8 Reacties

één jaar geleden

Hier maak ik mijn zoontje standaard sochtends op dezelfde tijd wakker ook in het weekend. (9 vd 10x is ie zelf al wakker om 6.30u, in t weekend pak ik hem om 7). Dan doe ik hem standaard om 13u weer in bed en maak ik hem om 15u wakker (vaak slaapt ie dan nog) en dan om 19u weer naar bed. Bij de oppas gebeurt dit ook zo. Ik heb al vanaf baby af aan zelf zn slaaptijden gepland, omdat ik structuur moet hebben. Voor mij is het heel moeilijk om de kleine dus te volgen in slaaptijden.

één jaar geleden

Hier maak ik mijn zoontje standaard sochtends op dezelfde tijd wakker ook i ...
Aah oke, ik snap dat je er meer ritme in krijgt door zelf je kindje inderdaad wakker te maken. Goed dat je doet wat voor jou / jullie werkt! Hier is het op twee handen te tellen dat we dochter hebben wakker gemaakt. Is dus anders aangezien we haar volledig volgen.

één jaar geleden

Ik heb die vaste slaaptijden ook nooit begrepen. Voor onze zoon werkt dit gewoon niet. Overdag slaapt hij soms 1 of 2 dutjes. Maar absoluut niet lang, we zijn al blij dat hij 30min slaapt. Dus ik begin er niet aan om hem dan nog wakker te maken omdat het niet zou kloppen volgens de vaste slaaptijden. Maar inderdaad iets plannen is moeilijker en vooral go with the flow.

één jaar geleden

Ongeacht hoe laat hij wakker wordt. Eerste dutje is altijd van 9-10 en teeede dutje van 1-3. Meestal wordt hij tussen 6 en 7 wakker. Mocht hij heel vroeg wakker worden dan slaapt hij van kwart voor 9 - 10 en zit hij uiteindelijk elke dag in hetzelfde ritme.

één jaar geleden

Ik maakte mijn dochter om een beetje een vast ritme van de dag altijd wakker rond 7 uur. Nu doet ze dat automatisch. Dan loopt de dag redelijk het zelfde. Maar soms is ze wel wakker rond 6 uur. Ik haal haar er echt pas 06.45 uit eerder niet. Ik merk alleen dat ze dan sneller moe is. Ze zit tussen 1 en 2 slaapjes in. Is ze echt moe laat ik haar slapen van 9 tot 10 ze word na 45 min altijd een beetje wakker dus dan kan ze mooi fruit eten. En dan kijk hoelang ze het volhoudt. Soms dan tot half 3 en dan nog even uurtje slapen. En als ze 1x slaapt dan leg ik haar om 12.00 in bed 1,5 uur slaapt ze dan ong. Maar sinds dat ze 1 is zijn de slaapjes heel rommelig.

één jaar geleden

Hier ook geen vaste tijden omdat wij haar naar bed doen op basis van de wakkertijd, die is nu 2u in de ochtend en 3u in de middag. Voor ons dochtertje werkt dit heel goed. Zolang jullie aanpak werkt voor haar en voor jullie is het helemaal goed toch!

één jaar geleden

Hier ook geen vaste tijden. Wij volgen ons kindje en soms gaat hij mee in ons ritme van de dag. De ene dag ligt hij om 20 uur op bed en de andere pas om 21.30 uur. Ook slaapt hij soms nog een tweede keer en soms maar 1 x. Ikzelf heb ook niet elke dag hetzelfde ritme.

één jaar geleden

Regelmatig wakker worden en elke nacht ruk slapen is ook een ritme, toch 🙈🙄