25 Reacties

2 jaar geleden

I feel you, hier ook standaard 5.15u wakker, ongeacht een goede of slechte dag wat betreft dutjes, ongeacht bedtijd, ongeacht tips slaapcoach… Niks helpt… M’n vriend zegt: het is gewoon haar tijd, maar ik word er GEK van!

2 jaar geleden

Mijn zoontje was heel lang rond 17.00 wakker. Toch sinds een week of 5 is de standaard 06.00 wakker en in bed blijven brabbelen kan soms zelfs tot 07.00. Niks veranderd hier kwam het vanzelf. Blijf hoop houden.. :)

2 jaar geleden

Mijn dochter had dit ook echt een hele lange periode dat ze rond 5u wakker werd, maar ze had dan wel al 11u geslapen. Haar bedtijd is nu tussen 19.30 en 20u en slaapt nu (meestal) klokje rond. Denk dat als ze er aan toe zijn het vanzelf gaat, hoe vervelend het nu ook voor jullie is. En idd gewoon lekker laten liggen als hij vrolijk aam het brabbelen is. Soms is mijn dochter ook even wakker, ik laat haar dan gaan en vaak gaat ze toch nog even een uurtje verder slapen

2 jaar geleden

Verschrikkelijk he zo vroeg. Onze zoon is standaard 5.30 wakker. Dit is al vanaf december vorig jaar. Hij is nu 13 maanden. Het ging een paar weken terug goed…hij werd ineens rond 6.15 wakker een aantal weken..maar hij gaat nu naar het kinderdagverblijf waar hij TOP slaapt..en thuis weer ruk. Lig zelf iedere avond om 21.30 in bed want we zijn anders kapot.

2 jaar geleden

Reactie op Aardbeien1989

Verschrikkelijk he zo vroeg. Onze zoon is standaard 5.30 wakker. Dit is al ...
Ik begrijp je helemaal. Hier ook vaak 21:00-21:30 uur. Vrolijk brabbelen vindt hij 20/30 min leuk, daarna krijsen omdat hij eruit wil.. 🙈

2 jaar geleden

Mijne is een jaar volgendeweek en word nog steeds wakker snachts. 🤪

2 jaar geleden

Onze dochter is elke ochtend tussen kwart over 5 en half 6 wakker. Soms na half 6, maar dat gebeurt niet vaak. Dacht dat het kwam, omdat mn vriend om kwart over 5 er uit gaat voor werk. Dan hoort ze lawaai in huis en gaat dan totaal niet meer slapen. Maar in weekend en afgelopen vakantie is ze ook rond die tijd wakker. Ze gaat s'avonds tussen 7 en half 8 slapen. Ze wil er sochtends ook echt uit. Geven haar dan optijd een fles. En die drinkt ze nog lekker op. Iemand tips om haar wat langer te laten slapen. Of moet ik dit voorlopig maar gewoon accepteren en hopen dan ze snel wat langer blijft slapen.

2 jaar geleden

Bij ons ook een hele tijd 5.15u. Met een slaapcoach gesproken en ik gaf aan dat we onze kleine wakker maakten na 45 min ochtenddutje, terwijl ze langer had kunnen slapen. Je leest namelijk overal dat vroeg wakker worden te maken kan hebben met een te lange ochtend dut. Onze slaapcoach zei: probeer eens om haar niet meer wakker te maken en dan zien wat er gebeurt. Sindsdien slaapt ze in de ochtend een uur of uur en kwartier en haar nacht is daardoor zelfs langer. Nu is ze meestal om 6u wakker. Wij vinden het prima zo!

2 jaar geleden

Onze dochter is elke ochtend tussen kwart over 5 en half 6 wakker. Soms na ...
Savonds eerder bed doen al geprobeerd?

2 jaar geleden

Leg hem vaak weer terug als hij rond 4 of 5 uur wakker wordt. Speelt dan even in bed en slaapt weer verder. Dat doe ik altijd als hij voor half 8 komt, dus ook 6 of 7 uur. Dan hoop ik dat hij vanzelf door heeft dat het nog geen tijd is om op te staan. Ik luister ook altijd of hij echt dorst heeft of dat hij gewoon wat moppert en ik laat hem dan zoveel mogelijk liggen. Maar als hij een keer een slechte nacht heeft natuurlijk niet.

2 jaar geleden

pfff echt heftig he.. dat vroege als ze kunnen praten kun je meteen de slaaptimer introduceren of gewoon niet roepen voor de klok van 8 🕗 .. maar dat duurt nog even natuurlijk helemaal donker zn kamer? slaapt hij alleen of bij jullie? moet je er ook nog snachts uit? hier was t ook laatst even 6:30 terwijl het normaal 8u was.. inmiddels weer rond 8 maar wel snachts even kort wakker voor melk.. naja liever dat dan zo vroeg wakker hij heeft de 1e slaap hier 2 a 2,5 uur na wakker worden .. je kunt kijken of je dat slaapje steeds wat kunt rekken met een kwartier als dat slaapje dan om 10u is dan worden ze automatisch later wakker schijnt

