16 Reacties
2 jaar geleden
Buikgriep heerst wel behoorlijk dus dat zou het ook nog kunnen zijn.
Wat hier ook hielp is om z'n billetjes gewoon onder de lauwe kraan af te spoelen en droogdeppen met een hydrofiele doek en daarna zonder luier en dun smeren met Bepanthen, hoeft maar net een vliesje op te liggen. Hij had echt flinke open wondjes waar bloed uit kwam en dat was met een dag weer dicht.
2 jaar geleden
Heeft hij al tandjes? Kan ook tandjes zijn is ook beetje dunne poep en kan hele erge luieruitslag veroorzaken… ruikt de poep een beetje zuur?
2 jaar geleden
Volgens mij kan het inderdaad zo zijn als je overstapt van borst- naar kunstvoeding. Bij mijn dochtertje was het een schimmel en had toen een zalfje van de dokter gekregen en was binnen een paar dagen weg, zag er ook heel heftig uit. Toch wel prettig om even langs te gaan!
2 jaar geleden
Bij open plekes even langs de ha inderdaad. Dan kan het een schimmel zijn, niks ergs, maar dan heb je een ander zalfje nodig! Heel zielig, wij hebben het ook gehad. En tussendoor met zinkzalf, dat droogt het beste uit.
2 jaar geleden
Hier ook weken last gehad van diarre. Was idd een virus. Maar sudocreme werkte hier goed, beter dan bepanthen
2 jaar geleden
Krijgt hij ook tandjes toevallig? Schijnt ook samen te hangen. Hier dus ook ineens hele erge luieruitslag, deed haar echt zeer, heel vaak verschonen, droogmaken nadat je billendoekjes hebt gebruikt en Sudocreme erop, hier verbeterde het binnen een dag.
2 jaar geleden
Sudocreme droogt luieruitslag in. Verder indd veel met blote billetjes laten liggen. Buikgriep heerst momenteel, dus dat zou het zomaar kunnen zijn. Sterkte
2 jaar geleden
Ik gebruik altijd sudocreme bij elke luierwissel. Ook droog ik haar billen nadat ik ze afgedaan heb met een billendoekje met een hydrofiele washand en dan pas de sudo erop.
2 jaar geleden
Wat ook helpt is even onder de douche i.p.v. billendoekjes gebruiken. Die verergeren soms de luieruitslag. Mijn dochtertje had ook ontzettende diarree en ook overgeven. Er heerst buikgriep bij de opvang dus nu 2e keer te pakken. En elke keer sudo crème en goed laten luchten. Als niet overgaat even naar de huisarts want soms is het een schimmelinfectie en dan helpt sudocreme niet.
2 jaar geleden
Hi, mijn dochtertje kon in ieder geval niet tegen Nutrilon.. kreeg na 2.5 week enorm vloeibare poep (in mijn beleving diarree).. iedereen zei steeds (cb) als ze verder goed plast, drinkt en poept is het niet erg en dan is het gewoon hoe haar ontlasting is.. totdat we dus overgestapt zijn op vakantie op Italiaanse Nutrilon (Aptamil).. toen werd haar poep na een week eindelijk weer vaster.. weer thuis op NLse Nutrilon en hoppa weer diarree.. dus toen op kruidvat overgegaan en toen kreeg ze weer vastere ontlasting.. kortom: ja het kan zeker aan de voeding liggen en dat hij er niet tegen kan!
Kan uiteraard ook een andere oorzaak hebben, maar het zou dus wel goed kunnen..