38 Reacties

2 jaar geleden

Waarschijnlijk is ze er nog niet klaar voor. Ze is nog maar 13 maand. Geef het even de tijd. Gemiddeld gaan ze pas rond 15 maand staan en lopen.

2 jaar geleden

Maak je vooral niet druk, ze doen dit als ze er klaar voor zijn. Maud kroop tot woensdag helemaal niet en staat al sinds 11 maanden en loopt zo af en toe met onze ondersteuning. En sinds we nu op vakantie zijn boem kruipt ze volop! Zelfs in t zwembad! Ze doen die dingen als ze er zelf aan toe zijn en niet als wij dat willen haha

2 jaar geleden

Die van mij kruipt sinds zaterdag. Daarvoor net anderhalve maand tijgeren door de kamer. Hij is wel erg bezig met zich optrekken. Die van mij neemt gewoon de tijd en gelijk heeft hij. Als ik vooruitgang zie dan zit het wel goed denk ik

2 jaar geleden

Als ze nu al zou lopen zou ze er vroeg bij zijn. Meeste kindjes beginnen met lopen bij 1,5 jaar. Even geduld dus nog.

2 jaar geleden

Nou volgens mij is 13 maanden ook wel erg vroeg. Mijn dochter begint al wel met stapjes zetten. Ze kroop vanaf 7 maand. Maar voor dat ze echt los stapjes ging zetten. Ging ze eerst overal aan optrekken dan overpakken en langzaam achter een loopwagentje. Ik zou het echt de tijd geven het is zo verschillend per kind. Dwingen te staan heeft hier inidergeval nooit geholpen. Lekker laten ondekken. Je kan wat vaker misschien de box proberen als je die nog hebt staan. Daaraan kan ze eerst wat meer leren optrekken.

2 jaar geleden

Geen zorgen hoor! Mijn jongste is net 1 geworden en kruipt nog niet niks. De oudste liep met 10 maanden langs de meubels, en met een jaar los. Ieder kindje volgt zn eige tempo😊

2 jaar geleden

Hier 13 mnd en loopt ook nog niet. Mijn oudste liep met 18 mnd. Ik vind het prima zo. Hoef ik er ook nog niet achter aan 😅

2 jaar geleden

Mijn oudste heeft tot 14 maanden alleen maar gerold en getijgerd. Ging toen in één week staan, lopen langs de meubels en kruipen. Los lopen deed hij met 18 maanden. Zijn broertje (net 1 jaar) tijgert ook alleen dus het zal me niets verbazen als hij hetzelfde pad zal volgen. Ze hebben hopelijk nog 80+ jaar om te lopen, die paar maanden maken dan ook niet meer uit. Mocht je je wel zorgen maken kun je altijd een consult bij het cb plannen of een afspraak met een kinder fysio maken.

2 jaar geleden

Reactie op Roos Anne

Nou volgens mij is 13 maanden ook wel erg vroeg. Mijn dochter begint al wel ...
Het kan wel hoor. Onze dochter liep 1 week voor haar eerste verjaardag los.

2 jaar geleden

Reactie op MyrteL

Het kan wel hoor. Onze dochter liep 1 week voor haar eerste verjaardag los. ...
Nou dat is hier ook wel. Al blijft het nog bij een paar stapjes. Maar ik wilde meer zeggen dat vanaf het kruipen tot staan en echt lopen. Dat dat toch een periode is geweest van 4 tot 5 maanden dus dat heeft soms ook tijd nodig. En het is heel verschillend per kind natuurlijk

2 jaar geleden

Reactie op Roos Anne

Nou dat is hier ook wel. Al blijft het nog bij een paar stapjes. Maar ik wi ...
Dat is zeker zo. Het gaat langzaam aan. En heeft tijd en vertrouwen nodig. Van eerst vastlopen, aan tafel en met de loopkar. Naar de eerste kleine stapjes en nu wil ze niks anders meer en wandelt mevrouw de hele dag.

2 jaar geleden

1e kindje liep met 15 mnd 2e kindje liep met 12 mnd en 2 weken 3e kindje loopt nog niet en is vorige week 1 jaar geworden. Elk kindje heb zijn eigen tempo....

2 jaar geleden

Het ene kindje loopt met 9 maanden al, de ander pas rond 2 jaar. Het is heel verschillend. Mijn oudste dochter liep met 15 maanden maar mijn jongste is daar toch wat langzamer mee heb ik het idee. Helemaal prima, lopen gaan ze uiteindelijk allemaal wel doen 😉

2 jaar geleden

Hier ook Mijn dochter liep met 11 maanden. Nooit getijgerd, amper gekropen. Ze liep opeens Mijn zoontje 1 jaar kruipt net een week. Hij staat wel, maar verder nog geen stap gezet. Ieder kindje zijn eigen tempo

2 jaar geleden

Ik vraag me af waarom mama's zulke hoge verwachtingen hebben van een kindje! Ze is nog maar 13 maand, ze heeft nog ruim de tijd?!

2 jaar geleden

Reactie op Anouk1-24

Ik vraag me af waarom mama's zulke hoge verwachtingen hebben van een kindje ...
Zelfde gedachte 🤣 Toen ik de titel las moest ik even 3x checken of ik het wel juist las.

2 jaar geleden

Reactie op Anouk1-24

Ik vraag me af waarom mama's zulke hoge verwachtingen hebben van een kindje ...
Staat er ergens dat ik van haar verwacht dat ze al staat? Het is m’n eerste kindje en bij het cb zeiden ze dat het wel de bedoeling is dat ze met 18 maanden loopt. Vandaar m’n zorgen en hoe fijn om dan te horen dan ik niet te enige ben. Zit dan niet te wachten op zo’n verwijtende reactie ;-) je kent mij totaal niet!

2 jaar geleden

Reactie op nicci-nicolle

Zelfde gedachte 🤣 Toen ik de titel las moest ik even 3x checken of ik het ...
Ik ben vooral verbaasd over jouw reactie ;-) volgens mij is dit forum bedoelt om elkaar te helpen. Fijn dat je daar met deze reactie aan bij wilde dragen 😂

2 jaar geleden

Hoi! Als je je echt ongerust maakt kan het, naar mijn mening, geen kwaad om eens langs te gaan bij kind en gezin/cb/kinderarts. Als er toch iets zou zijn, ben je er toch liever vroeg bij denk ik dan. 🤷 Ik dacht dat als je een kindje op zijn voetjes laat "staan", ze toch de neiging moeten hebben om te duwen/springen op hun voetjes. Hier zijn het alvast andere zaken die hij nog niet kan: gebaren maken (wijzen, dada doen...) doet hij bijvoorbeeld helemaal niet.

2 jaar geleden

Reactie op floortjevds

Ik ben vooral verbaasd over jouw reactie ;-) volgens mij is dit forum bedoe ...
Als cb heeft aangegeven dat meeste kindjes met 18 maanden lopen… waarom wil je dan nog steeds van andere ervaringen weten? Neem aan dat je een groeiboek hebt gekregen waar je de hele ontwikkeling kan volgen. Daarnaast heb je tijdens de 11 maanden afspraak op het cb het over ontwikkeling gehad wat je dochter al wel zou moeten kunnen. Iets pakken, zwaaien en brabbelen zo uit mijn hoofd. Kortom je wilt of te snel gaan. Dus verbaas je niet over mijn reactie. Ik geef hem tenminste terwijl andere het denken 😉