16 Reacties

één jaar geleden

Direct naar hap niet wachten kan doorslaan naar zijn gehoor.

één jaar geleden

Ik zou het in ieder geval melden! Ons meisje heeft 2x een oorontsteking gehad (de laatste keer was het een dubbele), maar we moesten 3 dagen afwachten om te kijken of de koorts zou zakken. Toen dat niet het geval was, zijn we langsgegaan en heeft ze een kuur gekregen. Dit was alleen de 1e keer. De 2e keer heb ik alleen maar hoeven bellen.

één jaar geleden

Onze kleine had ook middenoor ontstekingen voordat hij buisjes kreeg. Bij hem scheurde het trommelvlies steeds (geen drama maar wel heel erg pijnlijk). Ik zou dus zeker even bellen! En voor vanavond kussen onder het matras of een dekentje zodat deze wat omhoog komt (daardoor staat er minder druk op de oortjes) en even voorzichtig met douchen/bad. Niet te veel nat laten worden als het eventueel is gescheurd dan is dat veiliger. Beterschap ❤️‍🩹!

één jaar geleden

Voor dit zou ik zelf afwachten en morgen de ha bellen. In veel gevallen krijg je toch geen anti biotica ofzo. Ik zou zelf mijn kind voor nu een paracetamol geven en ook vsm charmodent kan helpen bij oorpijn. Als het erger wordt kan je vannacht altijd bellen en als t stabiel blijft morgen meteen 8 uur de huisarts. Maar... dat is hoe ik het zou doen. Als je twijfelt en erg ongerust bent dan gewoon bellen. Jij kent je kind en zijn gedrag het beste

één jaar geleden

Ja gewoon huisarts gaan. Wij kregen er ook gewoon wat voor voor onze dochter. Zo sneu anders als het niet hoeft pijn te lijden. Scheelt je ook je eigen nachtrust 🤭

één jaar geleden

Ik zou wachten. Een zetpil evt dentinox op de tandjes als je denkt dat het daarvan komt. En dan morgenvroeg bellen.

één jaar geleden

Hier kreeg ik te horen dat ze voor oorontsteking niks voorschrijven anders dan paracetamol adviseren en je de volgende dag naar je eigen huisarts kan. Maaaar, met 40 graden koorts zou ik wel bellen en de situatie uitleggen. Misschien adviseren ze paracetamol en misschien dat ze het wel willen zien en wat voorschrijven.

één jaar geleden

Huisarts bellen heeft geen zin. Die zal paracetamol adviseren. Verder letten op je zoontje of hij genoeg blijft drinken en geen droge luiers heeft. Ook even letten op alertheid. Zou ook bellen als je zoontje suf is. Weinig reactie etc.

één jaar geleden

Ik heb gebeld voor advies en dat was inderdaad pcm geven en afwachten. Dus gaan het in de gaten houden! Ligt nu lekker te slapen. Bedankt voor de reacties 🥰

één jaar geleden

Reactie op Mila69

Ik heb gebeld voor advies en dat was inderdaad pcm geven en afwachten. Dus ...
Oke nou fijn. Dan heb je inidergeval gebeld. Wel gek dat ik alleen lees paracitemol ik kreeg wel degelijk wat voor geschreven. Ik kon dit in een soort spuitje doen en dat deed ik dan door de yoghurt..

één jaar geleden

Reactie op Mila69

Ik heb gebeld voor advies en dat was inderdaad pcm geven en afwachten. Dus ...
Hoe gaat het vandaag? Hopelijk al wat beter 😃

één jaar geleden

Reactie op BabyvdN

Hoe gaat het vandaag? Hopelijk al wat beter 😃
Lief van je! Nee helaas niet. Hij heeft nog steeds 39.5 koorts … ligt nu in bed, erg aan het hoesten ook. We hebben morgen een gesprek met de huisarts omdat hij sinds september minimaal 2 keer per maand hoge koorts heeft. En of we niet eens moeten doorpakken / verder moeten onderzoeken … Hij gaat sinds september ook naar de opvang dus met extra veel ziek zijn hadden we rekening gehouden. Maar bijna elke week? Dat kan toch niet normaal zijn? 😢😢

één jaar geleden

Reactie op nicci-nicolle

Huisarts bellen heeft geen zin. Die zal paracetamol adviseren. Verder lette ...
Wij kregen laatst wel antibiotica voor een oorontsteking, hangt denk ik van meer factoren af. Bellen voor overleg kan altijd.

één jaar geleden

Wij kregen laatst wel antibiotica voor een oorontsteking, hangt denk ik van ...
Same here, ook net een kuurtje achter de rug

één jaar geleden

Reactie op Mila69

Lief van je! Nee helaas niet. Hij heeft nog steeds 39.5 koorts … ligt nu in ...
Wat erg 😰!! Heb je toevallig geprobeerd of het hoesten minder is met het matrasje wat hoger? Hielp bij ons wel.. Ik hoop echt dat de huisarts even goed kijkt. Bij ons wordt eigenlijk altijd even oortjes, oogjes, neusje, keeltje en longetjes nagekeken. Sowieso kunnen kleintjes snel hoge koorts krijgen. Het hoeft dus niets te betekenen behalve dat het afweersysteem z’n best doet, maar het kan meer zijn. Dus goed dat je even gaat kijken! Wij zijn bij de kno uitgekomen uiteindelijk na maanden kwakkelen. Daarna geen koorts meer, ook niet bij een mega ontsteking maar die zien we nu doordat hij dan een loopoor krijgt. Ik ben het volledig met je eens hoor dat je niet verwacht bijna iedere week een ziek kindje te hebben! Ik vind dat niet normaal maar medisch wordt vaak gezegd dat het zo nu eenmaal werkt 😖. Overigens zei onze huisarts wel dat er een piek mag zijn maar dat het daarna wel ook even gewoon oké moet zijn. Het mag niet blijven voortduren. Kleine is nu 2 weken thuis om die reden om te kijken of hij net genoeg rust krijgt om een fikse ontsteking (die min of meer immuun lijkt voor antibiotica) op te lossen.. maar ook wij raken soms echt moedeloos dus I feel you… succes vandaag bij de huisarts!

één jaar geleden

Onze meid had het laatst ook. Antibiotica kuur deed wonderen. Beide oortjes waren ineens uit het niets ontstoken 😢 gelukkig een huisarts die ons serieus neemt.