2 jaar geleden

Reactie op Bougainville

pfff echt heftig he.. dat vroege als ze kunnen praten kun je meteen de slaa ...
Kamer is helemaal donker. Ze slaapt alleen op dr kamer sinds ze ong 3 maand is. Ze is nu net 1 jaar. Snachts slaapt ze wel door. Dus dat is wel fijn. Ochtendslaapje is vaak 1,5 uur. Soms uitschieter naar 2 uur. Ze redt het meestal tot ong 9 uur en dan wil ze echt op bed. Middagslaap is vaak een uurtje. Van half 3 tot half 4. En dan s'avonds rond 7 uur. Eerder wil niet echt aangezien ik op mijn werkdagen pas tegen half 7 thuis ben. En dan nog even wil eten. Zij heeft dan al wel gegeten. Ik kan er gelukkig wel redelijk tegen, maar toch zou het fijn zijn als ze wat later in ochtend komt.

2 jaar geleden

Hier ging onze kleine steeds een beetje langer slapen. 5-6-7 maanden tussen 5-5.30 uur 8-9-10 maanden 5.30 - 6.30 11 maanden: rond 7 a 7.30 We merken nu wel weer wat van een regressie met overdag slapen. En sinds een paar dagen is hij rond 6 uur aan het huilen. Maar met een speentje slaapt hij nog een uurtje langer. Het ging vanzelf. Iedere keer als we dachten dit trekken we niet meer, ging hij iets langer slapen :). Maar je moet er een engelengeduld voor hebben.

2 jaar geleden

Kamer is helemaal donker. Ze slaapt alleen op dr kamer sinds ze ong 3 maand ...
Hebben jullie al geprobeerd de ochtendslaap wat te verkorten? Zodat er na 15 uur smiddags niet meer geslapen hoeft te worden. Wat heeft de slaapcoach gezegd bij jullie? Meestal helpt een strak en duidelijk ritme ook bij langere nachten maken. Als je misschien rond 09 naar bed brengt tot 09.45/10 en dan wakker maken, heeft je kindje waarschijnlijk genoeg gerust, maar ook voldoende slaap ‘over’ voor de middag. Deze dut blijft ook over, dus fijner om die nu ook al lang proberen te maken. Als je haar dan rond 12.30 uur op bed legt, kan ze misschien wel tot 14/1430 slapen en dan rond 1830 naar bed. Hopelijk kun je wat met de tips…

2 jaar geleden

Later naar bed heb je ook al geprobeerd? Hier maakt ze altijd nachten van 10u. Dus mocht ze om 19u slapen, is ze ook zo vroeg wakker

2 jaar geleden

Wij hebben dit hier ook een lange tijd gehad. Maar wij zijn onze routine strak blijven aanhouden en het is vanzelf later geworden. Het enige wat we anders doen nu is in zijn flesje een schepje koekjesmeel bij en sindsdien rekt hij het ook wel langer. Vaak wordt hij eens wakker rond 6u maar we laten hem gewoon doen. We hebben echt moeten tanden bijten de periode rond 4u30-5u dat hij wakker werd, wij hielden aan voor 6u30 niet uit bed. Nu slaapt hij al gemakkelijk tot 7u15 wat dus voor ons al een grote verbetering is 😅

2 jaar geleden

Ja het bij deze mama’s/ papa’s, al wat beter geworden? Ons zoontje is nu 13 maanden…. Het was een tijdje 6 uur… we zijn nu weer 5 uur wakker 😴😴😴😴 En overdag slapen is ook weer drama…

2 jaar geleden

Reactie op Marlies2021

Ja het bij deze mama’s/ papa’s, al wat beter geworden? Ons zoontje is nu 13 ...
Mijn zoontje gaat om 19:30u naar bed en wordt meestal tussen 7u en 7:30u wakker. Dit sinds 11,5 maand. Hij heeft wel een korte periode gehad dat hij ‘s nachts wakker werd, maar dat was omdat hij waterpokken, oog ontsteking, verkouden was en een tandje kreeg. Nu hij weer aan het opknappen is, slaapt hij weer door

2 jaar geleden

Reactie op Marlies2021

Ja het bij deze mama’s/ papa’s, al wat beter geworden? Ons zoontje is nu 13 ...
Misschien overdag wat oververmoeid juist geworden? Wat is jullie ritme nu?☺️ Ik ben een opleiding tot slaapcoach aan het volgen, (bijna afgerond) misschien dat ik mee kan kijken?

2 jaar geleden

Reactie op marie2211

Misschien overdag wat oververmoeid juist geworden? Wat is jullie ritme nu?☺ ...
Wat leuk dat je mee leest. Hij gaat nu rond 9:15 naar bed voor 20-30 min. Soms wakker maken, soms wordt hij zelf wakker en soms, zoals nu, wil hij helemaal niet slapen. Als hij in de ochtend heeft geslapen dan slaapt hij van 13-15 en anders doen we hem om 12 uur naar bed. S avonds ligt hij er tussen 18:45-19:00 uur en slaapt meteen, zonder gedoe. Verder slaapt hij de hele nacht door.. tot 5 uur. We hebben al wat slaapcoaches gehad, en verschillende dingen geprobeerd maar nog niet iets wat goed heeft geholpen. Ben benieuwd of jij nog een tip hebt