22 Reacties

één jaar geleden

Ik zit echt in exact dezelfde situatie! Waar ze ook aangeven ja het is onhandig voor de andere kindjes. Want jouw zoon moet er dan na hun pas in anders maken ze elkaar wakker. Het is handiger voor ons als hij nog 1 keer slaapt. Nou ammehoela!! Ben echt een beetje boos geworden en heb ook gewezen op de slaapregressie. Daar verdiepte mevrouw zich niet in (vind ik al apart als je met baby’s werkt maar goed). Jorrit is van 2-9 en is net uit de regressie en slaapt alsnog 2 x op het kdv. 12 maanden is echt voor de meerste kindjes veel te vroeg..

één jaar geleden

Ik werk zelf op een kinderdagverblijf en vind dit onzin! Naar mijn mening is dit nog veel te jong om al over te gaan naar 1 slaapje en dat mogen ze je ook zeker niet opleggen. Dat ze jouw kindje op dit moment niet zo makkelijk/niet in slaap kunnen krijgen daar kunnen ze natuurlijk niets aan doen. Maar dat is waarschijnlijk, zoals je al zegt, even een moeilijke fase waar ze uiteindelijk wel weer doorheen komt.

één jaar geleden

Hier net hetzelfde. Ook slaapt hij thuis van 10u tot 11u30 en van 14u tot 16u. Maar in de KDV mag dit niet, want de slaap uren starten om 9u en 12u. Tuurlijk slaapt hij dan niet om 12u 🤷. Hier zullen we het alvast blijven aanbieden...

één jaar geleden

Wat een onzin dat zij dat voor jou gaan bepalen zeg! Ze horen toch echt naar jou als ouder te luisteren. Jij bent leidend en ze kunnen wel iets opperen of voorstellen maar de keuze ligt toch echt uiteindelijk bij jou...

één jaar geleden

Reactie op Aeterna

Hier net hetzelfde. Ook slaapt hij thuis van 10u tot 11u30 en van 14u tot 1 ...
Ja exact daar zitten wij ook mee, maar voor deze fase ging dat ook nog wel. Tenminste, kortere slaapjes maar wel tenminste twee keer even slapen. Heel lastig allemaal!

één jaar geleden

Reactie op Mila69

Ik zit echt in exact dezelfde situatie! Waar ze ook aangeven ja het is onha ...
Bijzonder inderdaad. Ja ik snap wel waar ze mee te maken hebben, maar uiteindelijk heeft ook ieder kindje zijn/haar eigen behoeftes en daar wordt soms naar mijn gevoel iets te weinig rekening mee gehouden :(

één jaar geleden

Super raar! Ik werk op een kdv en ieder kind is anders. Wij kijken vooral naar het kind zelf en luisteren naar de wensen van ouders. In slaap wiegen is inderdaad niet altijd haalbaar maar soms moet je bij het ene kind net iets meer doen als bij het andere. Ons dametje heeft het vorige week thuis op 1 slaapje gedaan. Op het kdv juist 2, omdat ze het daar veel drukker om zich heen heeft en anders omvalt van de slaap. Misschien dat je even in gesprek kunt gaan met de mentor.

één jaar geleden

Ohhh onze dochter slaapt ook zo slecht op het KDV sinds een paar weken. Hier thuis als een roosje! Maar absoluut niet dat zij ons iets gaan opleggen. Ze blijven gewoon hun best doen om haar daar 2 zo goed mogelijke slaapjes te geven. Desnoods door er lang bij te blijven.

één jaar geleden

Bij ons slaapt onze dochter nu 2.5 maand nog maar 1 keer per dag. Heeft hier niet zoveel met slaapregressie te maken, want ten tijde van slaapregressie slaapt ze gewoon niet op een dag. Bij de opvang liet ik hun als het nodig was haar nog twee keer in slaap brengen, alleen hadden ze het er vrij moeilijk mee. Als mijn dochter bijvoorbeeld moe leek en ze deden haar om 10 uur naar bed, sliep ze een uur en daarna de hele dag niet meer. Wat natuurlijk resulteerde in een onwijs moe en huilerig kind einde van de dag. Toen hebben ze mij gevraagd of ze het misschien erg vonden als ze daar ook nog maar 1x sliep en hier dat werkte voor hun wel beter. Heb dan alleen een onwijs moe kind als ik terug kom van werk, ze wil het liefst om 18.00 uur gelijk slapen dan. Bij ons wordt het dus niet zo zeer gepusht maar ik begreep gewoon dat als ze op een drukke dag daar is met nog 10 andere kindjes, dat het vrij vervelend werkt als je 1 kindje hebt die een tweede keer weigert te slapen. Dus dan heb ik liever dat ze het daar leuk heeft en lekker speelt en ze haar slaapje zo lang mogelijk rekken tot ze lang genoeg kan slapen en zij en mijn dochter gewoon een gezellige dag hebben daar. Mocht ze het een dag toch nodig hebben om meer te slapen dan normaal, dan doen ze dat ook gewoon namelijk. (Wij volgen gewoon heel erg onze dochter hierin en niet de richtlijnen zoals dat een kind te jong zou zijn voor 1 slaapje; laten we niet vergeten dat ieder kind verschilt).

