18 Reacties

2 jaar geleden

Wij hebben de Maxi-Cosi assifix en daar mag het vanaf 15 maanden of 86 cm

2 jaar geleden

Ik dacht dat het mocht vanaf 9 maanden. Maar tegen richting is veiliger voor als je botst. Wij hebben een Maxi-Cosi, daar past den onze (9,5m) nu nog in. Ik vermoed echter dat sommige kindjes hier al uitgegroeid zijn. Op onze volgende autostoel staat er 9m tot 4j.

2 jaar geleden

Ik las net 15 maanden, of 9 kilo. https://www.consumentenbond.nl/autostoeltje/achterwaarts

2 jaar geleden

mag vanaf 9 maanden maar het is beter tot 15 maanden

2 jaar geleden

Ik zou er zolang mee wachten als je kan. als je baby er geen last van heeft is het beter om zo lang mogelijk achteruit te laten rijden. zo hebben kindjes 5 keer minder kans op letsel bij frontale botsing.

2 jaar geleden

15 maanden is t advies maar mag al met 9 kg.

2 jaar geleden

In Scandinavië is het verplicht tot 4 jaar. Dus het kan ook nog per land verschillen

2 jaar geleden

Hoe langer, hoe beter! ☺️ Spannend zo’n autorit

2 jaar geleden

Mijn zoontje is 9,5 maand en 12,5 kilo. Hij heeft een hekel aan autorijden en daarom hebben wij er voor gekozen om hem wel voorwaarts te vervoeren. Het mag wel, wordt niet aangeraden. Maargoed met een krijsend kind in de auto kan je je helemaal niet consentreren natuurlijk😅. Wij hebben de maxicosi axiss.

2 jaar geleden

Reactie op mamatime

Mijn zoontje is 9,5 maand en 12,5 kilo. Hij heeft een hekel aan autorijden ...
Wauw werkt het echt? Bij ons precies hetzelfde....... familie van mijn man woont op 45 min rijden. Ik zie daar altijd zo tegenop! Verschrikkelijk auto rijden met een krijsend kind achterin 🥲 maargoed. Mijn vraag was dus of het echt werkt om hem dan voorwaarts te vervoeren ?

2 jaar geleden

Onze dochter zit ook liever voorwaarts. Wij zijn naar Italië gereden (in twee dagen) en hebben haar zowel voor als achterwaarts vervoerd. Achterwaarts in ligstand tijdens de slaapjes, voorwaarts in zitstand wanneer zij wakker was. Dit ging super bij ons! Zo wist ze ook wanneer ze moest slapen en kon ze lekker om zich heen kijken wanneer ze wakker was. Zo af en toe natuurlijk even gehuild, maar het viel ons echt alles mee!

2 jaar geleden

Hoi, wij zijn alweer even terug uit Frankrijk, we hebben een vrij kleine auto en voor de lange rit was achter de bestuurderkant voor ons makkelijker, zodat de bijrijder goed bij de kleine kon. Door ruimte tekort moest hij ook vooruit maar beviel ons goed. Wij zijn ook niet aangehouden dus denk dat ze daar niet heel moeilijk over doen. Ons zoontje vond het ook prachtig, zat veel naar buiten te kijken en ik deed spelletjes met hem met het spiegeltje in het zonneklepje, die precies mijn zoontje weerspiegelde 😂

2 jaar geleden

Reactie op LesleyJaikey

Hoi, wij zijn alweer even terug uit Frankrijk, we hebben een vrij kleine au ...
Achter de stoel van de bestuurder schijnt statisch gezien wel de veiligste plek in de auto te zijn; het brein is nou eenmaal zo ingesteld op “jezelf het eerst veiligstellen” dat in een fractie van seconden de autobestuurder de auto zo manoeuvreert dat hij/zij het minste kans loopt op letsel; dus achter de autobestuurder is dan de meest veilige plek 😊.

2 jaar geleden

Achter de stoel van de bestuurder schijnt statisch gezien wel de veiligste ...
Het is toch eigenlijk andersom. Statistische gezien komt verkeer vaker van links. En raakt men bij een botsing vaker vanaf de linkerkant. Daardoor is rechts in de auto, achter de bijrijder, het veiligst

2 jaar geleden

Reactie op Momo96

Het is toch eigenlijk andersom. Statistische gezien komt verkeer vaker van ...
Ja interessant, ik lees daar verschillende ideeën over, en verschillende onderzoeken. Lees nu ook weer dat in het midden (mits een driepuntsgordel aanwezig) de meest veilige plek is 🤪.

2 jaar geleden

Reactie op Momo96

Als iemand geen voorang van rechts verleend...dan botst hij rechts.

2 jaar geleden

Reactie op Lnj

Als iemand geen voorang van rechts verleend...dan botst hij rechts.
Als je een kruising wil oprijden moet je eerst over de weghelft waar men links rijdt. Daarmee gaat het vaker fout.

2 jaar geleden

Reactie op Momo96

Mij is altijd vertelt dat je als bijrijder het meest kwetsbaar bent. Omdat je als bestuurder idd eerst jezelf in veiligheid brengt vanuit reflex. Of wellicht gaat die theorie weer meer op wanneer je met hoge snelheid rijdt ofzo, geen idee 😅 Wij hebben onze beide dochters vanuit de maxi cosi meteen vooruit vervoerd in de auto. Is altijd prima gegaan. Mijn auto is sowieso kleiner dus qua comfort is dat fijner voor die kleintjes.