27 Reacties

2 jaar geleden

Mijn dochter is van 15 september en is afgelopen donderdag voor het eerst zelf gaan zitten. Nu doet ze de hele dag niets anders dan tijgeren naar waar ze heen wilt en daar gaan zitten. Gaan morgen een klein rondje oefenen op de fiets.

2 jaar geleden

Ons meisje van september kan sinds mei steeds stabieler en langer blijven zitten. Maar alleen als we haar neer zetten. En ze laat zich regelmatig met een noodvaart achterover vallen.. Dat vindt ze grappig ofzo. Ze kruipt ook nog niet. Ze begint wel te planken 🙃. Maak me er geen zorgen over. Zolang de ontwikkeling maar vooruit gaat. Wel kijken we héél erg uit naar het moment dat ze mee op de fiets mag 🤗.

2 jaar geleden

Die van ons zit goed als je haar neerzet, maar komt zelf nog absoluut niet in zit. Ze tijgert ook alleen achteruit. Ieder kindje doet het op het eigen tempo!

2 jaar geleden

Die van mij is van 2 september en kan zitten tussen onze benen in en van de week ben ik weggeschoven en heeft hij nog 2 minuutjes zo kunnen zitten, maar eigenlijk zit hij nog zeker niet zelfstandig. Ook tijgert hij nu sinds een week achteruit. Hij raakt er heel gefrustreerd door, want hij wil graag naar voren, dus het is vooral huilen de hele dag door. Denk dat het beter wordt als hij het zelf kan en dus zelf zijn speeltjes kan pakken die hij heeft weggegooid!

2 jaar geleden

Reactie op ZvdB

Ja hoor, onze dochter is van 31 sept. En kan ook niet zelf zitten. Zou me e ...
31 september?

2 jaar geleden

No worries! Mijn dochter kon wel met 3 maanden rollen maar erna gebeurde er lange tijd niets. Begin mei begon ze ineens haar knieën onder haar lijfje te gooien, zelfs toen kon ze nog niet perse stabiel zitten. Daarna ging alles heel snel. Begin juni kroop ze, eind juni stond ze en nu is lopen het volgende stapje. Ze is van 24 september. Elke baby heeft zijn eigen tempo en zelfs als ze dus al bijna kruipt hoeven ze nog niet zelfstandig te zitten😂

2 jaar geleden

Bij ons ook nog steeds niet. Zitten kan hij goed: wel 20 minuten omringt door kussens, maar zelfstandig van lig naar zit ho maar! Ideaal ook als papa en mama alles regelen. Tijgeren gaat sinds deze week aardig goed en ook aanstalten om te kruipen. Maar vooral nog rondjes draaien en zwemmen over de grond. Het proberen te staan en optrekken is hij dan wel weer heel druk mee.