113 Reacties

2 jaar geleden

Wij zijn sinds deze maand weer bezig…

2 jaar geleden

Hier wil ik wachten tot onze zoon minimaal 1 jaar is voor we voor een derde gaan. Maar hebben recent te horen gekregen dat onze dochter een genafwijking heeft. Dus eerst ook zoon laten testen(28 januari) en langs een klinisch geneticus voor we überhaupt het gesprek over de 3e gaan voeren. Eerst uitvinden hoe groot de kans is dat onze 3e hetzelfde gaat krijgen. Hoewel we allebei graag willen.

2 jaar geleden

Ik vind het nu nog te vroeg. We willen eerst nog even volop kunnen genieten van ons meisje. En pas weer proberen als ze 1,5 jaar is.

2 jaar geleden

Eerst even goed ontzwangeren, dat is ook gewoon echt beter voor je lijf. Het is niet niets, zo'n zwangerschap, bevalling en beginnend moederschap (hormonen 🤪). Als onze kleine meid 9 maanden is, dan gaan we kijken of we al weer toe zijn om voor een tweede te gaan ☺️.

2 jaar geleden

Ik denk dat mijn wens nu vooral hormonaal is (had dit vooral toen hij 2 - 3 maanden was). Zo lief en klein dat hij was en dat nog meer willen. Ik heb immers een baby om voor te zorgen en er zullen ook moeilijkere fases zijn. Wij willen gaan kijken hoe het ervoor staat als hij 1 is.

2 jaar geleden

Mijn vriend zou al graag weer willen alleen voel ik me bezwaard naar m’n werkgever toe. Ik ben aangenomen toen ik zwanger was, maar na 6 weken werken kwam ik thuis te zitten met een dreigende vroeggeboorte vanaf week 24. Daarna natuurlijk m’n reguliere geboorte verlof en ben nu net weer aan het werk. Ik voel me bijna een beetje verplicht om een tweede nog even uit te stellen, terwijl ik anders ook niets liever zou willen proberen.

2 jaar geleden

Reactie op Lies lies 91

Mijn vriend zou al graag weer willen alleen voel ik me bezwaard naar m’n we ...
Is het een idee om gewoon bij je werkgever aan te geven hoe je er over denkt en je bezwaard voelt? Misschien moedigt hij je juist aan. Daarnaast is jouw kinderwens belangrijker, het zou zonde zijn dat je achteraf spijt krijgt.

2 jaar geleden

Wij willen graag voor een 2e gaan, ons zoontje is nu ongeveer 4 maanden oud. Alleen wil ik eerst 100% genezen zijn ban mijn vervelende bekkenklacht (heb af en toe nog last van mijn lies). Als dit onder controle is willen wij er voor gaan ☺️

2 jaar geleden

Wij hebben een tweeling gekregen eind augustus (waren voor eind september), hier kriebelt het nog niet hahaha. 🙈 Het is voor ons wel goed zo, wie weet hoe we er over denken in de toekomst, maar voor nu voelen we ons heel compleet met onze meisjes erbij. 🥰

2 jaar geleden

Pfoe ik moet er nog niet aan denken. Wil het denk ik wel (een 2e) maar dan over een jaar of 3 a 4. Ik vind dit nu al zo wennen en druk genoeg🤭😬

2 jaar geleden

Wij willen in de zomer beginnen. Lijkt me leuk om een positieve test in handen te hebben als de kleine 1 is! 😀

2 jaar geleden

Reactie op Irisje123

Pfoe ik moet er nog niet aan denken. Wil het denk ik wel (een 2e) maar dan ...
Mee eens, heb ik ook gedaan. Mijn zoontje is bijna 4 en mijn dochtertje bijna 5 maanden. En hij is helemaal gek op haar.

2 jaar geleden

Mijn man en ik zouden wel willen beginnen voor een 2e, maar ik ben nog niet ongesteld geweest.. Testsen negatief trouwens. Maar het is meer daarop wachten dan op iets anders😅😑 Zwangerschap van zoon is gebeurd dmv letrozole. Na hoeveel maanden etc ga je evt weer terug het traject in? Iemand enig idee hiervan dmv ervaring?

2 jaar geleden

Reactie op Irisje123

Pfoe ik moet er nog niet aan denken. Wil het denk ik wel (een 2e) maar dan ...
Dat is zo leuk! Mijn oudste is over 3 weken 4 jaar en m'n jongste 4 maand. Zo schattig samen. (Ja de jongste kijkt al wel af en toe tv door de oudste haha)

2 jaar geleden

Reactie op BoysMom1992

Dat is zo leuk! Mijn oudste is over 3 weken 4 jaar en m'n jongste 4 maand. ...
Aahh mega schattig!! ❤

2 jaar geleden

Nee ik wil er het liefst een jaar of 3 tussen hebben. 2 kleine kids waarvan 1 misschien nog niet kan lopen tegen die tijd vind ik te veel.

2 jaar geleden

Ik heb een dochter van 2 jaar en 2 maanden. En een dochter van 4 maanden. Ik vind dit verschil perfect. Toen ik zwanger was van de tweede, kon de eerste al lopen, hoefde haar bijna nooit op te tillen. En halverwege de zwangerschap, kon ze ook de trap af (met hulp). Dat vond ik heel fijn. Wou echt dat ze wat zelfstandinger was. Ik geniet zo van m'n meisjes en wil ze echt alle tijd en aandacht geven. Een derde zou ik pas over een paar jaar willen. Mocht ik ooit nog zwanger raken 💕

2 jaar geleden

Als ik moet toegeven aan mn hormonen was ik nu al zwanger 🤣🤣🤣🤣 Maar dat willen we t liefst eventueel als deze beeb 2 of ouder is.

2 jaar geleden

Wij hebben er ( op 11 dagen na) 3 jaar tussen. Heerlijk zo. De oudste begrijpt wat er gebeurt, kan zichzelf vermaken en is zindelijk. Ik heb dan echt even tijd om de jongste te verschonen of de fles te geven

2 jaar geleden

Ik heb een dochter van 2 jaar en 2 maanden. En een dochter van 4 maanden. I ...
Exact hetzelfde leeftijdsverschil hier :) Al was mijn eigen leeftijd voor ons de grootste reden om niet te lang te wachten met een 2e kindje. Vond mezelf te oud worden, je weet niet hoe lang het duurt voor het lukt en dat het goed gaat is ook niet vanzelfsprekend. Denk dat het voor de kids zelf wel heel leuk is. En is ook goed te doen, al wens ik wel dat de oudste snel zindelijk wordt, beetje uitgeluierd ;)