22 Reacties

één jaar geleden

Hoi hoi, Meestal zit er vanaf opvolgmelk 3 een hele hoop meer toegevoegde suikers in. In nummer 1 en 2 mag dat wettelijk gezien niet, dat is protocol en is ook van alle merken hetzelfde. Je zou de aflevering over kunstvoeding van de Keuringsdienst van Waarde eens kunnen kijken, echt een eye opener! Is er een reden dat je niet overstapt op ‘normale’ melk, koe of plantaardig?

één jaar geleden

Reactie op steefgerritsen

Hoi hoi, Meestal zit er vanaf opvolgmelk 3 een hele hoop meer toegevoegde ...
Ik heb de aflevering gezien. Hier wordt naar volledige zuigelingen voeding gekeken voor baby's van 0 tot 6 maanden. Ze krijgt in de middag voor het middagdutje warme halfvolle melk. In opvolgmelk zit heel veel vitamines mineralen en daarom wil ik tot 2 jaar opvolgmelk blijven geven. En voor mij gevoel vult het veel beter dan alleen maar melk. De ochtendfles met nutrilon wil ik binnenkort wel vervangen voor melk zodat ze alleen voor het slapen gaan nog opvolgmelk drinkt.

één jaar geleden

Hier krijgt hij ook nog elke avond (wel voor het tandenpoetsen) een fles van 210+7 en als hij in de nacht wakker wordt, krijgt hij een flesje van 180+6. Ik durf nog niet zonder nachtelijke flesjes, veelste makkelijk 😆 dus de avond fles laat ik ook maar. Hij geniet ervan en ik vind 't prima. Ook hier krijgt hij nog opvolgmelk 2. :) Ik heb eigenlijk nog geen normale melk geprobeerd.. Weet niet waarom maar zoals ik al zei, ik vind het wel makkelijk en prima. Dus waarom wat anders proberen? 🤷🏼‍♀️

één jaar geleden

Hier krijgt onze dame van 15 maanden ook nog een flesje voor het slapen gaan en bij slaapregressies ook in de nacht nog eentje. De avond fles bouwen we langzaam af als we verhuisd zijn, het is al druk zat. Gewone melk krijgt ze ook in haar Brinta . Plantaardig vindt ze echt niet lekker.

één jaar geleden

Hier krijgt Maud alleen de avond fles voor t slapen van 130ml. We hebben geprobeerd om normale warme melk te geven maar dit pikte ze niet haha dus maar weer over op de opvolgmelk ☺️ Ik zou echt niet over gaan op nr 4! Daar zit zo veel suikers in dat je je kind aanleert om zoete drankjes te drinken! Kijk maar is naar de aflevering van de keuringsdienst van waarde! Veel ouders blijven zelfs gewoon bij nummer 1 en dat mag ook gewoon als ze goed aan vaste voeding eten ☺️ Maargoed dat moet je helemaal zelf weten 😉

één jaar geleden

Hier in de ochtend koemelk 170 en de avond 180 cc met 4 schepjes. Die gaan we wel afbouwen of iig een poging wagen. Begreep dat ze niet meer dan 300 cc koemelk mogen, anders kreeg hij die ook in de avond. En heel soms 's nachts of overdag nog een flesje, als hij bijv. Slecht drinkt of overstuur in de nacht is. Dan wel minder schepjes poeder. Wij gebruiken nummer 2😄

één jaar geleden

Als ik dit zo lees blijf ik bij nr 2 👏👏

één jaar geleden

Ik heb tot 12 maanden nummer 1 gebruikt. Daarna overgegaan op gewone melk. Savonds voor het slapen krijgt ze 150ml met 3 schepjes pap. Ze eet een bord avond eten en daarna yoghurt. Ik weet dat er bepaalde extra vitamines in zitten in opvolg melk. Maar lijkt mij dat ze dit ook prima uit "normaal" eten halen. Dus vandaar dat ik er mee ben gestopt. En met pap vult dit echt wel goed.

één jaar geleden

Reactie op September21Baby

Als ik dit zo lees blijf ik bij nr 2 👏👏
Nou, wat fijn dat je deze vraag stelt! Ik ook!

één jaar geleden

Reactie op Roos Anne

Ik heb tot 12 maanden nummer 1 gebruikt. Daarna overgegaan op gewone melk. ...
Welke pap gebruik je hiervoor? 😊

één jaar geleden

Deze. En dan 150ml halvolle melk met 3 beste thee lepels er door. Gat in het tuitje geknipt. En ik roer met een vork de fles. 45 sec. 600 watt. 😁

één jaar geleden

Reactie op Roos Anne

Deze. En dan 150ml halvolle melk met 3 beste thee lepels er door. Gat in he ...
@cookiedough

één jaar geleden

Reactie op Roos Anne

@cookiedough
Super bedankt!!!

één jaar geleden

Wij geven nog steeds nummer 2. 2x per dag 5 schepjes. Twijfel nu wel om af te bouwen maar ze is er nog zo gek op…

één jaar geleden

hoezo nog steeds opvolgmelk geven? zoveel troep zit daar in. geef gewoon natuurlijke koemelk.

één jaar geleden

Reactie op Eknein-

Hier krijgt hij ook nog elke avond (wel voor het tandenpoetsen) een fles va ...
Vanavond gewone melk geprobeerd als overgang naar geen flesje voor het slapen. Hij was het er niet mee eens. 😂

één jaar geleden

Reactie op noratje

hoezo nog steeds opvolgmelk geven? zoveel troep zit daar in. geef gewoon na ...
Hoezo troep ? Het gaat hier om nummer 1 en 2 wat je als je flesvoeding hebt gegeven ook gaf . Niet alle kindjes zijn er even snel aan toe om koemelk te drinken of vinden dit meteen lekker. Ieder zijn eigen keuze en ja vanaf nummer 4 zit er veel suiker in maar dat is niet zo in nummer 1 en 2, zou een beetje gek zijn vind je niet ?😉

één jaar geleden

Reactie op noratje

hoezo nog steeds opvolgmelk geven? zoveel troep zit daar in. geef gewoon na ...
Wat is dit voor een gekke opmerking? Als er troep in zou zitten dan zou het niet aan zuigelingen gegeven mogen worden 🤷🏻‍♀️ en natuurlijke koemelk is hier waar ik woon rauwe melk? Dat geven we toch echt niet aan onze kroost

één jaar geleden

Reactie op MitsuEvoIIX

Wat is dit voor een gekke opmerking? Als er troep in zou zitten dan zou het ...
Ik denk dat Noratje bedoel dat er in nummer 4 veel troep zit. Alle opvolgmelk boven nummer 2 is extra gezoet met suiker. Normale koemelk is dan beter

één jaar geleden

Ik denk dat Noratje bedoel dat er in nummer 4 veel troep zit. Alle opvolgme ...
Keuringsdienst van waarde heeft hier een hele uitzending over gemaakt. Ik denk dat je deze wel terug kan vinden op youtube