9 Reacties

één jaar geleden

Heb je iets van een knuffeltje ? Hoe doet ze het overdag? Slaapt ze dan wel alleen? Miss bedje verzetten ? Of de kamer anders indelen.. Lastige situatie! Hier helpt een muziekje.. maar wij hebben met inslapen nooit problemen gehad.. wij zijn daarin juist om stipt 5 uur wakker.. al 1 jaar 🤣🤣🤣

één jaar geleden

Reactie op Septbaby21

Heb je iets van een knuffeltje ? Hoe doet ze het overdag? Slaapt ze dan we ...
Ze heeft geen vaste knuffeltje maar ze slaapt wel elke keer met een andere speelgoed ook met verschillende knuffels of soms met een barbie of met een klein auto. 😊 Overdag moet ik dan ook wachten tot dat ze in slaap valt, maar dan duurt het niet zo lang ze valt dan binnen een half uur in slaap. Oh wel fijn dat jullie geen problemen daarmee hebben want is echt vermoeiend 😭 trouwens mijn dochter slaapt ook met een slaapmuziekje maar ja tog valt ze moeilijk in slaap

één jaar geleden

Reactie op Yerii66

Ze heeft geen vaste knuffeltje maar ze slaapt wel elke keer met een andere ...
Vervelend allemaal en vermoeiend voor papa & mama. Wat hier heeft geholpen is dat we om de 2 dagen iets verder van het bed gingen zitten en haar verbaal coachte om weer te gaan liggen ipv haar zelf opnieuw neerleggen. Hopelijk heb je er iets aan 🍀

één jaar geleden

Reactie op Pippa90

Vervelend allemaal en vermoeiend voor papa & mama. Wat hier heeft gehol ...
Het is echt vervelend ja😩, maar bedankt voor het tip ik ga het zeker proberen👍

één jaar geleden

Hebben wij ook ongeveer een maand lang gehad. En toen dachten wij: ja hallo, dat gaan we echt niet elke avond doen. Wat ik toen geprobeerd heb is te zeggen dat ik even de kamer uit ga en als ze rustig blijft ik 5 min later terugkom. Ze stribbelde eerst tegen... maar het ging steeds beter. Dus het was zeg maar na 5 minuten terugkomen, weer 5 min wachten, 10 minuten wachten. En dan naar beneden en nog één keer weer naar boven. Toen heb ik het afgebouwd: na 10 min, weer 10 min en dan naar beneden. Ben nu op het punt dat ik zeg: ik kom straks bij je kijken als mama gaat slapen. Maar dan slaapt ze gelukkig weer als een roosje. Hopelijk werkt het bij jou ook.

één jaar geleden

Misschien kan een open bed helpen? Lees ik meer rond deze leeftijd

één jaar geleden

Same.. ik ben blij om te lezen dat ik niet de enige ben die of met een peuter op de bank zit of op bed lig met een rusteloos kind om me heen 😌 Eigen bedje wil ze gewoon niet. Op de opvang slaapt ze prima alleen thuis is het elke avond drama. Ik mis de tijd voor mezelf heel erg 🥲

één jaar geleden

Heb je dit altijd zo gedaan? Of is het van de laatste tijd dat ze wel dat je erbij blijft? Het erbij blijven kan er ook juist voor zorgen dat ze er zo lang over doet in slaap te vallen. Want er is een prikkel zegmaar, jullie aanwezigheid. Maar als ze het echt zo gewend is, zal je daar ook niet cold turkey mee kunnen stoppen. Ik ben wel van mening dat je een kind van rond de 2 al veel uit kan leggen. Dus je kan vertellen dat jullie er niet meer de hele tijd bij blijven, de dag voor je ermee stopt. En dan afbouwen door bijvoorbeeld op de gang de was te vouwen of weet ik veel. Maar gewoon zeggen, mama niet nog dit of dat en kan even niet de hele tijd hier blijven, maar mama is heel dichtbij en komt zo nog bij jou kijken of een kus geven ofzo. En dat ook doen, maar steeds minder vaak. Of ga douchen ofzo. Mama moet even douchen, daarna kom ik nog even kijken.

één jaar geleden

Dit hebben wij ook gehad. Tot krijsen toe. Ik zeg nu al 2 avonden dat hij mag gaan liggen en dat ik naar beneden ga. Ook dat ik zo nog even kom kijken. Hij gaat rustig liggen en ik wacht 5 min voordat ik weer even bij hem ga kijken. Resultaat is dat we geen strijd meer hebben