één jaar geleden

Naast dat ieder kindje ander is, is het zelfs gemiddeld genomen (15-18mnd) echt nog te vroeg. Dit gaat ten koste van de ontwikkeling en kan veel stress opleveren als hij wakker gehouden wordt. Daarbij zal hij er heus niet makkelijker en gezelliger op worden...

één jaar geleden

Hier proberen ze t wel maar ze wil gewoon maar 1 slaapje op de opvang doen. Prima dan gaat ze savonds wat eerder naar bed. We merken nu zelf ook thuis dat ze tussen 1-2 slaapjes in zit.. vandaag ga ik voor t eerst 1 slaapje proberen. Kleine kanttekening dat ze pas 8 uur wakker was Ipv 6 uur sochtends en ik kijk even of ze dan wat eerder naar bed moet. Ik let dus op wat zij aangeeft en heb verder normaal geen schema. Ze gaat overigens maar 1 dag naar de opvang dus dat is misschien ook anders dan kindjes die vaker gaan..

één jaar geleden

Hier thuis precies hetzelfde verhaal. Maar zoals je zelf al zegt is het daar waarschijnlijk echt nog te vroeg voor.. als mijn dochtertje echt tot 8 ofzo uitslaapt (wat momenteel zelden voorkomt) redt ze het met 1 dutje rond 12. Maar anders heeft ze er echt 2 nodig, en deze biedt ik dan ook zeker aan ookal lukt het niet altijd. Ik zou ook niet te snel over gaan

één jaar geleden

Mijn dochter kan ik prima sochtends rond half 10 in bed leggen maar dan slaapt ze smiddags niet. Dus wat ik nu doe is sochtends wandelen of met de auto ergens heen. Waar ze dus even een dutje kan doen van 15 /20 min. Daarna rond 11.30 of 12.00 een broodje en dan kan ik haar prima rond 12.45 in bedleggen. Als ze vroeg wakker word gaat ze gewoon rond 18.30 naar bed. Maar ik hoor vaak dat ze het op de opvang wel goed vol kunnen houden met 1 slaapje. Ivm de afleiding. Ik moet zeggen dan slaapt mijn dochter ook prima 2,5 uur in een slaapje.Eigenlijk alles wat ze over de hele dag nodig zou hebben op deze leeftijd. Dus 1 slaapje met het zelfde aantal uren als in 2 slaapjes lijkt mij prima.

één jaar geleden

ik heb er op gehamerd dat één slaapje te weinig is nog.. nog niet aan toe helemaal met rode ogen in 1x door naar bed na de opvang leek me niet de bedoeling gelukkig is onze opvang heel erg van 'wat het kind nodig heeft' ipv wat het groepje goed uitkomt ik zou gewoon mn poot stijf houden.. nog zo klein, geef t een paar maanden - half jaartje nog, prima toch...

één jaar geleden

Jeetje wat vervelend om te horen. Ik werk zelf op een babygroep en wij kijken echt wat het kind nodig heeft en wat de ouders graag willen. Wij hadden het omgekeerde van de week. Meisje van 14 maanden mocht maar 1x slapen, maar was bij ons zo oververmoeid en overprikkeld dat ze helemaal niet geslapen had. Zo zielig. Om 15u stortte ze helemaal in. Ik zou echt aandringen om 2 dutjes per dag te doen en anders een gesprek aanvragen met de leidinggevende

één jaar geleden

Nou die van mij zou dat echt niet redden. Die slaapt soms nog wel 3 tot 4 uur per dag, verdeelt over 2 slaapjes.

één jaar geleden

Verschilt per kind. Onze oudste dochter van anderhalf slaapt al vanaf dat ze 11 maanden is maar 1x per dag. Het lukte echt niet om haar 2x te laten slapen, sliep in de middag 2 uur en dat was het. Hield ze altijd prima vol. Onze dochter van nu 13 maanden slaapt echter nog wel 2x per dag, in de ochtend anderhalf tot 2 uur en in de middag een uur, ze zou het echt niet trekken, 1 slaapje. Gewoon op aandringen als ze die 2 slaapjes nodig heeft! :)

één jaar geleden

Mijn dochter is nu 13 maanden en slaapt 1x overdag. Maar dat is haar keuze en zo doet ze het goed. Ik l eg haar op bed als ze moe is, let goed op de signalen. Je zou 1x slapen kunnen proberen als je dat zelf wil, maar niet doordat het kdv dat wil. Ik werk zelf op een babygroep en heb kids van net een jaar die 1x slapen en bijna 1.5 die 2x slapen. Het is maar net waar het kind behoefte aan heeft.

één jaar geleden

Hier wisselt het hij slaapt 13 h in de nacht. 1 tot anderhalf uur in de ochtend en heel soms nog in de middag. Maar goed hij komt erl aan zn slaapuren

één jaar geleden

Thuis slaapt mijn dochtertje alleen nog van 12.00/12.30 uur meestal rond 13.30/14.00. Vaak ook maar 1 uurtje. Terwijl je ze op de opvang gewoon 2 slaapjes doet van vaak 4 uur🙈 uhhh.... ja hoe dan haha. Gelukkig slaapt ze ' s nachts altijd goed van 18.30 tot 07.30/08.00 uur.