20 Reacties

één jaar geleden

Hier voed ik mijn zoon ook 1x per dag en heeft ook nog geen kinderziekte gehad, wel is hij vaak verkouden, enz. Maar ik heb altijd het idee als andere kindjes bijv. 5 dagen ziek zijn is hij dat maar 1 of 2. Geen idee of het verband houdt, maar vast wel enigszins. Wij zijn nu aan het afbouwen, dus maar afwachten.

één jaar geleden

Mijn zoontje krijgt ook nog borstvoeding zo’n 5 keer per dag gemiddeld. Hij heeft ook nog geen kinderziektes gehad, wel vaak verkouden als die bij de opvang is geweest

één jaar geleden

Onze dochter krijgt sinds 6 maanden geen bv meer en heeft ook nog geen kinderziektes gehad. Zelf kreeg ik al heel jong waterpokken toen ik nog wel bv kreeg maar mijn broer pas met 4 jaar. Is maar net hoe je er mee in aanraking komt :) Fijn dat Ben nog lekker bij je drinkt, is zeker goed! Maar zou me niet te veel zorgen maken :)

één jaar geleden

Onze zoon heeft geen borstvoeding gehad en ook geen kinderziektes. Hij is wel verkouden en ziek geweest, maar geen kinderziektes. Is dat een een ding dan dat ze dat wel moeten krijgen? Toen ik zwanger was, ben ik getest op antistoffen tegen de waterpokken. Ik had de antistoffen wel, terwijl ik nooit de waterpokken heb gehad.🤷‍♀️

één jaar geleden

Wij hebben ook nog geen kinderziektes gehad. Geef geen borstvoeding meer sinds 4 maanden Wij zijn eigenlijk ook nooit ziek Wel 2 x een dubbele oorontsteking gehad maar daar zijn we perongeluk achtergekomen bij de dokter omdat 1 van zijn broers daar was.

één jaar geleden

Hier ook nog borstvoeding en geen kinderziektes. Wel heel non-stop verkouden en hoesten, bv in z'n neusje lijkt dan ook niet te helpen. Hij komt niet met heel veel kindjes in aanraking. Geen idee in hoeverre de borstvoeding een rol speelt. Ik zou zelf in ieder geval de ziektes niet op gaan zoeken 😉, maar ermee dealen op het moment zelf. Mijn nichtje van 26 jaar heeft ook nog nooit waterpokken gehad. Maar op zich ook fijn als hij het helemaal niet zou krijgen toch?🙂 Jullie ook fijne feestdagen! 😃🎄

één jaar geleden

Stel hij heeft wel zoveel antistoffen, misschien dat hij er dan op latere leeftijd ook minder ziek van zou worden? 🤷 Geen idee, maar je hebt het toch niet echt in de hand. Dus als je het los kunt laten is voor jezelf denk ik erg prettig 🙂

één jaar geleden

Zo te lezen is het dus best wel normaal dar hij nog geen kinderziektes gehad heeft 😅. De huisarts vroeg er laatst naar en dacht opeens eigenlijk wel gek nog niks gezien.

één jaar geleden

Hier ook geen kinderziektes en nog altijd borstvoeding. Ik heb mezelf hetzelfde afgevraagd en ook gevraagd bij het consultatiebureau dus ik snap jou.. de bof is voor jongetjes op latere leeftijd wel degelijk gevaarlijker dus vandaar dat je hoopt dat een zoontje daar eerder mee in aanraking komt. Maar ik laat het op z’n beloop. Ik hou hem ook nergens echt weg, behalve als hij al ziek is dan pas ik wel echt op.. Maar op de een of andere manier lijkt niemand echt met andere ziektes dan de 6e te zitten (kinderen van vrienden en van de opvang).

één jaar geleden

Reactie op Cooltjuh

Zo te lezen is het dus best wel normaal dar hij nog geen kinderziektes geha ...
Ziekenhuis vroeg het bij ons net voor operatie aan de oortjes (buisjes) dan mag je 4 weken ervoor geen kinderziekte hebben gehad, zei de verpleegkundige ☺️

één jaar geleden

Hier nog borstvoeding, ook zo'n 6 keer per dag. Geen kinderziektes gehad nog en hij is 2 keer ziek geweest. 1 keer corona. Dat heeft 1 dag geduurd en een keer een griepje van 4 dagen. Weet niet of het door de borstvoeding komt. Ben vooral blij dat hij zich zo goed voelt haha!

één jaar geleden

Daarbij, jij bent lerares toch? Jij krijgt kinderziektes dagelijks op je bordje en dus ook extra afweerstoffen in je bv.

één jaar geleden

Hier ook pas 1 keer ziek geweest ze is nu 15 maanden ruim. Eerste 10 maanden lang bv gegeven. Zie er denk ik wel een verband tussen, maar toegegeven ze gaat niet naar een opvang dus dat zal zeker ook schelen. Goede weerstand dus net als Ben. Bv is een hele goede basis voor de toekomst ook dus zou me geen zorgen maken hoor

één jaar geleden

Ik dacht ook door 8 weken borstvoeding een kindje met goede weerstand te hebben, 2x verkouden geweest met 1x verhoging. Toen ging ie naar de opvang met 12 maanden, alleen maar ziek, verkouden, buikgriep 🙈 En wij ook 😂

één jaar geleden

Ik geef al 14 maanden borstvoeding maar hier hebben we alles al gehad. Minimaal 6x buikgriep 2x corona dan nog wat verkoudheidjes, pseudokroep, keelontsteking. En ook nu is hij weer doodziek😅, dus bij mij lijkt het niet perse een wondermiddel tegen ziek zijn🙈

één jaar geleden

Reactie op ROF

Daarbij, jij bent lerares toch? Jij krijgt kinderziektes dagelijks op je bo ...
Dat is zeker waar! Mijn vriend had afgelopen week corona. Wij hebben geen afstand gehouden. Ik had zoiets van hij testte donderdagmiddag positief, nadat dinsdag al zijn klachten begonnen. Ik werk dinsdag, woensdag en donderdag. Dus ik mocht gewoon blijven werken mits zelf geen klachten. Ben en ik zijn er corona vrij doorheen gekomen. Mijn vriend die lijkt nu weer wat nieuws opgelopen te hebben. Gisteren weer verhoging opeens en slap gevoel 🤔. Zou de mannen griep heersen?

één jaar geleden

Ik geef geen borstvoeding meer sinds september. Daarvoor had ze wel eens koorts en verkoudheidjes van de opvang. Sinds ze geen bv meer krijgt heeft ze 5e, 6e ziekte gehad, krentenbaard, voetmondhandziekte en ga zo maar door. Misschien dat als je het langer geeft dat het meevalt, maar viel mij wel op dat ze ineens alles kreeg.

één jaar geleden

Reactie op Cooltjuh

Dat is zeker waar! Mijn vriend had afgelopen week corona. Wij hebben geen a ...
Mijn man is ook echt zoooo veel vaker ziek! En als hij zich ziek meld is hij echt ziek, alsin hoge koorts en vaatdoekslap. Hij baalt er enorm van en slikt al extra vitamines, maar doet niet veel. Lang leve borstvoedingshormonen denk ik dan 😂

één jaar geleden

Ik geef ook borstvoeding. Net als jij nog zeker 5 a 6x per etmaal en mijn dreumes heeft meerdere keren buikgriep en handvoetmond ziekte gehad

één jaar geleden

Kinderziektes kunnen altijd komen. De meeste zijn vaak een jaar of 4. Hier overigens geen borstvoeding en kind heeft het ook nog niet gehad.