25 Reacties

één jaar geleden

Zorg goed voor je zelf. Baby's op zo leeftijd voelen met jou mee.. Als je niet op je gemak bent en zoals je zegt gestrest, niet goed slapen & functioneren. Zij hebben het ook. Heb het zelf mee gemaakt. Maar ben zelf aan mezelf beginnen denken dat alles goed zou komen met behulp. Politie en advocaat.. zeer belangrijk dat jij tot rust komt. Hopen dat het goed komt met jullie.

één jaar geleden

Reactie op Mery Sisa 0309

Zorg goed voor je zelf. Baby's op zo leeftijd voelen met jou mee.. Als je ...
Politie en advocaat zijn stappen die ik liever niet neem maar word zowat gedwongen. Het laat me geen andere keuze en dat is enorm frustrerend. Hopelijk gaat het met jou allemaal goed nu!

één jaar geleden

Je zal snel merken als je meer op je gemakt bent Dat Je zoontje sneller in slaap geraakt en doorslapen... Denk aan het gezondheid van u & zoontje.. ♥️

één jaar geleden

Reactie op Romy van Dijk

Politie en advocaat zijn stappen die ik liever niet neem maar word zowat ge ...
Ik heb het soms ook wat moeilijk maar probeer meer te denken aan me gezondheid voor me dochter.. Geloof mij. Je zal er spijt van krijgen als je dat niet eerder hebt gedaan. Ik ben er al tans goed verlost van. Heb er geen spijt van dat ik die stappen heb genomen.. het is beter dat je jou veilig voelt. Bescherming rond je heen zal je ook nog meer deugt doen.

één jaar geleden

Wat vervelend Romy! Kun je misschien zijn eet / slaap ritme van overdag delen? Misschien kan ik je op basis daarvan nog een tip geven.

één jaar geleden

Wat heftig, slaapgebrek is echt intens en helemaal in jouw situatie... weten mensen om je heen dit? Kan me voorstellen dat het fijn is als iemand je wat ontlast, je ouders? Broers/zussen? Vriendinnen? En idd ben ook benieuwd naar zijn voeding- en slaapschema. Zorg goed voor jezelf!!

één jaar geleden

Ik heb op t moment een eet en slaap schema. Wakker: pap 1,5 uur later broodje/2broodjes. Bed voor 3 kwartier Daarna fruit, Daarna lunchen 2 boterhammen. Wakkertijd 3 uur dan slapen voor 1,5 uur. Tussendoortje Avond eten Avond fles Wakker tijd 4 uur dan slapen zal rond half 7 7 uur wezen. Jaa mijn ouders weten ervan, hier woon ik op t moment. Mn moeder wil me niet meer ondersteunen dan dat ze al doet, twee dagen oppas in de week. En mn vriendinnen of familie zijn druk.

één jaar geleden

Reactie op Romy van Dijk

Ik heb op t moment een eet en slaap schema. Wakker: pap 1,5 uur later br ...
Probeer het ochtendslaapje is te verkorten naar 30min meis. En hou zijn kamertje wat warmer (vorige keer was hij te koud toch) Wat je ook kan doen is sochtends de dag starten met zijn boterhammen en een beker melk dat je de pap achterwege laat. Vanaf 15 maanden wordt de wakkertijd ongeveer 4 a 5 uur per keer dus het ochtenddutje zal er heel snel vanaf gaan. Heel veel sterkte ook met je prive situatie!

