42 Reacties

2 jaar geleden

8910 gram en 74 cm 2weken terug. Als ze volop gaan kruipen en lopen gaat dat het toch wel weer vanaf, ik zou je zeker NIET druk maken hoor :-)

2 jaar geleden

71cm , 10,2kgs 9dagen geleden. Hier ook een Michelin-meisje. Ik maak me geen zorgen. Ze is nu al even aan’t kruipen, straks gaat ze lopen ook dus gaat er wel af😀

2 jaar geleden

Dat is toch een prima lengte en gewicht? Mijn zoon is net 9 maanden en weegt bijna 10 kg bij 74 cm..

2 jaar geleden

Hier 78 cm en 11.5 kg. Haha Dus ook Hollands Glorie zeg maar 😉.

2 jaar geleden

Die opmerkingen kreeg ik ook. Zo naar ook om dat over een baby te zeggen. Mijn zoontje is echt aan de grote kant (maatje 86 met 9 maanden), maar wij zijn zelf ook lang. We merken nu wel dat de spekjes iets minder begint te worden, nu hij heel veel rolt en langere tijd zelf op zijn buik ligt. Maak je er niet te druk om en word er alsjeblieft niet onzeker van, het komt vanzelf goed. En zoals de kinderarts tegen mij zei: die spekjes betekenen wel dat zij wel tegen een stootje kan! Je dochtertje is gewoon simpelweg prachtig en precies goed zoals zij is, net als alle baby's! ❤️

2 jaar geleden

Hier ook, ze heeft lekkere mollige armpjes en beentjes. Volgende week is ze 10 maanden en kruipt al een hele tijd, ze trekt zich op en loopt nu aan bijvoorbeeld de tafel of loopwagen. Maak me niet zo druk meer, ze is de hele dag in beweging en eet gezond😁. Het zij zo

2 jaar geleden

Als ik geld kreeg voor iedere keer dat iemand de behoefte voelt om te zeggen hoe “dik” mijn baby is was ik inmiddels miljonair. Ik snap sowieso niet waarom mensen denken dat dat leuk is om te horen. Ik vind mijn dochter niet zorgelijk dik, ze eet zeker wel veel maar ze woog bij de geboorte al 4100 gram. Nu inmiddels is ze bijna 9 maanden en 10.5 kilo. Zoals je zegt, straks als ze gaan lopen en rennen gaat het er vanaf. Ze groeide al snel veel in de lengte en breedte, maar omdat ik borstvoeding geef reageren mensen dan gelijk alsof er vloeibaar frituurvet uit mijn borsten komt ofzo. Of ze zeggen “je dochter is lekker vol he, maar haar moeder is zelf ook de slankste niet”. Ik heb me er overheen gezet inmiddels. Ik ben blij dat mijn dochter spekjes heeft ipv dun en lang is.

2 jaar geleden

Reactie op lrbntm

Als ik geld kreeg voor iedere keer dat iemand de behoefte voelt om te zegge ...
Vloeibaar frituurvet.. je kan me oprapen hier. Hahaha

2 jaar geleden

Hier juist het tegenovergestelde.. mijn dochter is randje dysmatuur geboren (2460gr en 47cm) nu 9 maanden oud en is 73cm en weegt 8kg. Bij mij wordt er juist gezegd ooh wat is ze dun. Ze eet als een dijker (meeste dagen) en volgt heel netjes haar eigen lijntje. Sowieso vervelend als mensen gelijk hun (ongevraagde) mening klaar hebben staan...

2 jaar geleden

Hier dezelfde reacties... maar ik was als baby ook echt lekker mollig en vanaf dat ik 4 jaar was, was ik ineens altijd te dun. Ben nu ook slank en lang en kan alles eten. Wat ik daarmee wil zeggen is dat dat echt niks zegt... lekker laten eten. Ze zijn goed zoals ze zijn en mensen moeten niet zo zeuren🥰

2 jaar geleden

Geboorte gewicht 4110 met 9.5 maand was ze 75 cm en woog ze 9.6 kilo. Hier ook lekker wat vetjes. Ik vind wat vetjes juist mooier staan dan zo breekbaar dun. Wij hebben een actief meisje dus dat loopt ze er straks wel af.

2 jaar geleden

De mijne had het zaterdagavond. Ze is altijd vrolijk, maar het was een drama. Uiteindelijk Sinaspril gegeven en toen viel ze lekker in slaap 😁

2 jaar geleden

72,5 cm en precies 10 kg.

2 jaar geleden

Lekker laten gaan hoor, zijn het niet de spekkies, dan zijn ze weer dun, of weet ik wat. Volgensmij zit je kindje op een mooie verhouding qua lengte en gewicht hoor. Mensen kletsen gewoon graag, maar niet alles is even leuk of nodig om te zeggen of horen ;-)

2 jaar geleden

Lekker laten gaan hoor, zijn het niet de spekkies, dan zijn ze weer dun, of ...
Ohja, mijn kindje scheelt niet veel van jouwe qua leeftijd, lengte en gewicht, maar ik weet het niet precies omdat we al lang niet meer bij het cb zijn geweest.

2 jaar geleden

10,1 kilo en 71 cm . Lekker bolletje noem ik haar

2 jaar geleden

Reactie op Melissa2711

Vloeibaar frituurvet.. je kan me oprapen hier. Hahaha
Bij mij vroegen ze of ik slagroom produceerde... reageerde altijd ja joh met appeltaart erbij uiteraard. Krijgt ie tenminste nog beetje vitamientjrs binnen. Stonden ze altijd met een bek vol tanden 😅. Vetjes zijn ver te zoeken. Vanaf 2 weken gaat hij al mee naar de sportschool 🤣.

2 jaar geleden

Ach niets van aantrekken! Heerlijk toch zo’n babyspek!! Mijn dochtertje zit qua gewicht altijd op +1 en op lengte precies gemiddeld. Ze heeft ook aardig wat ventjes en ik ben er zo trots op 😍 ze is nu denk ik zo’n 70/71 cm en weegt 9.8kg. Vandaag 9 maanden

2 jaar geleden

Mijn zoontje is van 14/9 en denk tussen de 74 en 76 cm en ruim 10 kg. Hij krijgt nog bv en eet al redelijk mee. Zo’n twee a drie keer een maaltijd en tussendoor nog van alles. Hij kruipt nog niet en is ook lekker spekkig. Ik vind het prima en wanneer hij weer langer wordt is het spel even weg. Maar vorige week was hij wat ziek, dronk en at wat minder. Maar dan maak ik me met wat reserves even weinig zorgen.

2 jaar geleden

Niks van aantrekken!😊 Baby's hebben bruin vet ipv wit vet, wel eens interessant om daar eens over te lezen. En dat bruine vet is juist super gezond en heeft veel voordelen. Daar kunnen ze niet genoeg van hebben. Tot een bepaalde leeftijd mogen ze dit dus zeker hebben. Geloof op de leeftijd dat ze veel gaan lopen en rennen het er weer afvliegt en ze het minder nodig hebben. Ik denk vaak dat mensen die zulke opmerkingen maken, gewoon maar iets zoeken om te zeggen over een baby. Gebrek aan inspiratie en originaliteit......