meegeven oid dat ze hem dat geven? Ik vind het een beetje gek eigenlijk dat ze geen eten geven omdat hij thuis met de pot mee zou kunnen eten. Onze opvang is tot 18.30 open en ik mag hopen dat ze ook vanaf 1 jaar gewoon avondeten geven wat wij meegeven als dat onze wens is. Ik ben ook vaak pas rond 18.00 bij de opvang om haar op te halen, voordat we thuis zijn en ze eten krijgt (iets anders dan wij want m’n man is pas 19.30 thuis) is het 18.30 en dat vind ik wel laat voor haar. Maar ik heb het hier niet over gehad met onze opvang dus geen idee hoe zij het doen eigenlijk. En als ze dat niet doen kan je misschien vragen om tussen de middag al een warme hap te geven zodat je/opvang s avonds/einde dag een broodje kan geven?

2 jaar geleden

Reactie op AnneRoos96

Ik heb dit zelf niet eerder gehoord maar kan je niet gewoon eten meegeven o ...
Bij ons op het kdv doen ze dit ook maar tot 1 jaar. Oudere kinderen en kinderen die niet op het kdv hoeven te eten krijgen om 16.30u nog een soepstengel oid. Hier hebben ze duidelijk aangegeven dat dit onderdeel is van hun beleid. 's Avonds eten is een gezamenlijk gezins moment, wij kunnen ons hier prima in vinden.

2 jaar geleden

Reactie op Leonore1985

Bij ons op het kdv doen ze dit ook maar tot 1 jaar. Oudere kinderen en kind ...
Als het voor jullie werkt is dat natuurlijk super fijn! Ik neem m’n woorden ook gedeeltelijk terug want tegen die tijd gaat ook langzaam de laatste fles eraf waardoor wat later eten ook handiger is. Momenteel krijgt onze dochter om 17.00 haar avondeten zodat ze daarna voldoende trek heeft om een fles te drinken. Dat heb je straks niet meer. Bij voorkeur geef ik m’n dochter ook haar avondeten omdat ik het fijn vind en het inderdaad een momentje is! Maar soms is het wel fijn dat ze het op een opvang wel kunnen/willen geven zodat je iets minder hoeft te haasten met alles en ook even gewoon kan knuffelen en spelen met je kind, ipv snel naar huis, avondeten maken en snel opeten om vervolgens direct naar bed te brengen.

2 jaar geleden

Bij de oppas krijgt hij rond 14u (of na zijn slaapje) een fles bv. Rond een uur of 4 meestal een tussendoortje stukje fruit, koekje of 1/2 cracker. Ik ben er tussen 17 en 17.30 en dan kan ik hem daar voeden. Vervolgens eten we 18-18.30. Maar onze man gaat 'pas' rond 20u naar bed. Eerder wil hij echt niet. 20u bv, knuffelen en slapen. Voorheen was het in slaap voeden, maar tegenwoordig wil hij zelf even een lekker plekje zoeken tegen/op/naast mama en dan valt hij lekker in slaap. Vanaf september kdv😱, ben benieuwd hoe het daar gaat. Hij krijgt overdag nog 2 flessen, dus even kijken hoe de dagplanning daar is 🤷