25 Reacties
2 jaar geleden
Het gebeurt nu bij onze dochter nu niet zo vaak, ook omdat we haar toch vaak in iets van roze hebben denk ik? Maar bij onze zoon gebeurde het ook best vaak dat hij voor meisje aangezien werd terwijl we hem ook best jongensachtig kleden. Maar hij had ook hele grote ogen met lange wimpers, dus ik denk dat het daardoor kwam. Op deze leeftijd kan het ook best lastig zijn ;)
2 jaar geleden
Ja! Laatst nog! Ze had een panter jas aan, met een strik in. Wat een mooie lacht heeft.. is het een hij of zij? Ik dacht uh dat is toch wel te zien
2 jaar geleden
Reactie op Meliss93
Hier andersom met onze zoon. Al een paar keer de vraag gehad: 'het is een j ...
Leuk om er een plaatje bij te hebben. Onze dochter heeft ook vaak deze stijl kleren aan. Veel groen en blauw, maar af en toe ook roze. Ik gruwel van het stereotype "blauw en stoer voor jongens; roze en schattig voor meisjes". Vooral omdat ik zie dat meisjes vaak in onmogelijke speel kleding (lichte kleuren, onhandige jurkjes/strikken) rond lopen en daarmee op moeten passen dat de mooie kleren niet vies worden (vaak wit ook). Terwijl jongetjes donkerdere kleuren aan hebben die makkelijker schoon te krijgen zijn en lekker in spijkerbroekje op pad worden gestuurd en prima in het zand en het gras mogen spelen. Hoewel de meisjes de kleding prachtig kan staan, heb ik hier dus wel moeite mee. Zo leer je de kinderen vanaf jong al aan dat jongens lekker mogen brassen, en meisjes vooral mooi, schattig en schoon moeten blijven.
Ik vind het daarom ook prima als anderen mijn dochter aan zien voor jongen. Je ziet het er inderdaad niet altijd van af, en dan maakt ook helemaal niks uit.
Ik denk zelfs dat het vaak juist uit beleefdheid is dat gevraagd wordt of het een jongen of meisje is om te voorkomen dat ze het verkeerd zeggen.