24 Reacties

één jaar geleden

Zoooooo herkenbaar.... hier ligt ze nu weeral 40min te draaien in bed. Middagdutje al weken enorm moeilijk. Ze heeft ook meerdere kiezen die doorkomen en zet stapjes sinds 2w, ik vermoed heel veel prikkels en progressie die ze moeten verwerken...

één jaar geleden

Zo herkenbaar, mijn dochter is 14 maanden oud, en ja helaas heeft zei altijd moeite om in slaap te vallen. Ik heb ook haar ochtend dutje weggehaald zo dat ze in het middag makkelijk in slaap kan vallen het heeft wel (iets) geholpen maar elke avond is het drama hier ze geeft aan dat ze slaap heeft je kan het ook zien ze ziet dan heel moe eruit maar heel gek ze kan gewoon niet in slaap vallen en dan begint ze te heel hard huilen pff ik weet eigenlijk niet meer wat ik moet doen het is echt heel erg lastig ik snap je heel goed 😭

één jaar geleden

Heel herkenbaar, hier ook sinds een week ineens drama. Ook lang geen goede slaper geweest, laatste tijd gaat het slapen wel goed, maar het in slaap vallen was nooit fantastisch, nu echt drama. We zijn vandaag 2x ruim een uur en 1x 1,5 uur bezig geweest. Ik vermoed hier wel pech met ontwikkelingen, hij oefent met klanken en stapt driftig met iets vast, maar los lopen lukt net niet nog. En ook hier 2 tanden die door komen nu. Ik hoop dat het snel weer wat soepeler gaat 🤞

één jaar geleden

Heel herkenbaar! Onze dochter is nu 14 maanden en ze kan ook niet goed ontspannen en zelf in slaap vallen. Daarom voed ik haar aan de borst in slaap. Ze is al heel ver in haar ontwikkeling en heel alert ook, dus daar zal het voor een deel aan liggen. Ze geeft ook niet goed aan als ze moe is, wat haar betreft rent ze rond tot ze erbij neer valt haha! De afgelopen week heb ik geprobeerd om haar ochtenddutje niet meer te doen, omdat ik anders in de middag en avond echt een uur bezig ben met haar naar bed brengen. Dat leek goed te helpen, want zowel in de middag als in de avond viel ze binnen een kwartier in slaap. Alleen het middagdutje duurde dan maar een half uurtje. Ze werd dus echt oververmoeid. Dus nu weer terug naar ochtenddutje en middagdutje.... Om mij heen hoor ik ook dat men hun kindje wegleggen en dat die dan zelf gaat slapen. Ik moet er echt bij blijven anders gaat ze echt keten... Gelukkig zijn de nachten wel goed, ze wordt nooit echt wakker, terwijl ik van anderen hoor dat ze soms een uur wakker zijn met een kind dat niet wil slapen. Zo heeft iedereen wel wat, ben ik bang. Het komt hoe dan ook goed!

één jaar geleden

Hier ook heel erg herkenbaar. We zijn soms wel 2 uur bezig in de avond🙈. Ook alles al geprobeerd. Overdag slaapt ze soms 2 dutjes en soms 1, maar dan valt ze nog steeds moeilijk in slaap in de avond. Ze kan echt haar rust niet vinden..

één jaar geleden

Wat fijn om de herkenbare verhalen te lezen. Het lost niks op, maar geeft in ieder geval het gevoel dat het niet 'raar' is. Slopend is het wel. Het breekt met momenten echt op. Nu ik dit schrijf is het 4u snachts, zijn we alweer een halfuur bezig en ben ik al voor de 4e keer deze nacht eruit. Waardoor het komt dat ze nu ook de nachten regelmatig wakker wordt, geen idee. Maar het begint zo ontzettend op te breken dat het zowel overdag als snachts niet goed gaat. Hopelijk is deze fase voor ons allen snel voorbij.

één jaar geleden

Wij hebben een lastige inslaper sinds geboorte! Dus herkenning zeeeer zeker. Alle dutjes waren/zijn altijd een hel. Sinds een aantal maanden gaat het met savonds naar bed brengen grotendeels van de tijd goed,omdat ie echt heel moe is. Dutjes overdag is nog steeds drama. Terwijl op de opvang doet ie het geweldig! Sinds deze week ga ik proberen om hem 1 dutje rond lunchtijd te doen, en nu al 1x succes. Je mag me altijd berichten om te sparren of wat dan ook!

één jaar geleden

Reactie op Gcodron

Zoooooo herkenbaar.... hier ligt ze nu weeral 40min te draaien in bed. Midd ...
Vermoeiend he. De stapjes en kiezen zijn wellicht de grootste boosdoeners. Hopelijk gaat het snel beter!

één jaar geleden

Reactie op Yerii66

Zo herkenbaar, mijn dochter is 14 maanden oud, en ja helaas heeft zei altij ...
Ja precies, je ziet dat ze doodop zijn en toch wordt er gewoon niet aan toegegeven. Er wordt zo tegen gevochten dat ik soms denk: meisje toch, ga dan gewoon slapen! Maar zo simpel is het helaas niet. Hopelijk ook bij jullie snel verbetering!

