23 Reacties

één jaar geleden

Ik heb dingen gelezen over pure shea butter, dat dat goed kan helpen bij eczeem.

één jaar geleden

Cetomacrogolcreme al geprobeerd?

één jaar geleden

La roche producten helpen hier heel goed

één jaar geleden

Met welk wasmiddel was je? Kan ook nog verschil maken. 0% parfum.. wij gebruiken nu jumbo eigen merk maar van Neutral kan ook

één jaar geleden

Moest even de potjes zoeken dus 2 berichtjes.. Wij hebben, vanwege ontstoken eczeem bij het mondje van mn zoontje, het volgende gekregen van de huisarts: Triamcinolon 1mg (2weken 2x per dag smeren) Livsane vaseline cetomacrogolcreme, dit mochten we onbeperkt smeren en ook op andere delen van zn lichaampje Beide werken heel goed

één jaar geleden

Reactie op Piechie

Moest even de potjes zoeken dus 2 berichtjes.. Wij hebben, vanwege ontstok ...
Bijzonder... ik heb zelf eczeem en mag dus de triamcunolon niet in het gezicht smeren omdat de creme re sterk is voor de dunne huid. Ik loop bij de dermatoloog in het ziekenhuis. Indien je dot soort creme op ger gezicht wil gebruiken kan je beter hydrocortison creme. @ts zonder doktersadvies sowieso niet dit soort middelen gebruiken. Vaseline of een goede huidolie kan ook werken.

één jaar geleden

Onze kleine had bij zijn 3 maanden ook extreme eczeem echt overal , we zijn bij de dermatoloog geweest die heeft ons speciale hormoon zalf gegeven. Het is zo goed als genezen (hier en daar nog een plekje ) als we het goed blijven smeren met pure vaseline 3x per dag dan is het zo weg .. lekker vet houden.

één jaar geleden

Wij kregen cetamacrogol creme met 25% vaseline voorgeschreven door de huisarts. Deze moesten we 2x daags smeren. Zijn huid bleef droog en we moesten daarna zelfs hormoonzalf gebruiken voor korte tijd omdat hij steeds nieuwe eczeemplekjes kreeg. We kregen toen de tip voor cetamagrocol creme 50% vaseline te proberen. Sindsdien geen hormoonzalf meer nodig gehad! Smeren wel elke dag nog 1 of 2x zijn hele lichaam in. Hij heeft gewoon snel een droge huid (net als papa en mama). Maar moet je dus wel voor maanden (wij gebruiken het nu al een jaar, maar in de zomer amper) vol blijven houden… bij ons wordt trouwens alles vergoed omdat het op doktersrecept is.

één jaar geleden

Reactie op Piechie

Met welk wasmiddel was je? Kan ook nog verschil maken. 0% parfum.. wij gebr ...
daar ga ik eens naar kijken inderdaad 👍

één jaar geleden

Reactie op Malou1

La roche producten helpen hier heel goed
daarvan heb ik wat testers mee gehad en het lijkt er juist droger van te worden helaas

één jaar geleden

Cetomacrogolcreme al geprobeerd?
ik zal deze eens gaan proberen en als die beter werkt de huisarts het op recept laten zetten

één jaar geleden

Wij zijn met m'n zoontje in een zoutkamer geweest!! Dit hersteld de huid! Na 6 behandelingen zo goed als van de eczeem af! Misschien is dit ergens bij jullie in de buurt?

één jaar geleden

Door de eczeemzalf geraakt de huid ook wat beschadigd. Wij smeren enkel tiny todd, puur biologisch en super voedend voor ons zoontje zijn velletje.. hij heeft echt een zachte huid nu en opstoten van eczeem zijn hiermee ook steeds snel onder controle😊

één jaar geleden

Cetamacrogol/vasaline hielp hier veel beter dan lanette! En hormoonzalf hebben we ook een tijd moeten gebruiken om het weg te krijgen, en dan met een afbouwschema werken/goed vet houden. Uiteindelijk is het daardoor steeds minder geworden. Maar even goed laten adviseren door de huisarts mbt hormoonzalf!

één jaar geleden

Als het echt zo extreem is zou ik een verwijzing vragen naar de kinderarts, die weet zoveel meer om het goed te behandelen dan een huisarts! Bij mijn zoontje werkte de cetamacrogol niet goed genoeg, dit is echt een basiscreme. Nadat we de eczeem eerst echt goed bestreden hebben met hormoonzalf, hebben we op recept van de kinderarts koelzalf zonder rozenolie gehad om de huid vet te houden en daarnaast hydrocortison voor als hij echt weer eczeem plekken heeft. Dit werkt hier gelukkig heel goed. Die koelzalf zonder rozenolie is ook gewoon zonder recept te koop bij de apotheek. Mocht de cetamacrogol niet helpen dan zou je die ook kunnen proberen 😊 hopelijk vind je snel iets dat werkt!

één jaar geleden

Bijzonder... ik heb zelf eczeem en mag dus de triamcunolon niet in het gezi ...
Wij hebben de triamcinolon ook even in het gezicht moeten smeren in het begin, op advies van de kinderarts, omdat de eczeem echt heel heftig was. Inderdaad goed om te vermelden over het doktersadvies. Wij hebben destijds voor die triamcinolon ook een heel specifiek (afbouw)schema van 7 weken gehad van de kinderarts.

één jaar geleden

Reactie op Zij1989

ik zal deze eens gaan proberen en als die beter werkt de huisarts het op re ...
Je kan ook gelijk bellen voor een recept, scheelt weer in de kosten :)

één jaar geleden

Lala's baby vaseline was hier DE uitkomst om eczeem rustiger te maken en weer een zacht huidje te krijgen. Gewoon te koop bij Kruidvat of online :)

één jaar geleden

Ik heb de gewone vaseline gebruikt. Na 2 keer smeren is het al bijna weg. En ik smeerde van alles, wat niet hielp… (Vaseline met die blauwe deksel)

één jaar geleden

Ja hier t zelfde.. enorm droge huid en wat bultjes wat erg jeukt. Ik gebruik creme van la roche posay en dat is het enige wat helpt tot nu toe.. dik insmeren 2 keer per dag en idd niet teveel douchen