25 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op Marlies2021
Wat leuk dat je mee leest.
Hij gaat nu rond 9:15 naar bed voor 20-30 min. ...
Gekke vraag hoor, maar is je zoontje dan wakker van 5 tot 9.15u? Lijkt mij best wel lang! Misschien is hij dan oververmoeid geraakt waardoor hij niet tot nauwelijks wil slapen. Dit is namelijk het gedrag wat mijn dochter laat zien als ik haar te lang wakker heb gehouden (bijv door een verjaardag of omdat we op visite waren waar veel prikkels waren)
Als mijn dochter eerder wakker wordt dan gewoonlijk (normaal tussen 7 en 8) dan leg ik haar altijd na 2 a 2.5 weer op bed in de ochtend en laat haar dan slapen wat ze nodig heeft (om oververmoeidheid te voorkomen) tot max 11uur zodat we haar ritme weer kunnen oppakken.
2 jaar geleden
Gekke vraag hoor, maar is je zoontje dan wakker van 5 tot 9.15u? Lijkt mij ...
Dat klopt idd. Wij leggen hem niet voor 9 uur op bed. We hebben verschillende dingen en schema’s geprobeerd met een slaapcoach maar als we hem eerder naar bed doen, dan wordt hij nog vroeger wakker.
2 jaar geleden
Latere bedtijd ook al geprobeerd? Ik probeer maar even mee te denken hoor :) Sommige kindjes hebben echt een ondergemiddeld aantal uren slaap nodig per 24u.... (voor deze leeftijd gemiddeld 11-14, maar 9-16 uur is allemaal normaal, the national sleep foundation)
2 jaar geleden
Reactie op Marlies2021
Wat leuk dat je mee leest.
Hij gaat nu rond 9:15 naar bed voor 20-30 min. ...
Het lijkt een heel normaal, fijn ritme voor je zoontje zo op het eerste oog. Vind idd de reactie hieronder ook wel, van 0515 wakker tot 0915 is best lang.
Het kan aan heel veel dingen liggen. Kan ie zelf in slaap vallen overdag? Wat krijgt hij te eten, is hij hongerig sochtends, hoe laat halen jullie hem eruit etc etc etc… Ik kan niet zo 1 tip geven zodat hij gaat uitslapen, ook als je al andere slaapcoaches hebt gehad! Als je meer wilt weten of ik echt mee moet kijken (doe ik heel graag) laat het me dan weten. ☺️
2 jaar geleden
Ik weet niet of je nog een fles geeft savonds. Maar ik heb heel lang eigelijk afgehouden van pap. Maar dit ben ik toch eens gaan proberen ze krijgt 160 en 4 schepjes pap. Ik gebruik het schepje van de pot kv. Nutrilon. Ze kan het hier nu prima volhouden tot 7.00. Om 17.00 krijgt ze een heel bord eten dit eet ze ook allemaal altijd op.