20 Reacties

2 jaar geleden

Ik hoor vaker dat kinderen het kruipen overslaan dus ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken.

2 jaar geleden

Mijn zoontje kon ook pas net kruipen voordat hij 1 is geworden gisteren, dus no worries 😁

2 jaar geleden

Hier ook één die 2 weken geleden 1 jaar is geworden en ook niet kruipt. Zelfs tijgeren nauwelijks, ze duwt zichzelf naar achteren en draait wat rond op haar buik. Ze heeft ook nog weinig interesse om zichzelf op te trekken tot staan.. Mijn man en ik waren ook laatbloeiers. Verder is ze al volop in het Zweeds 😉 aan het brabbelen en leert ze bijna dagelijks er wel een woordje bij. Maak me niet direct zorgen, maar overweeg misschien wel om een kinderfysio in te schakelenm

2 jaar geleden

Ik kroop vroeger ook niet, ik ging op m'n billen vooruit😅🙈. Dat is ook goed gekomen dus denk niet dat je je zorgen hoeft te maken 😉

2 jaar geleden

Hier een zoon die al gaat staan enzo maar niet kruipt, dan maar niet hoor!

2 jaar geleden

Mijn zoontje kruipt ook niet. Sinds deze week wurmt hij zich naar voren. Maak me niet zo druk erom. Veel kindjes die nooit hebben gekropen in mijn omgeving

2 jaar geleden

Mijn zoontje kruipt ook niet en volgens mijn schoonmoeder deed mijn man dat ook niet. Hij kan prima op handen en knieën zitten en van zit naar lig. Van lig naar zit doet hij bijna nooit. Hij tijgert en probeert aan de hand te stappen. Verder is hij gewoon makkelijk en boeit het hem niet veel. Hij speelt liever uren op een plek met iets.

2 jaar geleden

Mijn dochter schuift op haar billen en wilt eigenlijk alleen maar staan. Kruipen gaat vast niet gebeuren!

2 jaar geleden

Mijn neefje kroop ook heel lang niet. Rolde overal heen. Papa ging met hem kruipen en ineens ging hij wel kruip en vlak daarna ook staan en lopen. Heel vlot op elkaar. Dus er valt weinig van te zeggen. Zolang de spierkracht goed is en de voldoende bewegen, komt de ontwikkeling vanzelf wel toch? Anders via CB even naar een fysio advies. Hebben wij ook gedaan

2 jaar geleden

Mijn dochter (11maand) kruipt ook niet, raakt eigenlijk nog nergens want tijgeren of poepschuiven doet ze ook niet, duwt zich wat achteruit op de buik tot haar grote frustratie(al zo'n 2 a 3 maand lang), rolt ook graag heen en weer maar gaat nergens gericht heen... Handig dat we nog niet veel moeten babyproofen, maar twijfel er soms ook wel door. Op andere vlakken lijkt ze wel perfect mee te zijn wijzen, high fiven, brabbelen, zelf proberen eten met lepel en ze verstaat ons ook beter en beter merken we, maar elke keer we iemand zien "en kruipt ze ondertussen al?", en hop daar zijn de onzekerheden erover terug ;) alles op haar eigen ritme zeker...

2 jaar geleden

Ons zoontje heeft 4 maanden in topsnelheid getijgerd en sinds hij 1 jaar was toch plots beginnen kruipen. We dachten ook dat hij het kruipen zou overslaan want staan deed hij langer. Hij schakelt wel weer terug naar tijgeren als het snel moet gaan 😂

2 jaar geleden

Hier ook een lange tijgeraar. Met 11 maanden naar de osteopaat gegaan, ze had een kleine blokkade waardoor kruipen niet ging lukken. De dag erna kroop ze en begon ze met optrekken. Nu 12 maanden en begint al actief overal langs te stappen. Dus wellicht een idee om even na te laten kijken.

2 jaar geleden

Mijn dochter van 1 heeft het kruipen, tijgeren en billenschuiven helemaal overgeslagen en loopt nu als een tierelier door het huis een, overal waar ze zich aan vast kan houden loopt ze langs.

één jaar geleden

Onze dochter kruipt ineens👏 had het zelf niet meer verwacht

één jaar geleden

Hoe gaat het met de andere kruipweigeraars? Hier iets aan vordering, als in, zit op haar billen en duwt zich af met haar handen. Nog geen pogingen tot staan. 14 maand. Volgende week komt de kinderfysiotherapeut.

één jaar geleden

Hier ook nog steeds een kruipweigeraar, nu bijna 13,5 maand. Gaat wel van lig naar zit en van zit naar staan (omhoogtrekken). Klimt overal op en redt zich steeds beter, alleen kruipen doet hij niet echt. Buik schuiven gaat sneller.

één jaar geleden

Ons meisje is 14 mnd. Loopt al wel los, maar kruipen....

één jaar geleden

Mijn zoon kruipt sinds een maand. Het kruipen kwam moeilijk op gang, maar ik heb zo'n vermoede dat het kwam door de gladde, harde vloer. Op het bed, op het tapijt, op een speelmat lukte het namelijk beter. En later kocht ik kniebeschermers met antislip, die helpen enorm goed. Nu kruipt hij zonder kniebeschermers ook goed en is hij sterk genoeg om zich op zijn knieën op te trekken. Zje foto voor de kniebeschermers, goedkoop bij bol.com en werkt prima.

één jaar geleden

Hier een billenschuiver en zijn met 1 jaar op advies van cb naar de fysio gegaan. Hebben hele prettige oefeningen gekregen en in stapjes krijgt ze het door. Ze probeert nu te kruipen al zal op de billen schuiven voor haar t makkelijkst blijven. Motorisch zie je wel veel verbetering. Ze gaat nu ook proberen op haar voetjes te staan.

één jaar geleden

Reactie op Pudding

Mijn zoon kruipt sinds een maand. Het kruipen kwam moeilijk op gang, maar i ...
Deze heb ik ook gekocht, helpt ontzettend goed bij mijn dochter