11 Reacties

2 jaar geleden

Hey! Ben je erachter, als je iets aanbiedt, wat de reden is dat het niet opgegeten wordt? Te warm, te koud, te zacht, te grote stukken, te zoet, te zuur etc. etc.? Eet je zelf mee met de eet momenten zodat dit een leuk moment is voor je kleine? Misschien kun je beginnen met ‘basis’ smaken aanbieden zoals aan het begin van de hapjes en dan een paar dagen lang. Dus een paar dagen bloemkool (gepureerd/in stukjes etc.) en vervolgens een andere groente. Eet je kindje het brood zelf? Of geef jij dit?:) Het kan veel oorzaken hebben natuurlijk, ik zou het ook bij het cb vragen!

2 jaar geleden

Hier hetzelfde. Weigert snel drinken en wil na twee of drie happen eten niets meer. Alleen fruit gaat er gesmeerd in

2 jaar geleden

Hier ook wisselend. Wat wel helpt is verschillende dingen aanbieden, maar niet alles tegelijk en geen grote hoeveelheden in één keer. En hetzelfde meerdere dagen aanbieden helpt ook. Dochter eet ook graag wat ik eet en dan bij voorkeur van mijn bord. Daarnaast vertrouw ik er op dat ze eet wat ze nodig heeft en zelf kan aangeven wanneer ze genoeg heeft.

2 jaar geleden

Hier helpt het om tijdens het eten een flesje melk of beker koude thee/water te drinken aan te bieden. Sinds ik dat doe gaan de schaaltjes ineens een stuk leger 🥰.

2 jaar geleden

Jep de mijne is ook sinds paar dagen 11 maanden en eet sinds 1,5 heel weinig. Daarvoor at ze alles wat ik voorschotelde en was het nooit genoeg. Nu wil ze gewoon niet. Als het al gaat zijn het een paar happen en dan niet meer. Ik hoop dat het snel weer overgaat:). Ik geef nu maar extra kv fles zodat ze iig nog wat binnen krijgt. Maar ook de fles wil ze nu niet😂. Het gaat denk ik vanzelf weer over. Zolang ze actief en vrolijk zijn zou ik me niet zo snel zorgen maken.

2 jaar geleden

Hier helpt het om hem stukjes te geven die hij zelf in zijn mond mag doen. Dan mag ik ineens wel tussen die hapjes door met een lepeltje voeren. Hij vind het ook grappig om mij te voeren. Dan zeg ik aaa en dan stopt hij wat in mijn mond. En dan krijgt hij natuurlijk complimenten dat hij zo lief is 😊

2 jaar geleden

Hier ging eten/drinken ook twee weken “slecht”. Drinken met die temperaturen baarden mij wel zorgen. Maar een maand of twee geleden deed hij het ook en op het moment dat ik dacht “nu ga ik naar de HA” ging het ineens weer goed. Ik denk stukje ontwikkeling, sprong, tandjes, eigen wil ? Verder is hij gewoon vrolijk, slaapt goed, en leert elke dag wat nieuws lijkt het wel. Meneertje wilt nu brood aangegeven hebben op een vork. Pakt het er van af, eet het op en als ik weer een nieuw stukje brood moet geven geeft hij de vork (lees gooit van zich af). Omdat het evengoed al nooit een fantastische drinker was, geef ik nog vaker de fles dan hij (volgens de beruchte boekjes) zou moeten krijgen, maar dan ben ik wel zeker dat hij voldoende vocht binnen krijgt. Probeer er beetje mee te spelen. Zelf laten eten/drinken. Misschien helpt dat

2 jaar geleden

Mijne was al niet eens begonnen aan nutrilon 2 gewoon pyamapapje geven voor de nacht. Ik heb nooit naar advies geluisterd van t consultatie bureau. Ze kraakten me altijd af want ik was een jonge mama van 24 en alles was ongezond en blabla nou ik weet wel hoe ik mijn kind groot moet brengen hoor en hij is niet dik niet te zwaar en doet t prima. Eet altijd mee met ons eet ie liever als die vieze potjes allemaal

2 jaar geleden

Reactie op EllaBabyNr1

Hier helpt het om hem stukjes te geven die hij zelf in zijn mond mag doen. ...
Ja dit, mijn dochter wil ook ineens niks meer. Maar zodra ik haar zelf dus een extra lepeltje geef. Mag ik haar dus wel iets geven. Ze wil het echt zelf doen. Misschien is dat meer een idee?

2 jaar geleden

Mijn dochter wilde ook geen fruit of groente meer. Ik maak zelf altijd een smoothie en doe die nu ook voor haar met een rietje uit haar drinkbeker erin, dat heeft ze binnen notime op.

2 jaar geleden

Mijn kleine wil niet meer worden gevoerd, graag alles zelf eten in stukjes. Verder eet ik zovaak mogelijk op hetzelfde tijdstip mee, ze voert mij graag en ik doe het eten/kauwen overdreven voor. Soms heeft ze geen interesse en dan eet ik iets van haar blad af, dan begint ze vaak wel te eten haha