17 Reacties
2 jaar geleden
Hou op schei uit. Ik begin me wel al meer mezelf te voelen maar man oh man wat een drama. Emotionele regulatie van een pinda, telkens vermoeid, alles vergeten! Het hoeft maar een nacht raak te zijn en ik lijk terug bij af. Hier zijn t de hormonen, kan ik zo slecht tegen😳
2 jaar geleden
Heel herkenbaar! Toevallig dat ik het er met mijn moeder over had afgelopen week. Ik voel me volledig uit mijn doen en herken mezelf echt niet meer. Concentratieproblemen, taken uit de weg gaan en daarnaast ook vrij prikkelbaar -gelukkig niet richting mijn zoontje, maar mijn vriend heeft het zwaar gehad- 😅
Geen idee waar het precies mee te maken heeft, maar ik hoop dat het snel weer weg gaat 😂
2 jaar geleden
Alsof ik mezelf hoor praten. Ook wat Romy zegt. Halverwege mijn gedachtegang weet ik niet meer waar het over ging. Drama!
2 jaar geleden
ik heb echt een zeer verslechterd korte termijn geheugen
ik kan minder goed twee dingen tegelijk ook
maar heb ook covid gehad dus gooi t liever daarop
2 jaar geleden
Herkenbaar! Het lijkt ook dat het erger is dan een aantal maanden geleden🤨
2 jaar geleden
Ja ik ben ook nog steeds niet de oude… zit nog steeds in een re-integratie traject van m’n werk (werk nu wel alweer 24 uur van de 32). Dus het gaat ook steeds beter gelukkig :). Wat mij geholpen heeft is tijd, meer rust, het stoppen met borstvoeding bij 6 maanden, maar ook traumabehandeling. Ik had een bevaltrauma waarvan tijdens de behandeling naar voren kwam dat ik in voor uren in een dissociatie terecht bent gekomen na de bevalling. Bij mij is het een overlapping geweest van allerlei factoren. Mild zijn voor jezelf, dat is belangrijk :).
2 jaar geleden
Heel herkenbaar ik ben 3,5 jaar geleden bevallen van mijn eerste zoontje maar die vergeetachtigheid is sinds die zwangerschap gebleven laatst heb ik bloed laten prikken omdat ik ook vermoeid op stond of bijna geen energie heb , ik heb vitamine te kort ik had hele lage vit d en mijn ijzer was ook veelste laag komt wss nog van de bevalling zeide ze dus dat kan het ook zijn
2 jaar geleden
O ja, zeker... Vergeetachtigheid valt mee, maar ik kan extreem slecht tegen stress, kom niet goed uit mijn woorden, kan niet tegen teveel prikkels, of tegen situaties die buiten m'n comfort zone liggen.
Ik sprak laatst een collega die zei dat ze zich pas twee jaar nadat haar jongste geboren was, weer zichzelf voelde 😭
Dus we moeten maar lief zijn voor onszelf en geduld hebben...
2 jaar geleden
Reactie op Anatje
Heel herkenbaar de laatste tijden voel ik me ook zo.. na het werk heel erg ...
Ik denk omdat we zo onze grenzen hebben verlegd dat we het niet eens meer doorhebben
2 jaar geleden
Ja hier nog één. Het is zo mistig in m'n hoofd en ik vind het vreselijk. Super moe terwijl m'n zoontje wel doorslaapt, maar als ik vroeg naar bed ga kan ik niet slapen?
Ik vind het ook moeilijk om oude routines weer op te pakken ofzo. Ik eet bijvoorbeeld ongezonder dan voor m'n zwangerschap. Dat wil ik dan aanpakken maar het mislukt de hele tijd terwijl ik het daarvoor wel makkelijk om kon draaien.