17 Reacties
2 jaar geleden
Je kan het zo houden of zijn ochtendut verkorten naar max 1.5u en smiddags een lange dut laten doen en daarna wakker houden tot hij naar bed gaat voor de nacht. Dit is de overgang naar 2 dutjes wsl 😊
2 jaar geleden
Zeker niet wakker maken. Zo te zien heeft hij het nodig. Dat vind ik echt het zieligst, een kindje wakker maken, dat nog lekker aan het slapen is!
2 jaar geleden
Lekker houden zo. Die van mij deed dat ook een weekje. Daarna weer anders. Als die van mij maar ongeveer 3 uur slaap pakt op de dag dan is er hier verder niks aan de hand.
2 jaar geleden
Wij laten onze dochter in de ochtend lekker lang slapen, maar in de middag maken we haar altijd rond kwart over 5 wakker (als ze dan niet zelf wakker wordt). Anders komen we echt niet lekker uit met het avondeten en de nacht. Dus ik zou hem lekker later liggen, blijkbaar heeft hij het nodig 🤗
2 jaar geleden
Mijn kleintje slaapt overdag meestal ook 2,5-3,5 uur en dan nog een kort slaapje aan het eind van de middag. Ik maak hem nooit wakker maar ik pas me dan wel ook gewoon aan aan zijn ritme wat soms alle dagen anders is. Andere weken is het ineens weer volledig hetzelfde. Wel kleine kanttekening, onze zoon gaat pas rond 10 uur slapen in de avond. Echt niet altijd ideaal maar hij wil gewoon niet eerder naar bed. Dan is het huilen en vooral veel wakker worden in de nacht. Ik zou in ieder geval het een aantal dagen aankijken en zijn eigen ritme laten bepalen.. succes 🍀
2 jaar geleden
Reactie op BabyvdN
Mijn kleintje slaapt overdag meestal ook 2,5-3,5 uur en dan nog een kort sl ...
Ik heb hetzelfde, 1 lang en 1 kort slaapje dit is ook wel eens omgekeerd, en slaapt inderdaad pas om 22u
2 jaar geleden
Reactie op SandraJoanna
Ik heb hetzelfde, 1 lang en 1 kort slaapje dit is ook wel eens omgekeerd, e ...
En kwam vannacht helemaal niet , pas om 6:30 en soms komt hij 1 keer in de nacht
2 jaar geleden
Reactie op SandraJoanna
Ik heb hetzelfde, 1 lang en 1 kort slaapje dit is ook wel eens omgekeerd, e ...
Eerlijk gezegd soms wel handig.. we kunnen in de avond dus ook even weg. Hij slaapt toch niet vroeg.. heerlijk een nacht doorslapen! Dat is soms bij ons. Het wisselt heel erg. Ritme is ook erg veranderd doordat hij erg ziek is geweest 🤔
2 jaar geleden
Reactie op BabyvdN
Eerlijk gezegd soms wel handig.. we kunnen in de avond dus ook even weg. Hi ...
Ja inderdaad! Vind ik ook niet zo erg, ik ga tegelijk met hem slapen en vind het wel een mooie tijd voor mezelf. Ja heel fijn zo’n nacht doorslapen! Maar helaas nog niet standaard, de laatste tijd dan wel pas rond 5:00 of rond 3:00 dus dan heb ik ook best wel een lange nacht
2 jaar geleden
Hadden we hier ook even, is ook weer een fase. Ik zou persoonlijk zeggen lekker laten slapen, blijkbaar hebben ze het nodig. Als het nou de nachtrust verstoord is het weer een ander verhaal.
2 jaar geleden
Nee. Laten slapen. Daar was onze slaapcoach erg duidelijk in.
Ze gaf aan dat als het ochtendslaapjr goed verloopt, de rest van de dag vaak ook beter gaat. Ook weet je dan zeker dat hij in iedere geval 1 goede slaap heeft. Dat is mooi want je weet niet hoe de rest van de dag gaat verlopen qua slaap.
Het gaat om de totaal aantal slaap uren. Of het er nou in de ochtend 1 is en smiddags 2 of andersom maakt echt niet uit.
2 jaar geleden
Ik maak hem nooit wakker soms slaapt hij in de ochtend 2u en dan in de middag amper 1u of niet maar ik laat het dan zo.