17 Reacties

2 jaar geleden

Ik zou zeggen probeer het even uit 😀!

2 jaar geleden

Wij zitten nu precies met hetzelfde, ons dochtertje is van 5 september. Hier ook een paar keer wakker 's nachts. Hebben verder ook alles geprobeerd, lang slapen, kort slapen, vroeg naar bed, later naar bed etc.. zijn nu sinds gisteren 1 slaapje per dag aant uitproberen, ook omdat het ochtend slaapje iedere keer een strijd werd

2 jaar geleden

Hier werd altijd in de ochtend een half uur / 40 min geslapen tussen 09.15 en 10.00 en tussen half 1 en 3 nog ergens ander half a 2 uur. Nu volgende week een jaar (gecorrigeerd 11 mnd) al uit de sprong.. Soms wordt de ochtend geweigerd, soms de middag heel kort... soms allebei een drama. Ik lees overal pas later overgaan naar 1 slaapje.. Dus probeer het maar gewoon zo aan te houden, en hoop dat alles snel weer naar het oude is.

2 jaar geleden

Ik zou toch eerst proberen om zijn ochtendslaapje korter te gaan maken ipv 1 uur. 11 maanden is wel erg jong om de ochtend dut te laten vallen (meestal pas tussen 15 en 18 maanden). 1 uur ochtendslaap is vrij lang voor die leeftijd. En de wakkertijd in de avond te verlengen naar 4 uur tussen einde middagslaap en naar bed gaan. Zo voorkom je ook oververmoeidheid in de ochtend dat ook weer voor vroeg opstaan kan zorgen op de lange termijn.

2 jaar geleden

Hou je ons op de hoogte? Onze man is namelijk ook nog steeds elke nacht 4x wakker :( Ben benieuwd hoe het bij jullie gaat! Zelf nu vakantie, dus iets meer energie om dingen uit te proberen 😆

2 jaar geleden

Reactie op wave

Hou je ons op de hoogte? Onze man is namelijk ook nog steeds elke nacht 4x ...
Hij heeft vrijdag 1 slaapje gedaan van 1,5 uur (van 11 tot half 1) hij lag om 18:15 in bed en is 's nachts 1x wakker geweest en sliep door tot 6:15u. Gisteren ook 1 slaapje geprobeert, maar om 10u was hij al helemaal gesloopt, dus toch maar 2 slaapjes gedaan. 2de slaapje om 17u tot 1730u. Vannacht 1x wakker geweest om 3:30u en daarna doorgeslapen tot 6:15. Vandaag weer als normaal de slaapjes gedaan. Van 8:45 tot 9:45u en van 13u tot 14u. Ben benieuwd wat hij vannacht doet

2 jaar geleden

Vannacht goed doorgeslapen. Hij werd alleen wakker omdat hij het koud had, maar dat was om 23u. Wel weer om 6:15 wakker, terwijl hij om 18:45 naar bed ging. Iemand tips om hem toch langer te laten slapen?

2 jaar geleden

Vannacht goed doorgeslapen. Hij werd alleen wakker omdat hij het koud had, ...
Nog langer dan 6.15 bedoel je? Want je kindje heeft al 11,5 uur geslapen dat is toch al een super lange nacht?

2 jaar geleden

Reactie op MickyML

Nog langer dan 6.15 bedoel je? Want je kindje heeft al 11,5 uur geslapen da ...
Tot 8 maanden sliep hij van 18:45 tot 6:45. Het is zeker fijn dat hij 11,5 uur slaapt, maar iets langer uitslapen zou prettig zijn

2 jaar geleden

Haha ik zou er voor tekenen. Naarmate kinderen ouder worden, worden de nachten korter. Alles na 6 uur is hartstikke normaal. Geen tips helaas. De mijne wordt standaard nog 2 tot 3 keer wakker. En dan om 05:45 klaar wakker 🥲

2 jaar geleden

Reactie op rileyK

Haha ik zou er voor tekenen. Naarmate kinderen ouder worden, worden de nach ...
Heee, wij kunnen elkaar de hand schudden qua nachten. Heb jij nog tips van wat er zou kunnen helpen of een idee waar het aan ligt?

2 jaar geleden

We merken dat hij 's nachts beter slaapt op 1 dutje overdag. Gisteren 2 dutjes gedaan en hij was vanmorgen om 5:15 wakker. Helaas houdt hij het niet vol Iemand tips hoe we dit het beste aan kunnen pakken

2 jaar geleden

We merken dat hij 's nachts beter slaapt op 1 dutje overdag. Gisteren 2 d ...
Je zou van het 2e dutje eventueel een powernap van 15 min kunnen maken. Dan red hij het misschien wel tot bedtijd maar heeft hij niet zolang geslapen dat zijn nacht er weer super kort van wordt.

2 jaar geleden

Reactie op MickyML

Je zou van het 2e dutje eventueel een powernap van 15 min kunnen maken. Dan ...
Dank je wel voor het meedenken. Gaan we zeker proberen. Ik heb hem in de ochtend 30 min laten slapen, hoop dat hij dan vanmiddag toch nog even slaapt en dan kijken we vanavond wel weer wat hij doet. Verder slaapt hij wel de nacht door gelukkig

2 jaar geleden

Ik weet niet of je er iets aan hebt, onze dochter heeft gewoon een laat ritme. Gaat rond 21u-22u slapen en dan tot 8 of 9u. Drinkt wel nog bv ‘s nachts meestal is haar nacht 11u. Ze doet overdag 2 dutjes. Is het geen idee om De bedtijd gewoon met een uur te verlaten en kijken of hij dan later opstaat?

2 jaar geleden

Reactie op Jjjjjj

Ik weet niet of je er iets aan hebt, onze dochter heeft gewoon een laat rit ...
Dank je wel voor het meedenken 😊. Later naar bed doen hebben we al geprobeerd, maar ook dan is hij voor 6u wakker. Ik volg slaaptips voor baby's op insta en die zeggen dat als de baby plotseling vroeg wakker is de kleintje eerder naar bed te doen. Ik merk aan hem dan hij tussen 18 en 1830u moe is dus doen hem dan lekker op bed en slaapt meestal binnen 10 min

2 jaar geleden

Ik heb vandaag de vroege vogels ebook gekocht van genietenvanslaap (insta) Blijkbaar zijn wij goed op weg, alleen kunnen we nog beter kijken naar de wakkertijden. Vanmorgen was hij om half 6 wakker, dus om half 8 weer op bed gelegd. Toen 1 uur en 10 min geslapen. Daarna 3 uur later weer naar bed dus rond 12u. Heel benieuwd of het effect heeft