één jaar geleden

Heel herkenbaar, hier ook sinds een week ineens drama. Ook lang geen goede ...
Oh dat is echt heel lang, 2x een uur en 1x 1,5 uur. Wat frustrerend, alles wat je in die tijd zou kunnen doen en de extra slaap die je kindje eigenlijk in die tijd zou kunnen pakken. Hopelijk verbetering zodra hij los loopt, daar hoop ik tenminste bij ons ontzettend op. Vandaag toevallig eerste stappen los en zojuist sliep ze soepel in sinds weken. Gek he.

één jaar geleden

Reactie op LavS

Heel herkenbaar! Onze dochter is nu 14 maanden en ze kan ook niet goed onts ...
Jaa dat is ook zo lastig, bij ons wordt ze vaak ook een soort hyperactief waardoor je denkt: die heeft zat energie. Maar kan dan ook weer een teken zijn van vermoeidheid. Verwarrend allemaal. Fijn dat ze dan ineens goed in slaap viel, maar dan moet het middagdutje inderdaad wel wat langer duren. Wellicht lukt het binnenkort wel de ochtenddut te laten vallen.

één jaar geleden

Reactie op LavS

Heel herkenbaar! Onze dochter is nu 14 maanden en ze kan ook niet goed onts ...
Oh en trouwens wel heel fijn dat de nachten zo goed gaan! Hoop voor jullie dat dat gewoon zo blijft, heerlijk lijkt me dat. Compenseert de dutjes en moeite overdag een beetje haha.

één jaar geleden

Reactie op Jessica1709

Wij hebben een lastige inslaper sinds geboorte! Dus herkenning zeeeer zeker ...
Wat gek he, dat het juist op de opvang dan zo goed gaat. Zou hii daar extra moe zijn door meer prikkels wellicht? Ik ga precies hetzelfde proberen inderdaad, 1 dutje rond lunchtijd. Ben benieuwd hoe het bij jullie uitpakt!

één jaar geleden

Reactie op Izzy94

Wat gek he, dat het juist op de opvang dan zo goed gaat. Zou hii daar extra ...
Jaa dat denk ik wel! En misschien juist ook omdat andere hem naar bed doen. Tot nu toe hebben we 2x succes gehad en de andere was in de kinderwagen. Ik blijf zo doorgaan dus ben benieuwd!

één jaar geleden

Reactie op Jessica1709

Jaa dat denk ik wel! En misschien juist ook omdat andere hem naar bed doen. ...
Ja dat zou kunnen, op de een of andere manier gaat het bij ons bij de opa's en oma's ook soepeler met naar bed doen. En bij mijzelf het lastigste. Fijn dat hij ook in de kinderwagen slaapt, dat is dan ook nog een optie.

één jaar geleden

Reactie op Izzy94

Ja dat zou kunnen, op de een of andere manier gaat het bij ons bij de opa's ...
Ofniet! Wij mama's willen alles doen voor onze schatten en juist bij ons werkt het averechts. Als ik wel eens op zaterdag werken ben en mijn man let de dag op, dan doet ie gewoon ineens 2 dutjes en zonder problemen. 🤨😅

één jaar geleden

Reactie op Jessica1709

Ofniet! Wij mama's willen alles doen voor onze schatten en juist bij ons we ...
Zo herkenbaar😅

één jaar geleden

Bij ons precies hetzelfde, nooit een goede slaper geweest en nu helemaal drama precies hoe jij het omschrijft, hij is ook 13,5 maand

één jaar geleden

Reactie op Teona

Bij ons precies hetzelfde, nooit een goede slaper geweest en nu helemaal dr ...
Pittig he! Laten we hopen dat er betere tijden komen en het eens wat soepeler gaat. Heerlijk lijkt me dat, je kindje 'gewoon' kunnen wegleggen en het valt in slaap zoals ik dat bij vriendinnen hoor.

één jaar geleden

Joh, mensen zeggen vaak dat het prima gaat maar je moet de mensen de kost geven die hun baby in slaap wiegen er nog 6x per nacht uit moeten etc. Het is ook taboe om toe te geven dat je kind dat doet. Natuurlijk zal het bij sommige mensen allemaal vanzelf gaan, maar bij heel veel ook niet hoor. Gras bij de ander lijkt altijd groener. Herken je gevoel van bij mijn eerste. Nu bij de 2e denk ik: we doen gewoon wat voor ons werkt. Hij slaapt nog bij ons op de kamer bijv. En valt 9 vd 10 keer bij mij op schoot in slaap. Maar begint nu wel aan te geven dat hij in zijn bedje wil als ik hem op schoot heb dus gaat stapje bij stapje beter. Gewoon doen wat goed voelt voor jullie en erop vertrouwen dat het telkens een beetje beter zal gaan. You got this ♡