13 Reacties

2 jaar geleden

Herkenbaar hoor. Mijn dochtertje van 6,5 maand is vooral heel kundig in slecht slapen zowel overdag als ‘s nachts ;-) En dan hoor ik mensen om mij heen roepen dat hun baby al vanaf 2a3 maanden doorsliep… pffff

2 jaar geleden

Misschien vind je dit wel interessant om te lezen als je niet al er van op de hoogte was: https://community.24baby.nl/forum/geboorteclub-september-2021/oei-ik-groei-niet-waar-4NrRVw Ik ben in de marketingtruk getrapt. Zelf ben ik tot de conclusie gekomen dat er best wel iets van waarheid zit in de theorie, maar kinderen ontwikkelen zich niet in afgebakende periodes van tijd. Ik heb ook het boek en daar staat in de die lijst aangeeft wanneer een kind dat op z'n vroegst zou kunnen doen (met de nadruk dus op kunnen). Als je alleen de app hebt, mis je wel een boel informatie, maar ik hecht niet zo veel waarde aan die lijstjes. Onze zoon deed al zelf z'n fles vasthouden toen hij 3 maanden was, omdat hij dat zelf graag wilde. Maar iets in de richting van tijgeren of kruipen wil hij niet. Hij kan zelfstandig zitten en daar is hij tevreden mee. Hij vind het nu nog niet nodig om de wereld om hem heen verder te gaan verkennen. Als hij daar wel belangstelling voor toont, zullen we hem daarin helpen.

2 jaar geleden

Reactie op mirandalaangroot

Herkenbaar hoor. Mijn dochtertje van 6,5 maand is vooral heel kundig in sle ...
Hier ook nog geen doorslaper, haha! Is idd frustrerend he, al die succes verhalen op dat vlak 😛 Maar je bent dus niet alleen 😊

2 jaar geleden

Misschien vind je dit wel interessant om te lezen als je niet al er van op ...
Aha merci voor de info!

2 jaar geleden

Reactie op Lorieee

Hier ook nog geen doorslaper, haha! Is idd frustrerend he, al die succes ve ...
Zijn we in ieder geval samen haha.

2 jaar geleden

Baby fysio was hier van de week. Ze zegt vanaf een maand of zes hoeven ze nog eens echt te rollen 🤣

2 jaar geleden

Klopt wat je zegt over oei ik groei. Zijn dingen die ze kunnen gaan doen maar wat ook nog maanden kan duren

2 jaar geleden

Mijn dochtertje is ruim 6 maanden en ze rolt nu pas net geregeld op dr zij hahaha. Ik maak me er ook niet druk om. Alles komt op zn eigen tempo

2 jaar geleden

Ons zoontje wordt 7 maand deze week. Hij kan sinds een week rollen. En zitten lukt nu al een beetje alleen. Hij kan belange niet al die vaardigheden hoor. Maar er staat ook wel bij dat ze niet alles moeten kunnen he. Ik ben gestopt met het te volgen want het klopt vaak niet echt voor ons. Enkel de 4 maanden sprong / slaapregressie merkte ik wel.

2 jaar geleden

Het verschilt ook hoe een kind ter wereld komt. Hoeveel weegt je kind etc. Een baby die prematuur is moet eerst op gewicht komen dus zal later bepaalde stappen zetten. Maar wees niet ontmoedigt het komt allemaal goed. De oei ik groei is een gids met wat je kan verwachten maar dat hoeft niet. Ieder kind heeft zn eigen temp.

2 jaar geleden

Rollen hier totaal niet. Rechttrekken ook niet. Wel rechtzitten en lopen met hulp. Maar ik volg die oei ik groei niet. Is ook al weerlegd en heeft geen wetenschappelijke basis. Elk kind op zen tijd

2 jaar geleden

Oei ik groei gaat uit zoals in het boek staat van de dingen die kunnen ontwikkelen. Dit betekent dus dat er kinderen zijn die in de sprong dat dus wel al ontwikkelen dus bijvoorbeeld al kunnen zitten met de 3e sprong. Maar dat betekent niet dat jouw kindje dat allemaal al moet kunnen! Hier is het echt een lekker gemiddeld kind die in de sprongen de basics leert en dan daarna door ontwikkeld haha

2 jaar geleden

Oei ik groei is geeft alleen aan wanneer een kindje iets zou kunnen leren. Dat hoeft dus zeker niet meteen te zijn en kan ook nog tijdje op zich laten wachten. Elk kindje ontwikkeld op zijn of haar eigen tempo. Ook interesses zijn hierin bepalend! Mijn dochter rolt van rug, naar buik en terug. Kan bijna zelfstandig zitten. Staat met ondersteuning en kan dan ook pasjes zetten. Probeert zichzelf op te trekken maar lukt nog niet. Is hard bezig met leren kruipen. Ze kan iig achteruit tijgeren en om der eigen as draaien. Drukt zich volledig op en trekt soms der knieetjes onder zich. Ze brabbelt erop los en de laatste dagen gaat dit steeds meer op echt brabbelen lijken zoals dada mama enz. Vergeet niet dat je kindje zelf het tempo bepaald en dat het geen wedstrijd is!! Help je kindje door te motiveren als je merkt dat hij iets probeert en beloon hem met je stem. Mijn dochter is er gek op en gaat dan nog meer haar best doen tot ze het zat is, dan haal ik haar uit de situatie en bied ik iets anders aan haha zo blijft het leuk 😊