33 Reacties

2 jaar geleden

Ja hier 1 fles, maar dan om 20.00 voor het naar bed gaan. Verder zelfde schema, op ontbijt na. Dan krijgt ze pap

2 jaar geleden

Hoeveel water drinkt hij ongeveer overdag? Mijn zoontje wilt ook geen fles meer, vind het lastig. Wat geef ik hem voor het naar bed gaan…de ochtendfles gaat ook steeds moeilijker dus maak ik pap.

2 jaar geleden

Wij zijn sinds 3 dagen ook gestopt met de avond fles kleine man is bijna 11 maanden maar hij krijgt gewoon genoeg eten en drinken overdag

2 jaar geleden

Hier wilt ze ook ineens sinds 2 dagen haar avondfles niet meer… als ik het dan af en toe nog probeer wordt ze echt driftig gewoon… dus nu al 2 nachten zonder en het gaat best goed… misschien weer een fase ?🤦🏼‍♀️

2 jaar geleden

Reactie op mandy220921

Hier wilt ze ook ineens sinds 2 dagen haar avondfles niet meer… als ik het ...
Hij wordt hier ook echt boos als ik het alsnog aangeef. Duwt de fles boos weg en zet anders een keel op 😅

2 jaar geleden

Reactie op Aardbeien1989

Hoeveel water drinkt hij ongeveer overdag? Mijn zoontje wilt ook geen fles ...
Lastig hè … hij drinkt ongeveer 300 ml water op een dag en dan dus de ochtendfles van 210 cc.

2 jaar geleden

Reactie op Mila69

Hij wordt hier ook echt boos als ik het alsnog aangeef. Duwt de fles boos w ...
Bizar hè… ik geef haar nu ‘s ochtends een broodje en die zit er zo in🙈 ik had een folder van het consultatiebureau gekregen en daar stond ook dit. Dus het klopt wel Hahah

2 jaar geleden

Hier 10 maanden en nog 3 flessen! Gaan niet allemaal meer op, maar klein laagje nog over. Vind het lastig..

2 jaar geleden

Ja, hier sinds 5 dagen 1 fles. De avond fles van half 7 en dan 180cc. Ze drinkt overdag wel veel water/thee. Ik denk zeker zo'n 4 en soms 5 flesjes van 120cc.

2 jaar geleden

Hier ook sinds een aantal dagen. Krijgt nu wel al een week in de ochtend een fles extra vanwege 6(!!!) doorkomende tandjes.. Krijgt nu in totaal 3 flessen, normaliter 2. Zolang ze goed eten en drinken verder, zou ik me er niet zoveel zorgen over maken. Onze dochter drinkt nu voor het slapen een hoop water. Wellicht dat proberen?

2 jaar geleden

Jeetje, wij zijn echt sinds kort met pijn en moeite over gegaan naar 3 flessen. Ze drinkt water niet heel goed… wil het vaak niet of drinkt en spuugt het dan weer uit. Tot ze beter water drinkt kunnen we niet verder afbouwen lijkt me. Tips zijn welkom!

2 jaar geleden

Hier zitten we op drie flessen maar heb ik ze nu afgebouwd naar 150ml per keer. Bij onze zoon (nu drie jaar) liet ik gewoon een fles vallen maar onze dochter nu is wel gehecht aan haar flessen en drinkt lang niet zoveel tussendoor. Dus nu bouw ik de hoeveelheid steeds een beetje af en dat werkt goed! :)

2 jaar geleden

Reactie op MeerieVonk

Jeetje, wij zijn echt sinds kort met pijn en moeite over gegaan naar 3 fles ...
Wij kregen als tip van het cb om steeds hetzelfde aan te bieden dus niet te wisselen tussen bijvoorbeeld water en thee maar eentje kiezen. En ze adviseerde thee omdat ze toch meer gewend zijn aan warm drinken. En ze zei dat als je melk blijft geven, ze dus ook geen reden hebben om iets anders te drinken? Maar dat vind ik ook moeilijk hoor. Zeker als het warmer weer is 😏

2 jaar geleden

Hier ook geen avondfles meer. Overdag krijgt mijn dochter voldoende drinken en nu krijgt ze yoghurt na het eten ipv fles. Gaat goed. Van het CB mag ik ook stoppen met de ochtendfles (dochter is 11 maanden) dus die ga ik nu ook afbouwen

2 jaar geleden

Hier proberen we nu juist van vier naar drie te gaan 🙈 ze drinkt slecht andere dingen en naar mijn idee ook echt nog baat en behoefte aan de fles. Denk dat kindjes vaak toch zelf het beste aangeven. Ze eet verder hartstikke goed en voldoende.

2 jaar geleden

Oeps, hier nog steeds 3-4 flessen met 10 mnd. Eet s ochtends en s middags wel brood erbij en dan fles niet helemaal op. En s avonds eet ze met pot mee. Maar krijg haar echt niet op minder dan 3 flessen… en dat is nog meer uitzondering 😓

2 jaar geleden

Reactie op pleh

Oeps, hier nog steeds 3-4 flessen met 10 mnd. Eet s ochtends en s middags w ...
Wij geven ook nog drie volle flessen hoor! Helemaal prima lijkt me 😊

2 jaar geleden

Reactie op pleh

Oeps, hier nog steeds 3-4 flessen met 10 mnd. Eet s ochtends en s middags w ...
Hier ook zo! Komt wel goed hoor

2 jaar geleden

Reactie op MeerieVonk

Jeetje, wij zijn echt sinds kort met pijn en moeite over gegaan naar 3 fles ...
Je kan ipv water kan je koude/slappe thee (bijvoorbeeld aardbeien) met een scheutje gewone melk geven dit kunnen ze beter binnen houden dan water

2 jaar geleden

Reactie op Winterroosje

Wij geven ook nog drie volle flessen hoor! Helemaal prima lijkt me 😊
Hier ook nog!