30 Reacties

één jaar geleden

Wij doen dat eigenlijk ook. Wel gewoon na het eten.. daarna worden de tandjes dus nog gepoetst. Waarom is dit slecht?🙈

één jaar geleden

Nog nooit van gehoord 🫣 Ik weet niet beter dat het juist goed is.. maja dat las ik 19 jaar geleden 🤣🤣🤣 en met toen en nu.. heb ik mijn 2 oudste heel anders kwa eten en drinken opgevoed (ook met de zwangerschap merkte ik al andere regels) Dus ik lees even mee ! Ben heel benieuwd! Als ik zelf Google kom ik uit op dit soort dingen.. https://www.matrasfactory.nl/blog/slaap-je-beter-van-warme-melk/ https://www.quest.nl/mens/voeding/a26085956/warme-melk-slapen/ https://www.slaapinfo.nl/weetjes/zorgt-het-drinken-van-melk-ervoor-dat-je-slaperig-wordt/#:~:text=Prote%C3%AFnerijk%20voedsel%20zoals%20melk%20en,een%20geruststellende%20manier%20ontspannend%20zijn.

één jaar geleden

Ach, doe het ook. Heel klein beetje. Met boekje erbij en daarna naar bedje. Langzaam steeds minder ml. in z'n flesje. Ook beetje omdat hij niet enorm goed water drinkt overdag. Stopt vanzelf die fles.

één jaar geleden

Hoort hier bij het ritueel

één jaar geleden

Hier ook heel lang nog gedaan, toevallig een paar weken geleden mee gestopt. Toen was ze ziek en wilde ze sowieso niet eten en ook geen flesje meer in de avond. Dus toen hebben we 'm daarna ook niet meer gegeven. Ze krijgt nu halfvolle melk bij t ontbijt in een rietjesbeker.

één jaar geleden

Doen wij ook nog hoor.

één jaar geleden

Onze zoon krijgt al ruim een half jaar geen fles meer voor het slapen. Waarom het niet verstandig is, is omdat het niet goed is voor de tanden. Zeker zuivel na het tandenpoetsen kan voor gaatjes zorgen. Maar uiteindelijk moet je vooral doen wat voor jullie werkt 😊

één jaar geleden

Hier ook nog, en dan tanden poetsen daarna!

één jaar geleden

Doe ik voor t tandenpoetsen. Maar hij drinkt t gros nog uit de fles

één jaar geleden

Hier er vandaag mee gestopt. Ze vond het prima. Ze dronk al weken amper nog d'r avondfles, dus toen dacht ik voor wie doe ik dit eigenlijk😅 Als ze wel nog zou willen zou ik dat geen probleem vinden. Gewoon erna tanden poetsen niks aan de hand

één jaar geleden

Hier niet meer sinds december, toen was ze rond de 15 maanden.

één jaar geleden

Volgens mij wordt het voornamelijk afgeraden om het vlak voor het slapen te drinken. Dus na het tandenpoesten. Daar waar borstvoeding geen tandbederf veroorzaakt (kennelijk) doet niet eigen melk / poedermelk dit wel.

één jaar geleden

Daarbij is een fles niet zo goed voor het gebit / mondspieren, maar dat is vooral als ze alleen nog maar uit de fles drinken 🤷

één jaar geleden

Hier altijd een flesje voor hij gaat slapen. Hoort echt nog bij ons avond ritueel.

één jaar geleden

Ik zou niet weten waarom het slecht is. Zolang die fles op gaat is het mooi wat extra vocht. Gewoon daarna even tandjes poetsen

één jaar geleden

Wij geven nog altijd een papfles met het naar bed gaan. Ik kan me zelf nog herinneren dat ik er een kreeg toen ik een jaar of 4 was 😂

één jaar geleden

Hier hoort het ook bij het ritueel om lekker naar bed te gaan. Een flesje met een filmpje, dan de kat kapot knuffelen omdat ze moet gaan slapen. Hup naar boven der tanden poetsen slaapzak aan verhaaltje en lekker naar dromenland. Als je na de fles nog tanden poetst is er weinig wat niet goed zou kunnen zijn in mijn ogen🤭 Wij wisselen af met normale melk en kv en tegenwoordig wil ze t vaak uit een open beker om t zo lekker op te drinken.

één jaar geleden

wij zijn helaas gestopt met melk geven omdat hij er nog steeds last van had, 5 keer per dag poepluier(dunne ontlasting) gestopt voor een week en toen maar 1 keer per dag poep luier. toen weer een dagje geïntroduceerd en meteen weer zware poepluiers (6x) dus wij geven geen melk meer. maar ook hij kreeg gewoon elke dag stipt 18:30 melk uit z’n flesje en daarna lekker tandenpoetsen. mijn nichtje van 4 krijgt nog flesje als ze er om vraagt en zolang ze gewoon goed eten zie ik het probleem niet?

één jaar geleden

Reactie op Didisisi

wij zijn helaas gestopt met melk geven omdat hij er nog steeds last van had ...
Dat melk zoveel doet voor de ontlasting daarin. Ik denk altijd een flesje melk per dag zal toch niet doen?

één jaar geleden

Reactie op Roos Anne

Dat melk zoveel doet voor de ontlasting daarin. Ik denk altijd een flesje m ...
bij ons was dit helaas wel het geval! we hebben een week lang (8 dagen) geen melk gegeven, wij merkte meteen verandering in de frequentie van z’n ontlasting maar ook de vorm. na 8 dagen weer 200 ml warme melk gegeven uit flesje, meteen drama! 6 spuitluiers 🥲 toen weer dagje gestopt en we zijn weer terug naar 1 keer per dag normale ontlasting. Wij houden het even zo aan en gaan het over paar werken weer introduceren, kijken of z’n darmpjes er dan wat beter tegen kunnen. ik geef hem ook probiotica nu.