23 Reacties

één jaar geleden

Geen tips, wel herkenning. Ons meisje van 16 mnd loopt ook alleen aan 2 handjes. Gisteren probeerde ze voor het eerst aan één handje. Ze hing er helemaal aan. Na een paar stappen op de knietjes. Ze was wel trots :-p. Ze is wel dol op de loopwagen. Ze was met rollen en zitten laat. Maar niet te laat. Heb er vertrouwen in dat ze er wel komt.

één jaar geleden

Zoontje hier loopt ook nog niet los. Wij hebben een maand of 4 geleden een fysio en osteopaat ingeschakeld omdat hij toen ook nog niet kroop en bleek een probleem te hebben met zijn voetjes. De fysio gaf ons als tip dat je dan met een andere persoon dicht tegenover elkaar moest zitten en hem op die manier een soort van triggeren om van de een naar de andere persoon te laten lopen. Misschien dat proberen?

één jaar geleden

Wij lopen ook nog niet! En praten ook niet 🤣🤣🤣 mijn andere 2 Kids liepen ruim voor hun 1ste verjaardag. En moet zeggen dat ik me er geen zorgen over maak! Deze meneer is met alles laat! En miss ook omdat ik me niet zo druk maak en denk.. komt vanzelf wel... hoop wel dat die in mei kan lopen omdat we dan 3 weken op vakantie 😅 dus lees even mee voor tips.. als we in maart nog niet lopen.

één jaar geleden

Hi! Niet al te veel zorgen om maken hoor, alles op zijn tijd. Volgens mijn ouders liep ik pas bij 20 maanden. Maar kon daarentegen wel al veel woordjes. Ons zoontje is 16,5 maand en loopt pas sinds een week los. Hij wilde van de zomer al stappen aan 2 handjes, daarna heeft hij heel lang krampachtig aan 1 hand en later 1 vinger vastgehouden. We hebben hem veel met een loopkarretje laten lopen, dat vind ie nog steeds geweldig. Verder hebben we hem steeds aangemoedigd om van papa naar mama te lopen. Hem iets geven om naar ons te brengen leek daarbij te helpen, dan was hij daarop geconcentreerd.

één jaar geleden

Hier wel lopen (rennen) maar niet praten. Elk kind ontwikkeld zich anders!

één jaar geleden

Nichtje van Flint ook nog niet 😊 Zij wordt enthousiast gemaakt met een stukje speelgoed neerleggen op een tafeltje een stukje verder. Zodat ze de afstand tussen de bank en tafel moet overbruggen

één jaar geleden

Hier liep ze met 14 maanden. Maar ze praat nog niet echt. Tenminste, iets wat te begrijpen is. Alleen dada (papa), mammammam (mama) en gumma (oma). De fase die jij noemt met aan de bank lopen etc. was bij ons het laatste stadium voor de eerste stapjes los lopen. Ik had de indruk dat een loopwagen wel hielp. En 'overlopen' van mama naar papa die op de grond zitten!

één jaar geleden

Hier loopt de kleine nu 2 weken, 16 maand, ook qua woordjes & fijne motoriek al goed op weg. Liep hier ook vooral langs overal heen en klom overal al op. Hier deden we vaak de salontafel bijv wat verder van de bank en zelf op de grond zitten op een afstandje van de bank zodat hij gemotiveerd werd om te lopen. Maar hij liep van de 1 op de andere dag opeens de hele kamer rond! Dus ik zou je niet teveel zorgen maken en de kleine lekker haar eigen tijd geven!

één jaar geleden

Mijn dochter is 16 maanden en loopt ook nog niet..wel langs de bank en tafel etc en sinds kort aan een hand een paar stapjes maar gaat ook zitten als we haar los laten. Ze lijkt niet te durven.. maar maak me er ook niet al te druk om. Komt vast wel vanzelf!

één jaar geleden

Hier een zoontje van bijna 17 maanden die ook heel lang alleen langs meubels liep. Maar ineens sinds deze week heeft hij uitgevonden hoe het werkt en hij stapt nu de hele kamer rond. Kan dus ineens van de één op andere dag! En heel stom, maar nu hij eenmaal loopt heb ik het gevoel dat hij het al wéken doet haha.

één jaar geleden

17 maand hier, loopt niet, praat wel een hoop. 😜

één jaar geleden

Hier wordt met 16 maanden nog niet gelopen en amper gepraat. Alles op z’n tijd 😘

één jaar geleden

Me dochter liep al met 1jaar.. 1week na haar verjaardig al opeens🫣🥰 en ze is nu 16maanden..

één jaar geleden

Maud liep met n jaar en 2 maanden en loopt er op los. Vrienden van ons hebben een zoontje van 2 jaar en die loopt nog steeds niet (hij is een billen schuiver en heeft nu juist heel veel moeite met zn evenwicht bewaren en daarom ook met staan en lopen.) Ze zijn begonnen met Fysio therapie hiervoor en nu de hoop dat ie snel gaat rennen haha. Hun zoontje van nog geen jaar loopt daarin tegen vanaf 9 maanden al! Dus ieder kind verschilt en ik denk t komt vanzelf tenzij er iets is waardoor t niet lukt

één jaar geleden

Hier ook een zoontje van 17 maanden, loopt met moeite 2 meter aan 1 hand en kruipt dan weer vrolijk door. Praten daar in tegen doet hij echt super goed. Zal wel vanzelf komen denk🙏🏻

één jaar geleden

Hier 16 maand en loopt ook nog niet, soms 5/6 meter maar kruipen gaat sneller

één jaar geleden

Komt vanzelf! Hier sloeg van de ene op de andere dag de knop om en sindsdien loopt ze los. Het enige wat misschien helpt is stimuleren een klein stukje over te lopen van een meubel/je partner naar jouw armen. En bij succes natuurlijk juichen alsof ze het wk heeft gewonnen 😅

één jaar geleden

Hier net hetzelfde met ons zoontje van 16maanden. Praat heel goed al en stapt ook rond de tafel, loopwagentje, kruipt overal op. En kleine stukjes aan de hand. Hij lijkt nog heel onzeker met momenten. Wij oefenen nu met gewoon rechtstaan tegen de muur om zo het evenwicht te zoeken en te vertrouwen.

één jaar geleden

Herkenning 🙋🏻‍♀️. Hij is 16,5 maand en doet precies hetzelfde. Trekt zich al op vanaf 9 maand, zelfstandig zitten met 11 maand, begonnen met staan/langslopen rond 12 maand, kruipen met 14 maanden 🤦🏻‍♀️, maar de stap naar loslopen durft hij nog niet. Zie wel dat hij steeds meer probeert zonder steun te staan, maar stapjes zetten nog niet. Komt wel als hij vertrouwen heeft en z’n evenwicht beter kan bewaren. Wij oefenen veel met lopen en doen dit spelenderwijs! Zien wel hoe lang het nog duurt.

één jaar geleden

Reactie op saskiat91

Herkenning 🙋🏻‍♀️. Hij is 16,5 maand en doet precies hetzelfde. Trekt zich ...
Babbelen en fijne motoriek volop. Alles aanwijzen en hele verhalen.