8 Reacties

één jaar geleden

Geen tips. Maar toevallig wel een dochter met exact dezelfde "first world problems" haha. De vormpjes gaan niet soepel genoeg in de juiste vakjes, en ze kan met de loopwagen alleen rechtdoor, waardoor ze dus constant botst en even niet weet hoe ze moet keren. Zelfde als ze ergens niet bij kan of als ze de deur van haar keukentje niet open krijgt (omdat haar eigen been ervoor zit ofzo..). Wat is het ook zwaar om dreumes te zijn he 🙊

één jaar geleden

Ben bang dat het er een beetje bijhoort. Hier een flinke driftkikker 🙄 ik heb een aantal opties die ik inzet. Ik ga er naast zitten, laat hem begaan, benoem zijn emotie en dan komt hij vanzelf weer rust opzoeken in de vorm van een knuffel of iets. Ik zorg bijtijds voor afleiding. Hij wil graag trapklimmen maar dat mag niet. Dus als ik zie dat hij daar heen gaat dan biedt ik wat anders aan. Voorkomt weer een driftbui. Ik vraag of hij hulp wil voor hij volledig gefrustreerd raakt. Wij hebben een handgebaar voor 'helpen' wat hij zo leert inzetten. Langzaam maar zeker krijgt bij nu iets meer geduld (lees: enkele seconden) en daar belonen wij hem ook enorm voor.

één jaar geleden

Ohhhh zo herkenbaar. Vandaag lukte het haar niet om de vorm direct in de vormenstoof te krijgen en ze krijste het uit en gooide meteen met spullen. Pfff, het kost mij soms een hoop energie en geduld. Blij om te lezen dat we niet de enige zijn

één jaar geleden

Hier ook snel een driftkikkertje voor al als er iets niet naar dr zin gaat. Wordt dan compleet over de zeik, ook liggen op de grond en krijsen. Van de week heb ik het ook in de winkel met boodschappen doen gehad. Ooit gedacht zo’n kind krijg ik niet maar toch dus😅 Wij vinden het ook erg pittig. Kiesjes komen ook nog door en snotverkouden. Ellende allemaal, plus de nachten😅

één jaar geleden

Reactie op Liess91

Hier ook snel een driftkikkertje voor al als er iets niet naar dr zin gaat. ...
Haha wat erg is dat hè. Ik had het vandaag ook, ik moest een pakketje wegbrengen waardoor ik haar even op de grond moest zetten in de winkel ( ze kan lopen). Dat wou mevrouw niet, ze krijste het uit en ging demonstratief op de grond liggen. En dan loopt er een mevrouw langs die zegt “ahgossie”. Grrrrr

één jaar geleden

Dit had mijn zoontje ook heel erg toen hij in sprong 9 zat. Sinds hij uit die sprong is gaat het veel beter en heeft hij minder driftbuien

één jaar geleden

Kan ze al stappen? Mijn zoontje lijkt gefrustreerd te zijn omdat dat nog niet zelfstandig lukt. Dat en niet kunnen uitleggen wat er scheelt... Maar daar zullen we nog een tijdje mee moeten leren omgaan, vrees ik 😅

één jaar geleden

Reactie op MamavanNF

Kan ze al stappen? Mijn zoontje lijkt gefrustreerd te zijn omdat dat nog ni ...
nee, ze loopt achter een wagentje , ze gaat al los staan. Maar los lopen nog geen zin. Het zal wel veel oplossen denk ik. Nog even geduld😅