18 Reacties

2 jaar geleden

Het consultatiebureau heeft bij ons 6 maandenlang gemist dat onze dochter haar heup uit de kom was... 6 maanden... Dus het is er echt met een korreltje zout te nemen.

2 jaar geleden

Hahahhha ik herken het helemaal! Vooral met me oudste.. toen wou ik alles bewijzen en perfect doen 🤣 met de 2de hebben we ruzie gekregen zodat ik alleen nog ma voor de vaccinatie ging.. en nu 14 jaar later.. kennen ze me nog steeds 😅 dus heb een goede indruk achtergelaten 😱

2 jaar geleden

Bizar he.. Hier een jongetje dat lekker op z'n eigen tempo gaat qua ontwikkeling, maar wel bizar snel groeit, maatje 92 in de tussentijd met 10 maanden oud. 'Hij groeit te snel'. Mijn vriend en ik neigen allebei naar de twee meter, wat hadden ze verwacht? Een kleine baby in maat 68? 😂 'Hij krijgt teveel eten en melk, afbouwen met de flessen'. Volgens mij kost groeien heel veel energie, dus afbouwen is gewoon geen optie, tenzij ik een huilend en overstuur kind wil.. Ik neem het allemaal maar met een korrel zout. Hoe leg je een baby uit dat ze op commando de pincetgreep moet kunnen? Hou op hoor. Wat een prachtige dame trouwens! 🤩

2 jaar geleden

Reactie op Septbaby21

Hahahhha ik herken het helemaal! Vooral met me oudste.. toen wou ik alles b ...
Hahahah dat klinkt als een goede indruk!😂🤍

2 jaar geleden

Reactie op Colin96

Bizar he.. Hier een jongetje dat lekker op z'n eigen tempo gaat qua ontwikk ...
Pff.. elk kind is anders en groeit op zijn/haar eigen manier.. lekker doen wat goed voor jullie voelt! Dank je wel🤍

2 jaar geleden

Reactie op Maëlle

Het consultatiebureau heeft bij ons 6 maandenlang gemist dat onze dochter h ...
Wowww 6 maanden gemist! Das wel erg slecht 😅 Hoest nu met der ? Hadden jullie zelf iets van er klopt iets niet ?

2 jaar geleden

Reactie op Septbaby21

Wowww 6 maanden gemist! Das wel erg slecht 😅 Hoest nu met der ? Hadden ju ...
Nee we hadden het zelf niet door omdat ze wel alles bewoog zoals je zou verwachten. De kinderarts, waar ik naartoe ging voor een uitslag, kwam er plots achter. Ze heeft 4 weken een pavlik gehad, dan 1 week tractie, gesloten operatie, 6 weken gipsbroek en nu nog altijd in een pavlik. Zal nog een halfjaar duren. Dus we zijn wel veel kostbare tijd verlopen. Nu kan ze niet rollen, niet zitten, niet kruipen, niet rechtstaan, niet wandelen op 11 maanden.

2 jaar geleden

Reactie op Maëlle

Hoe kwamen jullie erachter dan? Bizar…

2 jaar geleden

Het CB is vaak ook een richtlijn. Voor sommige mensen is het juist heel goed dat het CB er is? Er zijn ouders die juist deze richtlijnen als een houvast moeten hebben om een kind te kunnen opvoeden of te kunnen verzorgen. Wij hebben bijvoorbeeld hele fijne artsen maar minder fijne verpleegkundige. Deze houden rekening met hoe wij onze dochter volgen en kijken niet naar de boekjes maar naar de opvoedstijl. Als we vragen hebben kijken zij juist wel wat er bij ons kan passen en geven advies op dat moment. Onze dochter loopt voor met de fijne motoriek bijvoorbeeld maar op gemiddelde lijn met de grove motoriek, dat is ook helemaal prima want ze zeggen ook ze volgt haar eigen lijn en ze zal dit allemaal uiteindelijk gelijk trekken. Nee is heb tot nu toe nog niet met de artsen ervaren dat het echt absurd advies is.

2 jaar geleden

Reactie op Maëlle

Ik vraag me af hoe ze te werk gaan ? Staat er een puntje ergens in hun lijst dat ze steeds minstens 1 "feedback" moeten geven waar jij als ouder en kind aan moeten werken? Hhhhhh het lijkt wel een toets/test dat jouw babytje moet afleggen... hoe moeten ouders hun voelen bij kindjes die ziek zijn voor de een of ander reden... die trager groeien of iets. Te snel groeien ook niet goed zoals ik lees in de comments maar iets ernstigs constateren daar precies weinig capaciteiten voor. Pfffff het is alsof wij als mens een of ander robots zijn. Je doet het goed, en laat je niks wijsmaken, als ouder ervaren we al genoeg druk en ik denk dat dat maar het begin is. Op school gaan we ook denk ik veel te horen krijgen. Ja ze is slim maar praat te veel en luistert niet altijd naar de juf, hoh ze is stil maar luistert wel goed naar alle instructies van de juf maar hmmmm wrm is ze zo een stil meisje... you get the message !

