26 Reacties
2 jaar geleden
Hier hetzelfde probleem 🤣 wat het aankleden betreft pikt ze het het meest (en hou ik haar het best onder bedwang) als ik de romper en haar shirt bij haar aan trek als ze zit op de commode. Dan leg ik haar neer knoop ik de romper dicht doe de broek/maillot over haar beentjes en dan til ik dr gauw op en trek al tillend de broek op.
Als ik alles probeer wanneer ze ligt ben ik ook drie eeuwen bezig en ligt alles verspreid over de grond hahaha.
2 jaar geleden
Reactie op Merle1987
Hier ook zo! Ik geef mijn zoontje iets in zijn handjes: een kammetje of lee ...
Wij geven ook een zacht boekje of iets om mee te.spelen. Plastic zakje, billendoekje, (schone) luier🤷♀️ Anders is het onmogelijk om hem te verschonen vooral. Wanneer ik de luier weer wil vast maken gaat meneer draaien en graaien 😅
2 jaar geleden
Op zijn buik aankleden! Haha het is even wennen, maar ook dat gaat prima! Wanneer onze dochter echt te druk is leg ik de aankleed kussen op de grond en daar omkleden, kan ze ieder geval niet van de commode afvallen! Het is een fase… moeten we ook weer even doorheen haha!
2 jaar geleden
Herkenbaar🙈😅 Wij hebben toen een nachtlampje van liewood gekregen en daar is hij dol op, piept ook een beetje een fijn kneedbaar silicone lampje. Dat zorgt ervoor dat zijn luier verschonen bijna altijd lukt. De rest lukt mij ook wel redelijk als hij op zijn buik ligt. En anders neem ik hem mee naar beneden en doe ik daar de rest, terwijl ik hem op schoot heb zitten bijvoorbeeld.
2 jaar geleden
Zooo herkenbaar! Ik geef dr iets in de handen om af te leiden. Steeds weer wat anders want anders is t ook niet interessant meer voor dr 🙈 Ze zijn zo aan het ontdekken, kwestie van accepteren 😄
Ik denk trouwens dat binnenkort het matrasje van het bedje naar beneden moet dan. Duurt niet lang voor die door heb dat het boven het bedje ook heeeel leuk is 😂 Hier al gedaan omdat ze zichzelf optrekt aan t bedje. Beetje jammer alleen voor je eigen rug 😅
2 jaar geleden
Reactie op lrbntm
Hier hetzelfde probleem 🤣 wat het aankleden betreft pikt ze het het meest ...
Dit doe ik ook, daarnaast laat ik hem al vanaf een week of 10 geloven dat hij mij moet helpen door te omschrijven wat hij zou moeten doen. Bij het luier verschonen zing ik een eigen versie van poesje nauw, met grappige klemtonen (Poesje mauw, kom eens gauw, Ben heeft een nat/smerig KONtje voor jou en voor Ben een SCHOne LUIER, ooh wat een pret hebben wij vandaag, oh wat een pret hebben wij vandaag. Hij schatert het uit en ik heb snel zijn luier gedaan. Bij het aankleden, Bijvoorbeeld bij romper lange mouw aantrekken. Dan vertel ik: 'Vuistje maken, duimpje meenemen, lange arm maken, 1, 2, 3, 4 en 5 jaaah daar is de handje, kom dat doen we aan de andere kant nog een keer. Bij het broekje zeg ik: "welk voetje eerst? Hij houdt er een omhoog, stop ik snel die voet in de broekspijp, vervolgens snel die andere en dan recht overeind zetten en broek ophijsen. Sokken doe ik alleen bij fris weer naar buiten en gastouder. Binnen trekt hij ze uit. Inmiddels 30 weken, ik hoef niks meer te zeggen meneer doet het al zelf. Een baby aankleden was nog nooit zo makkelijk.
2 jaar geleden
Reactie op ibl84
Heel herkenbaar en ook dat hij zn benen om mijn armen slaat zodat je niets ...
Ooohhhh dit las ik en was een goede reality check voor ons!! Ga het gelijk aanpassen, thanks hiervoor!
2 jaar geleden
Ja zo herkenbaar! Een paar dagen terug reageerde ik nog ergens op dat ik m’n dochter iets in haar handen geef en het dan goed komt, inmiddels ligt alles binnen 2 tellen op de grond, draait ze zich om om het volgende te pakken en weg te gooien 😅… Ik heb net luierbroekjes binnen gekregen (nog niet gebruikt) en ik hoop dat dit helpt met het aantrekken van de luier, dat is bij ons het grootste probleem. Billetjes afvegen terwijl ze op haar buik ligt dat lukt nog wel, maar die luier aankrijgen… wat een drama 😅. Ik wil haar nog wel eens in bed leggen om aan te kleden want daar draait ze iets minder snel en daar kan ze natuurlijk niet uitvallen. Maar dat is wel pijnlijk voor je rug omdat het bedje natuurlijk al laag staat…
“Alles is een fase, alles is een fase”
2 jaar geleden
Reactie op AnneRoos96
Ja zo herkenbaar! Een paar dagen terug reageerde ik nog ergens op dat ik m’ ...
Heb je bij de luierbroekjes wel op de kg gelet? Wij hebben kruitvat luiers 4/4+ maar luierbroekjes maat 3. Die kg aanduidingen lopen anders 😵💫🥴. Vind die broekjes echt een uitkomst. Gebruik ze niet vaak, vooral onderweg eigenlijk voor de ik moet je op schoot op de achterbank verschonen 🤪. Ze zijn wel super handig.
2 jaar geleden
Reactie op Cooltjuh
Heb je bij de luierbroekjes wel op de kg gelet? Wij hebben kruitvat luiers ...
Dat is gek! Wij hebben ook Kruidvat maar gewone luiers 8-14 en broekjes 8-15 en allebei maat 4? Dus wel dezelfde kg’s en maat! Op de broekjes staat Mickey Mouse, misschien hebben ze 2 soorten?
2 jaar geleden
Ik doe alleen nog de luier op het aankleedkussen! Anders niet te doen idd! De rest doe ik lekker op de grond, broek liggend en shirtje lekker zittend scheelt een hoop geschreeuw 🤣