11 Reacties

2 jaar geleden

Hier hebben we net hetzelfde.. Hij kan het maar het interesseert hem dan ook weer niet. Hij pakt liever alles met zijn voeten. Hij is ook erg lui. Maak me zelf ook vaak zorgen. Hij wil dan nu ook heel graag zitten maar als wij hem neerzetten. Hij slaat precies stappen over.

2 jaar geleden

Ja heb ik ook met mijn dochter , die wilt niet omrollen of proberen te kruipen of op haar buikje liggen alleen maar zitten😅

2 jaar geleden

Met 8 maanden hoeven ze dat ook nog niet. Maak je geen zorgen

2 jaar geleden

Hier een jaar en rolt nog niet. Hij is gewoon kern gezond maar is echt lui. Komt wel haha

2 jaar geleden

Hier ook niet hoor. Onze zoon is van 7 september en kan rollen maar hij doet het niet. Geen enkele interesse in. Zitten kan hij bijna zelfstandig, maar verder is hij in de gove motoriek nogal lui. Vrijdag moet ik met hem naar de kinderarts (niet hiervoor) en ben benieuwd of zij ook een mening hierover heeft.

2 jaar geleden

Ik heb al eens navraag gedaan en ze zeggen een luie baby. Heeft de tijd normaal tot 10maanden om zelfstandig te zitten. Zitten met steun kan hij goed en heel af en toe balanceert hij al goed. Maar kan absoluut niet zelf van lig naar zit.

2 jaar geleden

weet niet of je er wat aan hebt maar mijn kindje ging pas rollen toen hij kon kruipen

2 jaar geleden

Hier ook niet hoor! Wel zitten. Wel paar maanden terug al aantal keren uit zichzelf omgerold naar dr buik. Maar erna eigenlijk niet echt meer. Been there, done that? Ik zie de logica er wel achter, waarom liggen op de buik als je toch nog niet kan kruipen😜? Geeft frustraties want kan nergens bij. Zittend is veel fijner, meer controle over spelen en dr lichaam. Het komt vanzelf wel denk ik, als ze echt zover is om te gaan kruipen waarschijnlijk.

2 jaar geleden

Mijn dochtertje heeft ook een periode gehad dat ze 2 weken flink rolde en toen 1,5 maand niet meer. Nu begint t langzaam weer en ze is 8 maanden. Uiteindelijk komt t wel denk ik dan maar!

2 jaar geleden

Mijn dochter rolde vorige week voor het eerst (bijna 9 maanden) en nu ineens non-stop. Ze vindt op haar buik liggen nog altijd niet leuk, maar het gaat steeds beter. Ter geruststelling: ik heb als baby nooit gerold of gekropen en kan nu gewoon 10k rennen ;p

2 jaar geleden

Je kan ook een kinder fysio inschakelen. Die kan je helpen met de juiste oefeningen . En het voor doen. Mijn zoontje heeft het ook erg goed geholpen 😊 en ook zelf veel oefenen draait die nu ook goed om.