één jaar geleden

Dit is herkenbaar! Ik ben op dit moment overspannen en heb vakantie, onze docht zit vol in een slaapregressie en wil t liefste bij mij slapen en dan op de meest idiote houdingen. Hierdoor slaap ik amper tot niet, daardoor ben ik nog prikkelbaarder dan normaal. Vandaag wil Maud haar ochtend dut niet, juist nu had ik die echt nodig voor tijd voor mezelf. T is echt kak pittig deze tijd. Wij gaan nu proberen om haar ochtend slaap in te korten of anders al een soort transitie te maken voor 1 slaapje en dan een powernap als overbrugging. Had op TikTok een moeder gevonden die daar mee bezig was met haar dochter, ff heel intensief maar uiteindelijk was het voor haar de beste manier zodat haar dochter dus ook rustiger werd in de nacht. Ook merk ik hier regelmatig dat ze toch nog honger heeft. Ze eet prima (pap en boterhammen als ontbijt, 🍌 🥝 en 🍓 als we die hebben tussendoor.l, lunch vaak 2 boterhammen of 1 boterham en n ontbijtkoek of krentenbrood, speltkoejes, rijstwafels, soepstengels, fruit of een ander tussendoor in de middag en dan een bord avondeten waar ze de ene keer veel van eet en de andere keer minder en dan voor t slapengaan nog een flesje met warme melk of opvolgmelk) en nog heeft ze soms nog honger🤷🏻‍♀️ Ik hoop dat je zoontje snel een beetje fijner gaat slapen en dat voor jou de situatie wat rustiger wordt, ook dat voelen die kleintjes helaas en worden ze ook onrustig door/van (merk ik hier bij mijn dochter ook erg als ik slecht in me vel zit)

één jaar geleden

Hey lieverd. Wat een ellende zeg. Ik ben helaas vanaf het begin niet anders gewend en nu gaat het eindelijk beter. We laten Flint slapen wanneer hij wil en maken hem niet zo maar wakker. Dit resulteert meestal in smorgens 1,5 uur slapen en aan het einde van de middag ook zoiets. Omdat hij vaak pas rond 17u ofzo wakker wordt gaat dus dus ook later naar bed. Maar daardoor slaapt hij nu wel ineens veel langer achter elkaar! Ik probeer hem dus rond 16 nog in slaap te krijgen. Beetje afhankelijk wanneer hij smorgens wakker geworden is. En dan rond 20.30/21u maar boven en naar bed. Dit werkt voor Flint veel beter. Hij slaapt nu over 24u veel meer 🤷 Ik snap je moeder wel, maar wel vervelend voor je. Je kan de ondersteuning zeker gebruiken. Het is zeker waar dat minder slaap echt niet goed voor je is. Fysiek niet, maar het komt je gedrag ook niet ten goede. Ik hoop dat je ergens hulp kan vinden wat werkt. Ik vermoed dat de kleine man net zo'n last heeft van de stress als jij 😘

één jaar geleden

Reactie op ROF

Hey lieverd. Wat een ellende zeg. Ik ben helaas vanaf het begin niet anders ...
Jaa voor Mayson vind ik t het meest zielig. Ondanks dat dit voor mij heel frustrerend is begrijp ik ook dat Mayson t niet expres doet en waarschijnlijk alleen maar reageert op wat hij voelt.

één jaar geleden

Reactie op Romy van Dijk

Ik heb op t moment een eet en slaap schema. Wakker: pap 1,5 uur later br ...
Hi. Zoals ik lees krijgt hij wel voldoende voeding binnen. Wat geef je als broodbeleg of tussendoortjes? Wij kregen de tip om meer eiwitten toe te voegen en minder snelle suikers dus bijvoorbeeld hartig broodbeleg en een bakje kwark na. Overdag helpt ons dat goed qua slapen. Wat betreft slapen verschillen de meningen daar natuurlijk over, maar wij maken onze zoon wel wakker 's ochtends (als hij überhaupt nog wil slapen). We doen dit na 15 minuten zodat het echt een powernap is om te overbruggen tot na de lunch. Zijn middag slaap vind ik daarentegen wel wat kort, ik zou persoonlijk proberen hem van 12.30u tot 15u te laten slapen. Want hoe gek het ook klinkt, slapen doet vaak ook slapen. Hopelijk heb je er wat aan. Succes in deze pittige tijd!

