4 Reacties

2 jaar geleden

Hoihoi, wat ontzettend vermoeiend moet dat voor je zijn! Hier ook een overalerte baby al vanaf het begin. Wat hier heel erg geholpen heeft is alles pikkedonker maken, dan heeft ze weinig om naar te kijken. Wat je ook nog kan proberen is het nunkilakentje (slaapzak instoppen dan klimmen ze er minder makkelijk onderuit) Wat ik nu doe als ze de hele tijd naar haar buik draait, gaat kruipen of staan is het 3x toe laten tot ze gaat huilen dan leg ik haar zonder wat te zeggen terug op haar rug. Bij de 4x keer stop ik haar slaapzakje in aan de achterkant van t matras. Zo kan ze nog wel op haar zij liggen, maar niet meer naar haar buik toe om te gaan kruipen. Van lig naar zit kan ze overigens nog niet zelfstandig al komt ze inmiddels al een heel eind. Verder heb ik slaaptraining bij haar gedaan toen ze 3 maanden oud was en haar steeds wakkerder in bed gelegd en de put down down methode gebruikt waarbij je in bed troost (tenzij ze echt overstuur is) omdat telkens eruit halen weer extra prikkels zijn en dat wil je juist niet bij een alerte baby die niks wil missen. Hiervoor heb ik haar sterrenprojector gebruikt zodat ze kalm daarnaar aan het kijken was. Heel lang heb ik erbij gestaan om haar te helpen in slaap te vallen (hand op haar buikje) voor t gevoel van geborgenheid en veiligheid. Nu leg ik haar wakker in bed geef ik haar een kus en valt ze zelf in slaap binnen 10 min. (Heel soms dan gaat ze idd nog even feestvieren) White noise helpt hier ook om de geluiden te maskeren en te ontspannen (baarmoeder geluid) Misschien heb je al wat tips toegepast/geprobeerd, maar misschien heb je er wat aan!

2 jaar geleden

Mijn dochter heeft ook wel eens periodes dan gaat ze meteen kruipen of staan.heb je dan wel vaste bedtijden? Dat werkt vaak het beste dan zijn ze op het moment van naar bed gaan ook echt moe. Ik loop er dan vaak een keer of 3x heen en dan zeg ik niks leg ik haar alleen terug speen er in. Laatste keer laat ik haar een paar minuutjes huilen nooit extreem lang. Ik moet zeggen dit heeft ze niet vaak. Ik geloof er wel in als je een vast ritme hebt dat ze op bepaalde momenten ook echt moe zijn en dan ook weten waar ze aan toe zijn.

2 jaar geleden

Wat een prachtige ogen heeft je zoon! Wij hebben ook een erg alerte baby. Dat heeft heel veel leuke kanten, maar qua slaap is het een stuk uitdagender. Ben je wel eens naar een osteopaat geweest? Dat heeft bij ons echt wel een paar keer goed geholpen. Had ze toch een bepaalde spanning in haar lijf opgebouwd waardoor ze niet goed in slaap kwam. Verder werkt hier white noise goed, een vast ritueel voor het slapen gaan ( met niet te veel poespas) en veel geduld en liefde 😅 Succes! Ik weet hoe vermoeiend het kan zijn.

2 jaar geleden

Oh wauw. Echt heel herkenbaar. Mijn dochtertje wil ook liefst gewoon in mijn armen rechtop gehouden worden en al knuffelend in slaap van. In bed een kleine Houdini en gymnast... staat 30x na elkaar recht.. heb 1 week geleden mijn dieptepunt bereikt en echt lang gepraat met mijn moeder en (schoon)zus.. we hebben samen een nieuw (langzamer) avondritueel uitgewerkt zodat ze én geborgenheid voelt én toch ook inslaapt zonder strijd.. we doen nu pyjama en slaapzak beneden aan en gezellig in mamas armen rechtop Nijntje kijken en flesje drinken, nog rustig wat knuffelen en dan naar bed.. ik leg haar in bed en doe alsof ik slaap.. en reageer op niks meer (zeker niet alsof ik wakker ben of onze kleine is weer klaar om te spelen), ik geef haar ook een vinger/handje. Ze gaat wel nog rechtstaan maar wil eigenlijk ook wel mijn hand vasthouden dus wordt zo gelokt om neer te liggen.. we houden er nu wel een week strak aan vast.. het is voor ons tot nu toe niet per se minder tijd, maar verloopt wel veel gemoedelijker en dat maakt zoveel verschil.