13 Reacties
2 jaar geleden
Hier hetzelfde ! Wij zijn nu eindelijk weer van 5 uur wakker na 5.30 🤣 maar 6 uur of later zou beter zijn.
Wij slapen ook nog 3 slaapjes.
2 jaar geleden
Ideale slaaptijden deze leeftijd;
Ochtenddut tussen 09.15 – 10.00
Middagdut tussen 12.30 – 14.30
Aantal uren slaap overdag: 2,5 – 2,75
Aantal uren slaap ’s nachts: 12
Gemiddelde wakkertijd: 2,5 uur
2 jaar geleden
Hier lopen wij ook tegenaan. Al maanden slaapt hij niet door of is heel vroeg wakker. Hij sliep in 4 uur per dag en hebben dit terug gebracht naar 1,5 tot 2,5 uur (ligt eraan hoe hij in de middag slaapt). Nu is hij nog steedsn vroeg wakker, maar slaapt wel weer door sinds hij uit sprong 7 is
2 jaar geleden
Onze zoon slaapt ook tussen de drie en vier uur op een dag:
Tussen 9 en 10 voor anderhalf uur
Rond 13 uur voor 2 a 2.5 uren
Hij slaapt ‘s avonds van 20 tot 06.30 a 07.00 uur. Voor ons prima en hij begint nu met veel bewegen dus wordt ook sneller moe en jengelig. Maar als hij vroeg wakker wordt, kijken we ook of hij overdag wat korter kan slapen.
2 jaar geleden
Hi,
Dit kan inderdaad komen door teveel slaap overdag. Ik volg via instagram het account snaveltjestoe slaapcoaching en die hebben heel veel interessante blogs oa ook over dit.
Wij hadden dit voorval ook.
Mijn dochter maak ik in de ochtend dan ook echt wakker na 45 min. Anders slaapt ze heel de ochtend en heb ik snachts een actief kind.
2 jaar geleden
Reactie op Septbaby21
Hier hetzelfde ! Wij zijn nu eindelijk weer van 5 uur wakker na 5.30 🤣 maa ...
Hi, dit kan ook een teken zijn dat je kindje toe is aan twee slaapjes :)
Bv van 09.30 tot 10.30 en van 12.30 tot 14.30.
Als die dan twee goede dutjes heeft gedaan kan die in principe 4 uur achter elkaar wakker zijn.
2 jaar geleden
Wij zitten momenteel met hetzelfde te worstelen. E. wordt vaak al om 05:30 wakker. Ze doet nu dutjes van 08:45-09:30 en van 12:15-14:15, bedtijd tussen 18:30-19:00. Soms is ze nog erg moe en dan valt ze soms even weg rond 16:00. Ze zit nu midden in sprong 7 dus ga er ook van uit dat het vanzelf beter wordt.
Ik maak haar wel wakker bij het ochtenddutje, want ze slaapt met gemak 1.5 uur. Op de opvang doen ze dit helaas niet.
2 jaar geleden
Reactie op Applepie07
Wij zitten momenteel met hetzelfde te worstelen. E. wordt vaak al om 05:30 ...
Ik denk dat de tijd tussen 14:15 en 18:30u te lang is. Is het een optie om het middagdutje later te doen zodat de tijd na het middagdutje maximaal 4 uur is?
2 jaar geleden
Ik zou persoonlijk gaan werken met het 2-3-4 ritme en de ochtend maximaal 60 minuten en middag maximaal 120 minuten. Dan bouw je langzaam af… van 4 naar 3 uur op een dag. Mocht dat niet werken probeer je de ochtend 45 minuten en middag 90 minuten. 😃 als voorbeeld dan. Beetje gaan spelen met de slaapjes overdag
2 jaar geleden
Ieder kind is anders natuurlijk, maar het klinkt mij dat hij teveel overdag slaapt. Thijmen is meestal rond 6u à 6.30u wakker en slaapt dan van 9u - 10u en van 13u - 14.30u. Rond 18.30u gaat hij naar boven voor het avond ritueel.