21 Reacties

één jaar geleden

Volg. Pffft. Ik word er echt moe van.

één jaar geleden

Hier loopt ze ook de hele dag achter mij aan (ook bij mn vriend) Ze kan nog niet zelf bedenken dat ze lekker in dr speelhoekje kan gaan spelen. Dan moet ik er echt bij gaan zitten. Ze zijn nog zo klein, dat wordt vanzelf anders!

één jaar geleden

Same here... Als ik er niet ben dan kan hij lekker spelen maar zodra ik binnen kom is het piepen en hangen. Heel vermoeiend!

één jaar geleden

Ik zit in dezelfde situatie: ze hangt altijd aan mij en niet aan mijn man. Wat bij mij helpt, is even rust nemen en samen met haar spelen (haar even de regie geven). Meestal wilt ze maar even met mij spelen en kruipt daarna weg naar iets anders en dan kan ik ook weer verder. Hopelijk helpt het iets.

één jaar geleden

Ik zit in dezelfde situatie: ze hangt altijd aan mij en niet aan mijn man. Wat bij mij helpt, is even rust nemen en samen met haar spelen (haar even de regie geven). Meestal wilt ze maar even met mij spelen en kruipt daarna weg naar iets anders en dan kan ik ook weer verder. Hopelijk helpt het iets.

één jaar geleden

Alsof ik het zelf geschreven heb 🙈 bij mn vriend, oma of de opvang speelt ze heerlijk (alleen) maar zodra ze mij ziet wil ze alleen maar bij mij. Fijn om herkenning te lezen. Heb nog geen echte oplossing gevonden 😰

één jaar geleden

Gewoon ervan genieten. En even leuk meespelen. Later wordt deze topic: mijn zoon wilt niet meer met ons mee spelen

één jaar geleden

Reactie op Kathleen en casper

Gewoon ervan genieten. En even leuk meespelen. Later wordt deze topic: mijn ...
Haha bedankt dat je het even in perspectief zet 😁

één jaar geleden

Reactie op Kathleen en casper

Gewoon ervan genieten. En even leuk meespelen. Later wordt deze topic: mijn ...
super leuk als ze nog maar 1.5 u per dag slapen en de resterende 8 ofzo aan je hangen 😅😮‍💨

één jaar geleden

Heel herkenbaar!

één jaar geleden

Een collega van mij gaf me de tip om te investeren in een leertoren (of door je man/vriend/vader/broer te laten maken). Dan kunnen ze meekijken wat jij aan het doen bent aan tafel, het aanrecht enz zonder dat je je kind constant moet dragen of optillen

één jaar geleden

Reactie op MamavanNF

Een collega van mij gaf me de tip om te investeren in een leertoren (of doo ...
Maar dan kan je ze toch ook gewoon in de kinderstoel zetten? ☺️ ik ken de leertoren niet dus wellicht zit ik ernaast

één jaar geleden

Reactie op Wendyyyyyy

Maar dan kan je ze toch ook gewoon in de kinderstoel zetten? ☺️ ik ken de l ...
Nou niet helemaal. Onze kinderstoel is bijvoorbeeld te laag voor het aanrecht. Dan kan hij er net niet opkijken. We hebben inmiddels een leertoren maar deze staat nog op zolder omdat ik het zo jong toch best spannend vind (net een jaar). Het idee van de leertoren is dat ze er zelf in kunnen klimmen en dan bij je aan het aanrecht kunnen staan en je terzijnertijd kunnen helpen met dingetjes in de keuken 😊

één jaar geleden

Reactie op Eline2811

Nou niet helemaal. Onze kinderstoel is bijvoorbeeld te laag voor het aanrec ...
Ah zo! Oké ik ga eens op internet kijken ervoor. Ik ken het niet t

één jaar geleden

Hier overigens precies hetzelfde. Ze heeft zat speelgoed maar momenteel is ze graag bij mij! Waar ik ook ben kruipt ze jammerend achter me aan en wilt ze gedragen worden. Als ik op de bank zit wilt ze op schoot. Zelfs als ik naast haar op de grond ga zitten bij het speelgoed wilt ze nog op me klimmen. Ergens denk ik; je wilt graag bij me zijn? Dat is een goed teken toch? Maar soms(vaak) is het vermoeiend! Bij/met andere speelt ze zo leuk! Maar zodra ze mij ziet is het klaar. Op verjaardagen of zo is het soms echt vermoeiend! Dat gehang om me heen. Ik ga ervan uit dat het een fase is. Ik geef haar niet altijd der zin als ze gedragen wilt worden, misschien helpt het misschien niet. Ergens probeer/ga ik er ook van te genieten, ooit zal het allemaal anders zijn.

één jaar geleden

Zag overigens dit artikel; https://www.kijkopontwikkeling.nl/tips/aanpakken-claimgedrag-dreumes-peuter/

één jaar geleden

Reactie op Wendyyyyyy

Hier overigens precies hetzelfde. Ze heeft zat speelgoed maar momenteel is ...
Precies dit! En als hij dan op schoot zit is het nog niet goed. Hij blijft onrustig. Er op, er af, er op, er af, probeert bijna in me te kruipen of over me heen te klimmen, zit geen seconde stil. Dan vraag ik me zo af wat hij nou wil.

één jaar geleden

Oohw wat herkenbaar!

één jaar geleden

Reactie op EllaBabyNr1

Precies dit! En als hij dan op schoot zit is het nog niet goed. Hij blijft ...
Ja het is zo lastig he? Ze kunnen nog niet veel vertellen wat ze willen. Komt uiteindelijk allemaal goed! Ik hoor wel eens dat van 1 naar 2 jaar het lastigst is. Kwa communicatie kan ik het nu al begrijpen haha

één jaar geleden

Reactie op Wendyyyyyy

Ja het is zo lastig he? Ze kunnen nog niet veel vertellen wat ze willen. K ...
Ja heel lastig. En zo bijzonder dat hij wel heel goed zelfstandig in z'n bedje kan zijn (gelukkig!). Ze zeggen over elk jaar dat het de lastigste is 😂 elke fase heeft leuke en lastige kanten natuurlijk.