één jaar geleden

Lieve Romy, er is niets ergers dan zelf niet oké zijn en een kleine die je aandacht vraagt.. Ik denk dat Mayson wel wat mee krijgt van hoe je je voelt. Dat helpt voor nu niet mee. Misschien kun je ergens terecht voor wat hulp. Kindjes registreren feilloos dat je onderhuids niet helemaal in orde bent. Bijvoorbeeld via de praktijkondersteuner eens praten lucht misschien je hart. Ik zag dat je overdag meer dan voldoende voeding geeft, fijn! Ik doe hetzelfde als ROF. Onze kleine man sliep overdag 2x en inmiddels nog 1x. We zijn vrij ‘cold turkey’ overgestapt naar 1 slaapje. Hij wilde gewoon echt niet 2x slapen. Wij wekken hem nooit. Soms slaapt hij 1 uurtje, soms wel 4 uur. De nachten gaan bij ons redelijk goed. Hij krijgt nog borstvoeding. Soms 1x in de nacht soms 2x en heeeeel soms slaapt hij een nachtje door. Persoonlijk herken ik je verhaal. Ik kan echt uitgeput zijn. Is helaas nooit hersteld na de bevalling. Het is steeds een beetje trail and error.. uitproberen en bijstellen. Doodvermoeiend soms, maar hopelijk kun je wat met de adviezen die zijn gegeven. Ik zou beginnen met het advies wat voor jou het beste voelt of minst belastend is.. Sterkte 💕

één jaar geleden

Ik weet dat anders gezegd wordt met de dutjes. Met name het ochtenddutje wat zo kort mogelijk gehouden schijnt te moeten worden. Mijn dochter slaapt in de ochtend 1.5 uur en s middags 1.5/2 uur en s nachts klokje rond. Zij gaat juist slechter slapen als ze overdag maar weinig kan slapen. Weet niet of je hem wakker maakt bij zijn slaapjes. Maar misschien kun je het doorbreken door hem overdag wat te laten bijtrekken?

één jaar geleden

Wauw heel herkenbaar ik ben momenteel ook alleen staand en deze slaapgebrek is echt zo heftig dat ik helemaal uitgeput ben en niet meer weet wat kan helpen. Ik zit momenteel in een vechtscheiding en die extra stress erbij helpt ook zeker niet ! Heel veel sterkte met je situatie. We moms are fighters!!!

één jaar geleden

Reactie op Yasmiinaaa

Wauw heel herkenbaar ik ben momenteel ook alleen staand en deze slaapgebrek ...
Heel erg bedankt voor je berichtje! Jij ook sterkte en succes! Als je ergens over wil praten, mag dat altijd🤍

één jaar geleden

Kan de kleine misschien even een nachtje uit logeren? Al is het alleen dat je zelf niet doordraait? (Hier echt de uitkomst bij een slechte slaper) En oortjes al na laten kijken bij de huisarts? Radeloos kun je er van worden he😔sterkte!

één jaar geleden

Reactie op -Pip-

Ik weet dat anders gezegd wordt met de dutjes. Met name het ochtenddutje wa ...
Is hier ook zo!

één jaar geleden

Ik wil je graag helpen met gouden tips, maar je hebt zelf al super veel geprobeerd. Jammer dat niks lijkt te werken maar wel goed dat je er veel aan probeert, je situatie met je ex maakt het stressvol, maar je doet je best als moeder. Daar mag je trots op zijn. Probeer er, net als je hier doet, open over te praten met mensen in je nabije omgeving. Het is geen oplossing op zichzelf natuurlijk maar als jij je soms radeloos voelt, is het goed dat je weet dat je er niet alleen voorstaat en anderen er voor je zijn. Weet dat dit tijdelijk is, hoe zwaar het nu soms kan zijn. Het wordt weer beter

één jaar geleden

Nou hij heeft afgelopen week 2 keer doorgeslapen? De nacht erna is wel altijd drama maar die twee nachten die zijn me zeldzaam. Ik ben nu alleen in een hotel, in bad met een fles wijn. Ik moet zeggen dat doet onwijs veel goed hahahaha 🥹