25 Reacties

2 jaar geleden

Ik volg een Canadese op instagram, montessori.mothering , vind het wel leuk om te zien wat zij allemaal toepast en hoe ze met dingen om gaat. Wij doen niet echt aan montessori, maar veel dingen vind ik wel interessant en wil ik wel toepassen.

2 jaar geleden

Ik was net ook even aan het zoeken geweest, maar er zijn ook leuke boxen met speelgoed te koop per leeftijd

2 jaar geleden

Ik ga binnenkort dit boek lezen: https://www.bol.com/nl/nl/p/montessori-voor-thuis/9200000107139252/?bltgh=quqWxRcTMnUt2zgqkiNKvw.2_22.23.ProductImage Ben benieuwd! Zij heeft ook het boek 'De montessori baby' geschreven.

2 jaar geleden

Je hebt 2 boeken. Ik lees ze nu beide: de montessori baby en montessori voor thuis😀 erg interessant. En als het gaat om de benadering naar kinderen toe dan komt het boek: how tot talk to kids erg in de buurt.

2 jaar geleden

Wij hebben een vloerbed 120x180, open krat met speelgoed binnen en buiten, boeken in het zicht, meekijken toren in de keuken (sinds vandaag, hij is nu al fan), bieden met eten meerdere opties aan en hij kan altijd bij een beker water.

2 jaar geleden

Qua speelgoed hebben wij een combinatie van kleurrijk ouderwets (houten/metalen) speelgoed, speel bestek enzo en ook wat dingen met batterijen. We wisselen regelmatig af met wat bereikbaar is.

2 jaar geleden

Reactie op ROF

Wij hebben een vloerbed 120x180, open krat met speelgoed binnen en buiten, ...
Waar heb je die meekijken toren vandaan? Die mis ik nog op ons lijstje 😅

2 jaar geleden

Wauw, ik heb me hier eigenlijk nooit in verdiept maar als ik hier lees over dit dan zijn wij opzicht ook redelijk Montessori bezig haha. Altijd zelf kunnen kiezen wanneer ze water drinkt of thee (staan altijd 2 bekers hier op de grond. Iedere dag liggen of staan er boekjes op de grond en ze komt er sinds gister mee aan om te lezen samen. We hebben onder de Tripp trapp bakken 1 dichte met de slabbers, spuugdoeken en der schorten. En 1 open bak met wat los speelgoed (we hebben foam tegels waar eigenlijk iedere avond een nieuwe variatie aan speelgoed wordt neergezet en een paar vaste speeltuigen) dus ze kan altijd kiezen. Ik zal me hier is meer in gaan verdiepen 🙈 om te kijken of we nog wat andere dingen kunnen toepassen hihi

2 jaar geleden

Ik lees het boek Montessori voor thuis Ik volg de Instagramaccounts van: - montessoriforbeginners - ourmontessorijoy - homeandontheway Voor z'n eerste verjaardag gaan we een IKEA keukentje voor hem kopen en die gaan we ombouwen tot functionele keuken. Als hij iets ouders is gaan we ook een montessori-leertoren voor hem kopen voor in de keuken. We gaan ons huis zoveel mogelijk op zijn niveau inrichting en hem al snel betrekken bij koken, huishoudelijke klusjes enzo. We hebben een abonnement op de speelgoedboxen van Lovevery en we doen aan speelgoed rotatie. We hebben z'n waterfles altijd op een vaste plek staan zodat hij kan drinken wanneer hij wil. We leren hem gebarentaal. We gebruiken hiervoor de app Kwebl. Wat ik zo fijn vind van Montessori is dat het uitgaat van dat kinderen heel veel kunnen en snappen. Bedenk in moeilijkere tijden: kinderen doen niet moeilijk, ze hebben het moeilijk. Het is aan ons als ouders om ze hier doorheen te helpen.

2 jaar geleden

Reactie op Cooltjuh

https://community.24baby.nl/forum/geboorteclub-september-2021/leertoren-eDkl14

2 jaar geleden

Reactie op Cooltjuh

Vrienden hebben hem gemaakt middels de IKEA hack en ik heb hem opgeknapt en een hangzitje toegevoegd.

2 jaar geleden

Reactie op ROF

Vrienden hebben hem gemaakt middels de IKEA hack en ik heb hem opgeknapt en ...
Goeie mijn schoonvader gaat hem voor Sint/Kerst maken. Dat zitje is hier niet meer nodig, meneer wil overal staan 🤣. Zodra hij in een zitje moet wordt het een stijve plank. Behalve als hij echt honger heeft 🤔, dan wil hij opeens wel in een stoel zitten.

2 jaar geleden

Ik volg een Canadese op instagram, montessori.mothering , vind het wel leuk ...
Leuk!

2 jaar geleden

Reactie op Cooltjuh

Goeie mijn schoonvader gaat hem voor Sint/Kerst maken. Dat zitje is hier ni ...
Flint heeft nogal de neiging om afgeleid te raken en dan achterover te kukelen.. vandaar het zitje 😂😂

2 jaar geleden

Reactie op ROF

Flint heeft nogal de neiging om afgeleid te raken en dan achterover te kuke ...
Oooh slim!

2 jaar geleden

Reactie op Cooltjuh

Oooh slim!
Normaal staat hij dus ook. Hij heeft ook geen last van dit zitje als hij wil staan. Maar voor mij is het idee dat hij niet zo maar afdondert een stuk relaxter😂

2 jaar geleden

Reactie op ROF

Normaal staat hij dus ook. Hij heeft ook geen last van dit zitje als hij wi ...
Ja snap ik. Ben krijgt hem voor Sint/Kerst en is dan 14 a 15 maanden oud. Ik hoop het zitje dan niet meer nodig te hebben 😅. Meneer gaat er nu met een blokkenkar vandoor alleen nog leren sturen en dan kan ik echt beginnen met er achteraan rennen 🤣. Hij is nu 10 maanden oud.

2 jaar geleden

Reactie op ROF

Vrienden hebben hem gemaakt middels de IKEA hack en ik heb hem opgeknapt en ...
https://tussendromenenleven.be/2019/10/zelf-leertoren-maken-ikea-hack.html/ Is het zoiets? Staat hij bij jullie wel stevig? Ik zie dat hij (de toren) helemaal los staat, ziet er mooi uit

2 jaar geleden

Reactie op Cooltjuh

Ja snap ik. Ben krijgt hem voor Sint/Kerst en is dan 14 a 15 maanden oud. I ...
Heel bekend dit 🤣

2 jaar geleden

Reactie op enigma

https://tussendromenenleven.be/2019/10/zelf-leertoren-maken-ikea-hack.html/ ...
Staat wat stevig? Flint of de toren? Allebei 🤷🤣 of nouja Flint tot hij afgeleid wordt... Maar, het plankje waar Flint op staat steekt niet uit aan de voorkant! Want levert balans problemen op als ze op de rand staan. Kijk even goed op de foto van mij in een eerdere reactie, wij hebben extra tussenbalkjes! Dat maakt het geheel veel steviger.