8 Reacties

2 jaar geleden

Morning! Dit dilemma hadden wij ook na onze eerste. Ik ben toen met 9 maanden rustig begonnen met afbouwen. Met een jaar gaf ik alleen nog nachtvoedingen (nog wel circa 3) en werd toen weer ongesteld. Daardoor had ik ineens ook een mega productie dip en ben ik helemaal gestopt. Ik ben daarna nog 1 keer ongesteld geweest en toen weer zwanger. Onze baby is nu 11 maanden en ik voed ook nog steeds volledig. Ben benieuwd of ik zonder afbouwen ook weer een cyclus ga krijgen. Maar van mij hoeft dat zeker nog niet ;) Eerlijk gezegd heb je denk ik niet zoveel aan de ervaringen van anderen. Wat is lees is dat het per vrouw enorm kan verschillen 😌. Ik geloof dat er een speciale fb groep is voor bv, cyclus en zwangerschap, maar daar ben ik zelf geen lid van. Oja, misschien kun je beginnen met het mengen van kv en bv. Zelf nooit gedaan, maar ben het wel eens als tip tegengekomen..

2 jaar geleden

Heb je al geprobeerd te mengen? Eerst een schepje bij de bv. En zo steeds meer.

2 jaar geleden

Ik geef ook nog volledig BV en wil de middag voeding graag afbouwen zodat dit iets meer vrijheid over de dag geeft. Het CB vertelde mij gisteren dat je deze voeding mag vervangen voor thee of koemelk bijvoorbeeld omdat je bij 1 jaar de kunstvoeding toch mag stoppen..

2 jaar geleden

Zelf werd ik echt naar 6 weken ongesteld en ik geef nu na 11 maanden nog steeds bv op verzoek. Wel icm kolven, dus wellicht dat het daardoor bij mij op gang kwam. Het is zo afhankelijk van je lichaam en hormonen.

2 jaar geleden

Ben ik ook als tip tegengekomen: 50% KV 50% bv 😉 succes!

2 jaar geleden

Hi JND, ik lees ook altijd dat de cyclus compleet verstoord is na de zwangerschap. Bij mij was dat niet het geval. Ik ben met 8 of 9 maanden weer ongesteld geworden en zit alweer in mn cyclus. Ik ben exact om de 28/29 dagen ongesteld. Dus als je lichaam het weer oppakt kan het snel gaan wil ik je vooral zeggen. Daarnaast ging het bij mij ineens heel snel toen de kleine een tijdje echt wel wat langere tijd doorsliep (was maar tijdelijk hoor, hij vraagt nog altijd voedingen in de nacht). En toen hij ook nog eens minder overdag dronk (eet volop gewoon mee en drinkt thee, vruchtensap en water), was ik zo weer ongesteld. Sommige dagen drinkt hij nu meer en andere minder maar dat maakt geen verschil voor mn cyclus. Persoonlijk vind ik dit een prettige manier maar ik kan nog niet voor een 2e gaan, fysiek moet ik echt nog wat meer herstellen dus voor mij zit er minder druk op. Een vriendin van mn zusje belde afgelopen week huilend op. Was deels begonnen met kv, inmiddels volledig over op kv na enkele weken. Bleek dat de baby ineens wel extreem fors was geworden. Heel gek allemaal, komt vast zelden voor maar het lijkt erop dat de kleine last heeft van voedselallergieën. Ze had alleen alles afgebouwd en kon niet meer opnieuw starten..

2 jaar geleden

Hoi allemaal, Bedankt voor jullie ervaringen en tips! Wat voor mij een eye-opener was is dat je natuurlijk nu best een melkvoeding kunt laten vallen. Gisteren heb ik de middag borstvoeding weggelaten en dat ging prima, en om 23 uur heeft mn vriend een fles half kunst half borstvoeding gegeven en dat ging goed! Zo heb ik in elk geval ruim een voeding minder gegeven per 24 uur en dit ging goed. Scheelt ook dat ik het blijkbaar red om op werk niet te kolven! Dat geeft ook weer wat rust. Ik had alleen het idee dat hij 's nachts wat ging inhalen en extra dronk, maar dat is misschien ook even wennen. Ik hoop op deze manier straks alleen nog s ochtends en s avonds te voeden. En dan maar rustig wachten of mijn menstruatie op gang komt. Fijn dat jullie meedenken :)

2 jaar geleden

Bij mij is de menstruatie de gehele tijd dat ik gevoed heb uitgebleven. Zelfs toen ik overdag niet meer voedde, alleen avond/nacht/ochtend. Pas 2 maanden na het stoppen met voeden werd kwam mijn menstruatie weer op gang. Bij mijn dochter destijds zelf 2 maanden na het stoppen met kolven, voedde toen al 3 maanden niet meer live. Maar ken ook mensen bij wie het met 6 weken alweer volledig op gang was. Ondanks volledige borstvoeding geven. Hangt dus zo van je lichaam af. Qua afbouwen deed ik 1 voeding per week weglaten. De overgang naar kunstvoeding heb ik bij mijn dochter in 1x alle voedingen gedaan(kreeg medicatie waardoor zij mijn melk 2 weken niet mocht drinken). Bij mijn zoon heb ik steeds 30ml borstvoeding per voeding vervangen door kunstvoeding, gemixt dus met de rest wel borstvoeding en dan steeds meer kunstvoeding toegevoegd aan de borstvoeding. Dus ene dag 30ml kunstvoeding, 2e dag 60ml kunstvoeding, 3e dag 90ml kunstvoeding, bij gevoegd aan mijn eigen melk, zo door tot hij een volledige fles kunstvoeding kreeg.