12 Reacties

10 maanden geleden

Wij hebben het middagdutje een paar weken geleden laten vallen. 's Avonds in slaap vallen was een ramp.. was soms wel 1,5 uur bezig. Af en toe valt ze in slaap op de bank en soms ook niet. Het gaat hier prima en ik heb in de avond rrrrust ❤️

10 maanden geleden

Ze slaat hem steeds vaker over 🫡 en dan is t ook drama als we haar erin willen leggen. Echt vet balen als ze niet wil slapen, maar ja. Ze gaat 'm toch een keer laten vallen ;) Ze houdt het in principe prima vol tot de avond. Soms wat meer moe maar dan doen we haar iets eerder in bad en blijft ze daar wat langer in. Als ze wel slaapt, dan gelijk 3 uur ;) De laatste 2 weken overigens toch wel weer wat makkelijker in bed te leggen in de middag dus ik hoop dat het een hickup was en dat ze weer gewoon lekker gaat tukken.

10 maanden geleden

Wat een verschil! Hier ligt dochter (2 jr en 3 maanden) om 1230 in bed en dan moeten we haar geregeld wakker maken om 16u. Gaat gelukkig wel altijd zonder problemen om 19u naar bed maar kan in de ochtend wel vroeg wakker zijn. Maar dat is dan niet gek :')

10 maanden geleden

Ik was hier ook benieuwd naar! Merk ook wat verandering in het slapen. Middagslaap pakt ze eigenlijk altijd nog wel thuis. Slaapt dan 1-2u. Op de opvang slaat ze hem soms wel over of slaapt maar 30 min. Het wordt alleen savonds dus wel steeds lastiger merk ik. Zeker wanneer ze 2u slaapt tussen de middag is ze savonds nog klaar wakker en ligt te gieren in bed tot 21-21:30 😅. Denk dat we het middagdutje hier eerst maar wat gaan inkorten en dan hopen dat dat goed effect heeft op de avond. Zit er nog niet echt op te wachten dat het middagdutje er helemaal vanaf gaat 🙈

10 maanden geleden

Hier een zoontje van 2 jaar en 3 mnd. Middag dutje al paar maanden eraf. S avonds gaat hij om 19:00 u naar bed tot 9.00 u in de ochtend

10 maanden geleden

Hier ook een omslag sinds 2 weken. Hij slaapt ineens perfect door 🙌🏼 en slaapt ook nog eens uit! Dit hebben we echt nog nooit meegemaakt. Maar tegelijkertijd wil hij in de middag ook de helft van de tijd niet meer slapen. Ook niet als ik hem om 7 uur wakker maak omdat het een werkdag is. Wat hij wel doet is dan 2 uur lang in zn bedje spelen dus dat is voor mij wel fijn! Wat hij dan doet? Onder de hoeslaken spelen, liedjes zingen, met de knuffels acrobaten, slaapzak uittrekken dat is achterstevoren zit, alles uit zn bed gooien inclusief matras 😂

10 maanden geleden

Wij wekken haar hier nu sinds de kerstdagen sochtends uiterlijk om 7:30 en laten haar smiddags dan tussen 12:30-14:00 slapen. Dus max 1,5u. Moeten haar zowel sochtends als smiddags elke keer echt wakker maken. Gaat ergens heel erg tegen m’n gevoel in, maar ze gaat nu savonds wel weer veel beter slapen, en dat is ons ook echt veel waard! Hebben de avond weer wat terug. Dus een soort tussenoplossing dit, wellicht kan iemand hier nog wat mee :)

10 maanden geleden

Reactie op September2109

Wat een verschil! Hier ligt dochter (2 jr en 3 maanden) om 1230 in bed en d ...
Nee joh! Als jouw kindje hier goed op gaat is er niets geks aan

10 maanden geleden

In de crèche slaapt ze soms 3uur.. Thuis wil ze niet. Soms leggen we ze er toch in, 20min wenen en valt ze in slaap.. En slaapt ze wel uurke of iets langer'. 's avonds laatste weken vaker probleem om haar in bed te krijgen. Neerleggen, ritueel,.. Alles oke tot wanneer je echt deur dichtdoet. Dan kan ze krijsen .. En blijven krijsen. Zowel op dagennmet of zonder dutje. Hopelijk een fase (2j4m)

10 maanden geleden

Soms slaapt ze, soms slaat ze het dutje over. Als ze het dutje overslaat durft ze wel nog eens het dutje te pakken van 17:00 tot 19:30 en daarna is ze terug wakker. 🙈

9 maanden geleden

hier een dochter van 2 jaar en bijna 5 maanden. Slaapt smiddags van 13.30u tm 15.00u/15.30u. Gaat savonds rond 20u naar bed. Doet er gemiddeld 15min over om in slaap te vallen, maar dat vind ik wel normaal. sochtends weer rond 8.00u/8.15u wakker. Wel is ze heel actief en loopt gerust sochtends 3km mee met de hond uitlaten en smiddags nog een keer gecombineerd met spelen in een speeltuin. Wellicht speelt dit ook een rol in haar slaapbehoefte haha.

7 maanden geleden

Hier een zoontje van 2 jaar en bijna 7 maanden. Hij slaat met regelmaat een dutje over, maar als we dan bijvoorbeeld auto rijden valt hij wel in slaap. Als hij niet slaapt overdag is hij om 19u helemaal uitgeteld en slaapt dan heel de nacht door. Misschien toch het slaapje laten vallen?