5 Reacties

2 jaar geleden

Pff ik herken helemaal wat je zegt hoor.. ik weet ook nog geen remedie voor.. ik lees ook mee mocht iemand tips hebben 😁

2 jaar geleden

Ingewikkeld! Ik benoem vaak op dat moment hoe ik het zou zeggen. Dus ik zou dan bijvoorbeeld zeggen: ja, hij is inderdaad lekker energiek of je bent niet vies, maar weten van de grond is wél vies. Zo zei ik vandaag nog over een ander kindje toen iemand zei dat hij geen lief kindje was: hij ís wel een lief kindje, maar hij dééd niet lief. Maar het is denk ik wel een voorwaarde dat de band goed is voordat je voelt dat je dat zo kunt zeggen. Je kunt altijd eens proberen hoe erop gereageerd wordt als je het op die manier zegt.

2 jaar geleden

Herkenbaar. Heb daar veel frustratie om. Wordt vaak ook uitgelachen en alles overdreven genoemd als ik vertel over onze opvoeding etc. Ik probeer het elke keer rustig te vertellen dat wij het op deze manier proberen en daar achter staan en het ons kind is

2 jaar geleden

Oh ja heel herkenbaar 🙈 Dat is ook echt de opvoed stijl van vroeger. Ik haak er vaak wel op in. Dus als je vader zou zeggen; je bent een viezerd. Dan zou ik zeggen tegen mijn kindje; nee jij bent niet vies, je gedrag is vies. Want wij eten van een bord en niet van tafel. Voor je kind uiteraard nog teveel informatie, maar zet je vader wel aan het denken. Ik heb veel moeite met de opmerking dat als mijn dochter huilt. Dat de oudere generatie dan zegt; lekker laten jengelen hoor of lekker laten huilen, goed voor de longetjes. Kind was toen net een paar dagen oud.. 😅

2 jaar geleden

Ja ik herken het ook, maar het stoort me eigenlijk niet. Op de crèche zullen ze vast ook dingen anders doen dan ik het graag zou willen. Mij is het geen conflict waard. Ik heb eerder ook wel paar keer mee in mijn maag gezeten hoor, maar heb besloten het los te laten. Als ik zie hoe liefdevol mijn ouders en schoonouders met mijn zoontje omgaan, neem ik voor lief dat ze soms stomme dingen zeggen.