19 Reacties
2 jaar geleden
Even de staafmixer erdoor, dan is het net een potje als gewoon echt niet lukt....
2 jaar geleden
Ik geef niks meer gepureerd en ze eet gewoon met ons mee. De ene keer veel en de andere keer weinig. Ik geef wel nog bv op verzoek maar los hiervan, baby’s eten wel gewoon de ene dag meer als de andere. Ze leggen ook snel de link dat als ze iets weigeren, er iets anders wordt aangeboden dus ik zou daar wel wat tijd tussen laten
2 jaar geleden
Wij geven ook lekker wat wij eten en mag hij het niet, dan heb pannenkoekjes in de vriezer. Hij eet pasta, risotto, rijst en couscous. Dit krijgt hij met een lepel. Al het andere eet hij lekker met z’n handjes. Hij eet zo een bordje leeg en vraagt dan nog om meer. Wij bieden het gewoon steeds aan en als hij niet wil een alternatief. Maar eigenlijk eet hij alles gewoon lekker op
2 jaar geleden
Wij geven ook lekker wat wij eten en mag hij het niet, dan heb pannenkoekjes in de vriezer. Hij eet pasta, risotto, rijst en couscous. Dit krijgt hij met een lepel. Al het andere eet hij lekker met z’n handjes. Hij eet zo een bordje leeg en vraagt dan nog om meer. Wij bieden het gewoon steeds aan en als hij niet wil een alternatief. Maar eigenlijk eet hij alles gewoon lekker op
2 jaar geleden
2 jaar geleden
Misschien zijn potjes inverhouding toch vaak wat zachter qua structuur. Ik geef ook vaak gewoon aardappels maar dan wat meer geprakt. En daarbij groente bijv. Broccoli ook een beetje fijn gesneden. Ik denk dat je de overgang dan iets minder groot maakt. Dan meteen in stukken mee eten.Ik moet zeggen ik heb laatst ook penne gemaakt en gewoon in stukjes gesneden aan een vorkje en gegeven dat gaat prima. Een sausje met creme fraiche en spinazi ze vond het eerlijk. Alleen dus iets kleiner gesneden en zelf gegeven.
2 jaar geleden
Bedankt voor alle tips! Ik heb vanavond aardappelen, pompoen en gehaktbal aangeboden 😋 en samen met appelmoes (0%) ging dat er dus wel in! Het zal lang niet zoveel geweest zijn als die 250 gram van het potje maar in ieder geval al een stuk meer dan gister. Ik heb hem verder niks anders aangeboden omdat hij best wat heeft gegeten 😀
2 jaar geleden
Reactie op Mila69
Bedankt voor alle tips! Ik heb vanavond aardappelen, pompoen en gehaktbal a ...
In een potje zit ook verhoudingsgewijs ook meer water dan in je eigen gekookte eten, waardoor je kindje eerder een voller gevoel krijgt van wat jij hebt gekookt, dan van een potje.
Dat kan verklaren waarom hij van een potje meer gram eet dan van het zelfgemaakte eten.
M'n zoontje is bijna 11 maand en wij geven altijd nog gewoon rond 17u een potje, wat er met smaak in gaat en dan rond 18u gaan we zelf eten en krijgt hij grotere stukken groenen enzo, die hij met z'n handen kan pakken.
Ik vind met de pot mee laten eten best moeilijk doordat we niet vóór 18u kunnen eten op werkdagen. En om 18.30 krijgt hij z'n laatste fles🤷🏼♀️
2 jaar geleden
Reactie op Eva00
In een potje zit ook verhoudingsgewijs ook meer water dan in je eigen gekoo ...
Wat wij doen als we soms niet voor 18.00 uur kunnen eten is de dag ervoor wat extra koken, dat eet ons zoontje dan de dag daarna rond 17. Zo eet hij met de pot mee, alleen op een andere dag 😁
misschien een handige tip!