2 jaar geleden

Reactie op MitsuEvoIIX

Het CB is vaak ook een richtlijn. Voor sommige mensen is het juist heel goe ...
Goed dat er ook fijne artsen zijn. Gelukkig maar.

2 jaar geleden

Ja ach, dat consultatiebureau. Ik vind het ook goed dat ze er zijn. Ook hier nemen we af en toe eens wat met een korreltje zout. Onze kleine krijgt nog 3 flessen op een dag en eet verder als een bootwerker. Zijn dat teveel flessen voor een kindje van 11 maanden? Jep. Werden we op onze vingers getikt dat ze met een jaar naar 200ml melk totaal moeten? Jep. Gaan we er nu direct wat aan doen? Nope. Hij groeit netjes op de gemiddelde lijn, buigt zelfs iets af in z’n eigen lijntje. Is gewoon een beweeglijk ventje. Dat afbouwen komt wel als we daaraan toe zijn. Maar stél dat je niet zo bezig bent met de voeding van je kindje, of de ontwikkeling. Niet de mogelijkheid hebt om je af en toe eens in te lezen in wat je kleine ongeveer moet kunnen. Dan is het alleen maar goed dat ze je erop wijzen, en je weet ‘oh we kunnen gaan oefenen met kruipen/pincet greep/staan/rollen/afbouwen eten/toevoegen eten’ etc. Vooral niet zien als een aanval op je kunnen als ouders maar als een vangnet voor het geval je het nog niet wist. Dat dat vaak op een belerende toon is, nemen we dan maar voor lief 😁. Hier ook een geweldige kinderarts, maar een verpleegkundige van de oude stempel. Dus die doet af en toe een ‘strengejuffengezicht’ 🤣

2 jaar geleden

Reactie op runningmom

Ja ach, dat consultatiebureau. Ik vind het ook goed dat ze er zijn. Ook hie ...
Precies dit haha. En dan tegen de strengejuffen houding zeggen dat je je kindje volgt en doet wat wij fijn en goed vinden voor jezelf of voor je kindje dan zijn ze wel n beetje op der teentjes getrapt. In t begin heb ik heel erg moeten zoeken naar balans tussen mama zijn en mezelf kunnen zijn zoals bijna iedere moeder wel heeft bij t eerste kindje. Toen kreeg mijn man de opmerking n keer extra vrij te nemen... Hij werkt onregelmatige onrefelmatigheidsdiensten in de hulpverlening dus dan kun je niet bepaald zeggen oh dan neem ik maar vrij. Dus toen dacht ik bij haar van nou dit is wel een van de ik snap niet helemaal dat je geen 9 tot 5 baan hebt dus de rest bestaat niet 🙈 De arts die we daarna hadden die zei al dat we moeten doen wat voor ons goed voelt en dat onze dochter t goed doet op haar lijn en zij dat liever zo ziet dan dat we onze dochter verplichten in hoeken en bochten te wringen die toch niet gaat lukken met haar wil en temperament 😂. Dus ik heb ook 2 vaste artsen waar wij de afspraken mee maken omdat die van de moderne opvoeding zijn en niet volgens t boekje 🤣 bij de verpleegkundige dan denk ik ja leuk ik wil weten hoe lang ze is en hoe veel ze op dat moment weegt en ja alles gaat goed (tenzij ik toch echt iets heb maar daarvoor kan ik zelfs bij mijn huisarts terecht als t moet) en dan ben ik weer weg😉

2 jaar geleden

Reactie op Maëlle

Mag ik vragen hoe je daar toen wel bent achter bent gekomen en wat je bij je dochter er aan kon zien ?

2 jaar geleden

Reactie op anoniem...

Mag ik vragen hoe je daar toen wel bent achter bent gekomen en wat je bij j ...
We zijn er uiteindelijk achterkomen omdat we een keertje naar de kinderarts gingen in verband met exceem. Zij zag het meteen. Nadat we het wisten, konden we het ook zien. Ze kon niet in kikkerstand met 1 beentje, haar beentjes waren niet even lang, en de plooitjes aan de billen waren niet op dezelfde plek. Dit waren dingen die ons als eerste keer ouders helemaal niet opgevallen waren en om eerlijk te zijn hadden we nog nooit van heupluxatie en heupdysplasie gehoord.

2 jaar geleden

Reactie op Cribedidar

Hoe kwamen jullie erachter dan? Bizar…
We zijn er achtergekomen omdat we een afspraak hadden bij de kinderarts voor exceem bij onze dochter. Die deed ook gewoon wat andere testjes en zag meteen dat het heupje niet in de kom was.

2 jaar geleden

Of je maakt je niet zo druk en wordt niet boos om zo iets kleins..

2 jaar geleden

Of je maakt je niet zo druk en wordt niet boos om zo iets kleins..
Of je reageert gewoon niet als je niks aardigs te zeggen hebt? Niet leuk om zo te oordelen over andermans ervaringen & gevoelens!