26 Reacties

2 jaar geleden

Op internet staat 12maanden maar ik denk dat die van mij er wel eerder aan toe is

2 jaar geleden

Ik geef het nu ook zoontje is van 10 september. Vaak weigert hij ook zijn 'vloeibare' hapjes. Fruit krijgt hij al in stukken en groentes nu ook regelmatig. Ik denk dat je gewoon moet kijken waar je je prettig bij voelt en of hij hetzelf ook fijn vind.

2 jaar geleden

Hij vind t heerlijk

2 jaar geleden

Onze meid eet met ons mee is 9 maanden 😁 doe ook nog potjes geven is makkelijk als we ergens zijn

2 jaar geleden

Zolang je geen zout toe voeg kunnen ze volgens m’n gewoon al aardig mee eten. 🍽

2 jaar geleden

Zoontje eet ook al aardig mee met ons. Alleen kleine dingen prakken en de rest eet hij met z’n handen.

2 jaar geleden

Ons zoontje is van 16-09 en eet sinds kort (2weken) met ons mee. Potjes groente weigert hij te eten want dit vindt hij niet lekker.. Sinds we de groente aanbieden zoals wij ook eten (uiteraard voor hem zonder zout etc) eet hij het zonder problemen op.

2 jaar geleden

Qua lichamelijke ontwikkeling vanaf 12 maanden, daarvoor is kv/bv het grootste deel van de voeding. De darmen kunnen nog niet alle goeie stofjes opnemen, dit zijn ze nog aan het leren. Eet je kindje al meer, zorg dan wel dat hij voldoende kv/bv binnen krijgt. Zoals pap met kv/bv. Tussen 10 en 12 maanden verschuift het aandeel kv/bv langzaam naar de achtergrond. Ook na 12 maanden is 500ml zuivel het advies, althans als ik dat goed onthouden heb🤔

2 jaar geleden

Reactie op Romy van Dijk

Hij vind t heerlijk
Maar dit is helemaal prima hoor, niks mis mee. Maar let wel op dat je zoutloos kookt en niet te veel kruiden.

2 jaar geleden

Wij doen de kleintjes methode (wat aangepast) en hij eet vanaf 6 maanden met ons mee

2 jaar geleden

Wij laten regelmatig onze dochter mee eten met ons. Vooral de groenten kijkt ze van mij bord en ze is boos als ze niets krijgt van mij. Bij mijn man vind ze t wel prima haha. Wij koken sowieso al zoutloos, en weinig kruiden Wij hebben gekeken wat ze zelf wou en af en toe een stukje groente aangegeven

2 jaar geleden

ochtend boterham eet hij vrolijk mee dan krijgt hij boterham en fruit avondeten een uitgeklede versie, of een stukje avocado, of wat hij kan mee eten. want hij heeft echt een andere timing zn groentjes krijgt hij rond 3 a 4 Ik kook wel hoog op smaak dus hij krijgt een aangepaste versie.. maar hij zit er altijd al bij als we eten (tenzij hij sliep) vond ik belangrijk voor de positieve associatie

2 jaar geleden

🤣🤣 ik lees hier overal zoutloos en geen kruiden etc, mijn zoontje eet werkelijk alles met ons mee. Hier word voornamelijk buitenlands gekookt (vooral veel Turkse gerechten), dus een beetje lastig om geen kruiden aan hem te geven. Zou gewoon steeds hapjes geven, zo heb ik het ook gedaan, en nu eet hij vaak gewoon een bordje mee!

2 jaar geleden

🤣🤣 ik lees hier overal zoutloos en geen kruiden etc, mijn zoontje eet wer ...
Her gaat er niet perse om of ze het wel of niet lusten hé.. Maar de nieren van een baby/kind kunnen het zout heel slecht verwerken dus zo jong al zout eten is echt niet goed voor het lichaampje. Jullie keuze natuurlijk, maar je kunt toch beter zijn portie apart bereiden

2 jaar geleden

Dat doe ik al, alleen zonder kruiden

2 jaar geleden

Her gaat er niet perse om of ze het wel of niet lusten hé.. Maar de nieren ...
Dat begrijp ik wel! Hij krijgt bij hele kruidige dingen natuurlijk gewoon z'n eigen eten, maar regelmatig eet ie mee, en doe dan meer Rijst bijvoorbeeld. Ik let gewoon op wat hij wel of niet kan hebben, als kleine baby heeft hij ook vrij weinig last gehad van darmkrampen etc.

2 jaar geleden

Ik hoor goede verhalen over de Instagram en app 'solid start', daar staat per voedingsmiddel vanaf welke leeftijd ze het mogen en ook in wat voor grootte van stukjes je het het beste aan kunt bieden.

2 jaar geleden

Sinds m’n dochter 6 maanden is koken wij zoutloos en eet de met ons mee. Via de app solid starts sneed ik de groenten op ‘vuistjes’ maat voor haar. Sinds 7,5 maand vind ze het leuk om kleine stukjes te pakken en snij ik kleinere stukjes. Qua kruiden krijgt ze alles maar we eten niet pittig.

2 jaar geleden

Reactie op BabyMinte

Sinds m’n dochter 6 maanden is koken wij zoutloos en eet de met ons mee. Vi ...
Wat eet je dan? Kan je een paar voorbeelden geven?🤭

2 jaar geleden

Reactie op Anma

Wat eet je dan? Kan je een paar voorbeelden geven?🤭
Mijn zoontje eet: Aardappelen en groente Risotto met groenten en kip Couscous met groenten en kip Ik kook soms even iets in een aparte pan voor hem of we eten zelf ook zonder zout