22 Reacties

één jaar geleden

Hier ook maar 2 boterhammen per dag hoor. Soms minder. Ze krijgt genoeg binnen en komt goed aan. Ik eet zelf maar 4 boterhammen op een dag en soms 3, dan kan ik toch niet verwachten dat mijn dochter van 16 maanden 4 boterhammen eet? 🤷‍♀️🤣

één jaar geleden

Hier ook maar 2 boterhammen per dag hoor. Soms minder. Ze krijgt genoeg bin ...
Haha oh nee ik verwacht ook zeker niet dat zij er 4 gaat eten hoor 🤣 Maar meer dat ik denk van, andere alternatieven vindt ze ook niet fantastisch (zoals havermout of vers fruit), wat kan je dan nog meer geven?

één jaar geleden

Mijn dochter vindt brood ook helemaal niet lekker. Letterlijk elke ochtend blijf ik t haar aanbieden, maar t belandt meteen op de grond. Ze moet helemaal niks van brood hebben. Mijn oudste dochter vond/vind brood heel lekker. Maar de tweede dus helemaal niet. Desondanks, blijf ik het elke ochtend aanbieden. Misschien dat er ooit een dag komt dat ze het wel gaat opeten, ipv op de grond smijten 😆

één jaar geleden

Reactie op MaryamD

Mijn dochter vindt brood ook helemaal niet lekker. Letterlijk elke ochtend ...
Haha ja dat doet Ruby ook! Vinden de honden helemaal niet erg 🤣🤣

één jaar geleden

Nou ik zou willen dat mijn zoontje 2 boterhammen per dag at 😉 Maar misschien is gezonde pannenkoekjes nog een idee voor wat variatie? Maak ik ook vaak.. 1banaan, 75gr havermout, 100ml melk en 1 ei. Grote hit hier.

één jaar geleden

Hier twee kleine stukjes brood per dag als het een beetje meezit. Ik maak andere dingen voor haar. Vind ik zelf ook lekkerder en gezonder.

één jaar geleden

Hier ook geen broodeter. Alleen op de opvang eet hij er 2 met de lunch. Ik gaf de eerst maanden ei of pannenkoekjes voor lunch maar dat wilt hij nu niet meer. Nu eet hij 1 broodje of een halve tosti (wat ook op 1 broodje uitkomt). ‘s Ochtends eet hij wel een broodje en op de dag dat hij naar de opvang weer niet 😅 Dan krijgt hij banaan, ivm haast

één jaar geleden

Reactie op Sinta

Nou ik zou willen dat mijn zoontje 2 boterhammen per dag at 😉 Maar misschi ...
Thanks! Ga ik dit weekend eens proberen 😊

één jaar geleden

Reactie op LesleyJaikey

Hier ook geen broodeter. Alleen op de opvang eet hij er 2 met de lunch. Ik ...
Ja bij mijn ouders of schoonouders eet ze ze ook gewoon rustig op 🤣 Ei eet ze ook maar een paar stukjes, pannenkoekjes ga ik proberen En tosti is inderdaad ook nog wel een idee! 😊

één jaar geleden

Vrienden van ons hebben dit ook, daar eet hun dochtertje nu vaak gewoon twee keer warm :)

één jaar geleden

Smorgens pap en smiddags warm. Tussendoor soms cracker of beschuit. Allen zelf gemaakt vers brood is wel oke. Of een Italiaanse bol 😂

één jaar geleden

Pff lastig he. Ik ben er wel van overtuigd dat ook kinderen liever warm of liever brood eten. Ik ben ook geen broodliefhebber🙈 Maar misschien zijn er wel andere opties? Mijn zoontje duurde wel even voordat ie brood at.... misschien kun je andere dingen aanbieden: - omelet met avocado of andere groenten - wentelteefjes - banenbrood - brood plat maken, jam erop, oprollen en even in ei met kaneel rollen, dan even bakken - wrap met daarop wat beleg - gezonde muffin maken van havermout, banaan, ei en kaneel. Met eventueel besjes of ander fruit. Ik heb toen heel veel alternatieve dingen aangeboden. Ben sws wel lekker van het variëren. Ik had heel veel aan de Insta paginga; kleinebuikjesvullen. LANG VERHAAL haha. Ik hoop dat je er wat mee kan:)

één jaar geleden

Mijn zoontje likt sindskort alleen het beleg😩

één jaar geleden

Reactie op noortje19

Mijn zoontje likt sindskort alleen het beleg😩
Hier ook.wij noemen dat:.eten vanaf de rand, de snijrand 😂

één jaar geleden

Reactie op noortje19

Mijn zoontje likt sindskort alleen het beleg😩
😂😂

één jaar geleden

Reactie op ROF

Hier ook.wij noemen dat:.eten vanaf de rand, de snijrand 😂
🤣🤣🤣🤣

één jaar geleden

dames ik merkte dat mijn zoontje de gesneden stokbrood wel heerlijk vond om het zelf te eten. nu eet hij zelf 3 sneetjes brood met gemak.

één jaar geleden

Hier een broodmonster. Sochtends twee en smiddags vaak ook. Maar alleen met het juiste beleg. Pindakaas en jam zijn favoriet, maar smeerkaas bijvoorbeeld weigert hij. Maar er zijn genoeg alternatieven, ben zelf ook geen brood fan. Voor de vezels eet ik (en de kids ook) bananenpannenkoekjes, muffins, pap enz enz Snijden in een andere vorm, korstjes er aan of niet?

één jaar geleden

Hier een goede broodeter, maar vooral met philadelphia, eiersalade en vegapate. Wij vragen vaak of ze bv witte kaas (philadelpia) wil en dan knikt of schudt ze haar hoofd? Dan weten we gelijk dat we dat wat we erop doen werkt. Is er iets wat zij heel lekker vindt dat je er gepureerd of geprakt op kan doen? Banaan, ei oid? En samen eten werkt hier vaak ook (zien eten doet eten) en soms helpt het als we een liedje zingen (smakelijk eten). Ik zou zelf niet standaard teveel alternatieve voedingswaren (pannenkoek, stokbrood etc.) aanbieden. Als Mara mag kiezen zou ze sowieso ook liever voor een pannenkoek gaan dan voor een boterhammetje. Als ze dan doorkrijgt dat ze een pannenkoek krijgt als ze haar boterham weigert, is het snel gedaan met de boterhammen, vrees ik. Als ze genoeg honger heeft eet ze het vanzelf wel op en anders eet ze in de avond wel wat extra avondeten.

één jaar geleden

Is je kindje misschien dol op thee? Beetje raar misschien maar onze dochter had toen ze begon met brood moeite met de structuur van brood. Het bleef tegen dr gehemelte plakken. Het eten van brood ging haar toen echt tegenstaan. Wat toen werkte was stukjes dippen in rooibosthee. Dat vond ze heerlijk en slurpte ze zo naar binnen! Sindsdien eet ze brood heel goed. En eet ze het ook goed zonder het soppen. Als het niet lukt, jammer maar lijkt me geen ramp. Brood eten als lunch is echt typisch Nederlands maar in veel culturen en landen eten ze het niet zo veel. Mijn vriend is italiaans en is opgegroeid met een bord pasta elke lunch. Je zou eens volkoren pasta kunnen proberen bijvoorbeeld? Met een beetje boter voor de smaak of wat anders. Hier eet ze trouwens amper groente nog. Zou een moord doen als ze wel groente eet zonder problemen en dr brood ervoor laat staan haha