21 Reacties

2 jaar geleden

Ik volg. Heb namelijk het zelfde met mijn zoontje.

2 jaar geleden

Ik denk dat je het beste een fysio in kan schakelen. Hier heb je geen doorverwijzing voor nodig en komt uit de basisverzekering. Helemaal niet zo ingewikkeld dus. Ze kwamen bij ons de volgende week al aan huis en gaven goede tips voor het probleem dat we destijds hadden. Niks om je voor te schamen!

2 jaar geleden

Ik heb heel veel gehad aan een video op Instagramaccount van thepfparent. In haar video van 30 maart laat ze zien hoe je je baby kunt helpen met de kruiphouding.

2 jaar geleden

Reactie op EllaBabyNr1

Ik denk dat je het beste een fysio in kan schakelen. Hier heb je geen doorv ...
Dankjewel voor de tip!

2 jaar geleden

Reactie op MamaVanKris

Ik heb heel veel gehad aan een video op Instagramaccount van thepfparent. I ...
Als ik die naam ingeef krijg ik geen instagramaccount te zien. :-( Kan het zijn dat het account intussen verwijderd is?

2 jaar geleden

Reactie op jvb95

Als ik die naam ingeef krijg ik geen instagramaccount te zien. :-( Kan het ...
Sorry, ik typte het verkeerd: theptparent

2 jaar geleden

Reactie op MamaVanKris

Sorry, ik typte het verkeerd: theptparent
Dank je! ☺️

2 jaar geleden

Mijn zoontje heeft echt van 6 tot 9 maand getijgerd 🤣 en wou ook echt niet kruipen. Heb hem heel vaak in kruippositie gezet, hij keek me dan echt aan alsof ik niet goed was hahahaah. Uiteindelijk ging hij zelf in die positie zitten met 8 maand en met 9 maand van de een op andere dag kruipen. Dus geen idee of het heeft gewerkt om hem in die positie te helpen 🤣, maar je kan het altijd proberen.

2 jaar geleden

Die van mij is 11 maanden en tijgert met 1 been er al een paar maanden op los. Hij springt als een soort kikker vooruit 😂 maar boeie, trekt zich op tot staan en loopt dan langs de randen. dus slaat denk ik het hele kruipen over. Kan me er totaal niet druk over maken 😅 komt vanzelf wel goed.

2 jaar geleden

Mijn zoontje is ook een billen schuiver! Nu sleept hij dus 1 been mee en gewoon buiten over tegels en alles.. zijn hele been is dus geschaafd en blauw rood... wat doe ik hier aan?! Wil hem niet een lange broek aan doen met 30 graden

2 jaar geleden

Reactie op TMR26

Mijn zoontje is ook een billen schuiver! Nu sleept hij dus 1 been mee en ge ...
Wat dikkere sokken de neus vanaf knippen en over zijn knieen trekken. Werkt hier prima. Ik heb ook van die baby kneepads, dat werkt ook prima

2 jaar geleden

Reactie op TMR26

Ik heb ze gekregen en vond het aanvankelijk onzin, maar het is eigenlijk heel fijn. https://www.bol.com/nl/nl/p/louzir-luxe-kniebeschermers-kneepads-voor-baby-en-peuter-unisex-6-18-mnd-bescherming-van-knieen-en-kleding-1-paar-grijs/9300000006843467/?Referrer=ADVNLGOO002063-G-139636893113-S-1676987354782-9300000006843467&gclid=CjwKCAjw0dKXBhBPEiwA2bmObazkD7zSAGEQyBxjlQKywIiC7jyXKGdhpg-YV-jbg3uh5h6AenjFGRoCc3EQAvD_BwE

2 jaar geleden

Hij heeft het echt op zijn been en niet op zn knieën omdat het een bilschuiver is en dat been mee sleept

2 jaar geleden

Reactie op TMR26

Hij heeft het echt op zijn been en niet op zn knieën omdat het een bilschui ...
Achus 😭 dat is wel naar zeg. Dan zou ik er denk ik toch voor kiezen om van dun katoen ofzo een wijde broek te maken. Dat is niet heel warm en beschermt toch de huid

2 jaar geleden

Reactie op kkeller

Die van mij is 11 maanden en tijgert met 1 been er al een paar maanden op l ...
Dat was hier ook en sinds een week kruipt tie! Ging een beetje samen met het zelfstandig tot zit komen dus misschien komt het nog 😄

2 jaar geleden

Reactie op TMR26

Hij heeft het echt op zijn been en niet op zn knieën omdat het een bilschui ...
Bij Lodger hebben ze luchtige lange broeken. https://www.lodger.com/nl-nl/producten/1335,-35610/babybroek

2 jaar geleden

Kruipen is juist belangrijk ook voor de ontwikkeling en t is niet “normaal” dat ze dit overslaan. Mijn zoontje kruipt met 1 knie en met zn andere voetje zet hij zich af. Ik ben met m naar de osteopaat geweest en hij gaf aan dat er veel spanning zat in zn heupjes en nek, helaas huilde mijn zoontje enorm veel waardoor we niet verder kwamen. Ik ga wel nog terug.. vind t beetje gek dat je osteopaat zegt dat er niks is, misschien opzoek naar een andere die je wel kan helpen?

2 jaar geleden

Reactie op TMR26

Ohw jeetje!! Die foto is ook heftig😥. Ik zweer echt bij een osteopaat, kindjes horen echt “gewoon” te kruipen symmetrisch. Kijk dit filmpje maar, dit heeft mij echt veel inzicht gegeven! https://www.instagram.com/reel/CfZo6tej6KP/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

2 jaar geleden

https://www.instagram.com/tv/CfeQsVgjuMQ/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

2 jaar geleden

Reactie op Lou-ann21

Kruipen is juist belangrijk ook voor de ontwikkeling en t is niet “normaal” ...
Misschien doen andere kindjes het op een andere manier of een ander tempo en is er daarom ook “niks”. Niet altijd hoeft er wat achter zitten en doen kindjes het op hun eigen manier en tijd. Die van ons neemt ook meer tijd voor de ontwikkeling van zn grove moteriek, ook mede door extreme reflux dus ook wat “tummytime” heeft gemist. Tuurlijk kan het nooit kwaad een consult aan te vragen dat zeg ik ook niet, hier zelf onder behandeling bij de chiropractor geweest dus het is geen aanval of iets!