8 Reacties

één jaar geleden

Heb je een babyfoon? Mijn zoontje slaapt namelijk niet als er geen muziekje is sinds ik weet tut, knuffel, 2 liedjes aan en dan slaapt hij is echt de vaste routine zoals ik t noem haha altijd na 2 liedjes aangezet te hebben op de babyfoon dan slaapt ie

één jaar geleden

Mijn zoontje slaapt smiddags ook 1 uurtje soms wat langer maar hij denkt ook altijd pas om 21:30 naar bed te mogen en willen gaan wanneer ik meestal naar bed ga maar dat probeer ik er nu ook uit te krijgen (lukt niet altijd) maar als ik hem om 20:00 er in leg dan is t ook drama... maar hij slaapt (als ik vrij ben van werk) wel tot 09:30 door dat is dan weer wel fijn 😇

één jaar geleden

Dat gelijk wakker worden zodra je weg gaat herken ik. Dacht zelf aan verlatingsangst die hopelijk ook weer over gaat?

één jaar geleden

Hmm lastig zeg. Bij ons heeft het ook lang geduurd van alles geprobeerd. Ik denk dat het heel belangrijk is dat je een goed avond ritueel hebt en ochtendritueel. Zodat hij altijd weet waar hij aan toe is echt elke avond het zelfde doen. En misschien een langer ritueel dan wat je nu doet? Wij doen onze dochter elke avond in bad daarna slaapzak aan fles tandjespoetsen en naar bed. Tijdens de fles een muziekje aan. Elke avond. Het heeft lang geduurd voordat ze door sliep maar dit heeft wel echt geholpen. En op een vast moment de dag starten bijv. 7uur Als ze snachrs wakker word gaat mijn man vaak even met haar in de stoel zitten dit werkt vaak wel. Als het niet werkt gaat slaap ze alsnog bij ons. Ze heeft nu al wel sinds een tijd een knuffeltje misschien is dat ook een idee? En misschien eens kijken of hij genoeg eet en drinkt overdag. Dan kan je dat Inidergeval uitsluiten. Het zou heel goed verlatingsangst kunnen zijn maar daarom denk ik dat een vaste routine wel goed helpt. Dat hij niet bang is dat je er niet meer bent omdat hij weet wat hij kan verwachten.

één jaar geleden

Ik sla aan op de buisjes… onze kleine heeft ook buisjes gekregen. Hij kon alleen niet meer plat liggen. Dan begint hij echt flink te huilen. Verschonen is de laatste 3 maanden een crime geweest. Misschien een idee om een kussen onder het matrasje te leggen of dekentje zodat deze wat omhoog komt? Dat helpt bij ons echt enorm goed.. en anders zou ik zeker het ziekenhuis even bellen voor een check. Niet om flauw te doen maar je vertelt bijna hetzelfde verhaal als wij maanden hadden. Hopelijk slaapt hij snel door!!

één jaar geleden

Voor ons heel herkenbaar helaas. Wij hebben dit al maanden met misschien 1 of 2 keer per maand dat hij een nachtje doorslaapt. Bij ons is het echt gewenning geworden dat hij uiteindelijk bij ons mag slapen en nu is het zeer lastig om hem de hele nacht in zijn eigen bed te leren slapen.. Overdag slaapt hij trouwens prima in zijn eigen bedje. ik volg even mee voor eventuele tips!

één jaar geleden

Joh, bedankt voor al jullie reacties. Erg waardevol!! Knuffeltje heeft hij en muziekje aanlaten hebben we ook al meerdere malen geprobeerd. Oren nog eens na laten kijken gaan we ook zeker doen. Gelukkig zijn we niet de enige!!! 🤣

één jaar geleden

Hier ook hoor en ja hier gaat hij 20.30 / 21u naar bed. En sinds we dat doen slaapt hij af en toe door, maar vaker wordt hij rond 3u wakker Maar dan ook alleen om 3u, een hele verbetering