154 Reacties
2 jaar geleden
Van een boete heb ik niet eerder gehoord, maar ik snap wel dat ze je er op aanspreken als het ook al eerder is gebeurd. Die leidster is ook al de hele dag aan het werk en wil ook graag naar haar gezin thuis. Als jullie 18u niet gegarandeerd kunnen redden moet je misschien naar een opvang kijken die later open is.
2 jaar geleden
Ik kan alleen zeggen dat ik ervan vind als ouder en als pedagogisch medewerker. De pedagogische medewerkers krijgen maar tot de sluit tijd betaald en willen net zo goed dan naar huis naar hun eigen gezin. Het is dus best vervelend als ouders telaat komen. Bij ons is het zelfs de regel dat ze 15 min voor sluitingstijd binnen moeten zijn voor overdracht en rustig je kind aan kunnen kleden zodat om 18:30(als wij dichtzijn) we echt ook het pand uit kunnen lopen. Ik snap de frustratie van de medewerker dus wel. De manier waarop is niet heel netjes. Als je weet dat je soms niet optijd gaat zijn moet je een noodoplossing zien te vinden van iemand die dan wel optijd bij de opvang kan zijn. We hebben ook doctoren en chirurgen bij ons op de opvang en die kunnen ook niet altijd weg maar regelen dan iets anders. Succes ermee!
2 jaar geleden
Bij ons staat het wel in de voorwaarden ja. Ik werk ook in de ggz dus snap jouw situatie ook goed.
2 jaar geleden
Sorry maar ik snap het wel🙈 Als ze 18u sluiten dan betekend dat dus dat je voor die tijd binnen moet zijn. Super vervelend voor jou natuurlijk als je in zo'n situatie zit maar keihard gezegd is dat niet hun probleem. Ze worden tot 18u betaald en willen ook graag naar huis en kunnen niet bij elke ouder rekening gaan houden met het werk dat hij/zij doet. Misschien kun je een opvang vinden die tot 18.30u open is? Overigens heb ik er vaker van gehoord dat er boetes uitgedeeld kunnen worden.
2 jaar geleden
Reactie op Mariamaria93
Ik kan alleen zeggen dat ik ervan vind als ouder en als pedagogisch medewer ...
Wat ik probeer te zeggen is dat ik niet in de gelegenheid ben in zo’n geval om weg te lopen. Ik kan niet allerlei mensen gaan afbellen op het moment dat ik in een crisissituatie zit. Het schijnt de tweede keer te zijn; echter kan zowel ik als mijn partner ons niet herinneren dat het eerder is voorgevallen omdat we altijd voor 6 uur bij het kdv. Daarbij, vind ik dat er sprake is van zeer weinig flexibiliteit; ik ben geen kwartier of halfuur te laat. Ik ben daar om 18:00 en pik hem op en ben weer weg.
Iedereen wil op tijd naar huis. Dat wil ik inderdaad ook. Zulke situaties zit niemand op te wachten. Ik krijg ook maar betaald tot 5h want compensatie is leuk gezegd maar vindt sporadisch plaats.
Overigens denk ik dat iedereen ergens rekening moet houden met je werk iets kan uitlopen. Dat heb je in ieder beroep, op iedere werkplaats. En ook al deze mensen willen naar huis en/of hun kinderen ophalen. Maar we spreken hier over enkele minuten.
Andere vraag; volgens mij is het ook dat je tot 18:00 betaald, dus lijkt mij dat je dan ook mag rekenen op opvang. Nogmaals; ik sta geen uren te kletsen. Het kan een keer gebeuren denk ik dan. Maar misschien is niet iedereen flexibel.
2 jaar geleden
Wat hebben mensen tegenwoordig weinig begrip voor andere situaties zeg.
Ik snap dat die leidster ook naar huis wil maar je kan het ook op een normale manier aangeven toch.
En kijken of je samen een oplossing kunt verzinnen. Misschien kan opa of oma of de buurvrouw een broer/zus dan een keer jullie kindje ophalen als het niet lukt en het een nood situatie is? Even bellen op zo’n moment met de opvang? Eventueel dat je wel 200 procent wilt betalen voor dat kwartier.
Vindt het een beetje mierenneuken als het om 1 minuut gaat maar oké.
Vindt een boete wel erg ver gaan zeg. Blij dat ik bij een gastouder zit en niet bij een kinderopvang 😳 Kunt toch gewoon iets met elkaar overleggen?
Ik werk ook in de zorg en soms moet ik ook overwerken terwijl ik graag naar m’n gezin wil dat is in het kdv soms dan ook zo lijkt mij.
Ik zou het wel vervelend vinden als leidster zijnde als je niet even belt dat je het net niet redt. En als dit structureel elke week voorkomt ook.
2 jaar geleden
Wat ik probeer te zeggen is dat ik niet in de gelegenheid ben in zo’n geval ...
Wat ik dan nog even wil aanvullen is is dat er niet 1 leidster moet wachten maar meerdere omdat je niet alleen in het pand mag zijn en ook niet alleen met het kind.😉
2 jaar geleden
Die voorwaarden ken ik niet. Maar, wij hebben ook een kvd en bso met ruime tijden omdat, wij dit
Ook niet altijd kunnen redden. Als ze echt open zijn tot 18:00 snap ik wel dat ze het zeggen de manier kan natuurlijk wel anders.
Ik zou kijken na een kvd waar de tijden ruimer zijn jullie dit wel kunnen redden met werk.
Ik snap dat in jouw werk lastig is. Ik weet niet wat je man voor werk doet maar, misschien is daar iets in te vinden. Hun hebben er ook al hele dag op zitten natuurlijk.
2 jaar geleden
Reactie op Mi93
Wat hebben mensen tegenwoordig weinig begrip voor andere situaties zeg.
Ik ...
Ohja en over flexibel zijn. Als iedere ouder in paar maanden tijd 2 a 3 x telaat is komt dat neer op bijna elke dag te laat klaar. Maar goed nogmaals de manier waarop kan misschien netter maar snap ze wel.
2 jaar geleden
Reactie op Mariamaria93
Wat ik dan nog even wil aanvullen is is dat er niet 1 leidster moet wachten ...
En die twee minuten zijn dan echt zo’n ramp. Wow. Heftig.
2 jaar geleden
En die twee minuten zijn dan echt zo’n ramp. Wow. Heftig.
Wel als je net als ik dan de trein mist en half uur later pas gaat ja. Terwijl ik mijn dochter van 9 maanden dan niet zie. Maar altijd leuk om te zien dat veel mensen 0 respect hebben voor pedagogisch medewerkers de sloofjes zijn van de ouders. De reden waarom veel mensen stoppen in de kinderopvang en waardoor veel contracten worden opgezegd.
2 jaar geleden
Reactie op Mariamaria93
Ohja en over flexibel zijn. Als iedere ouder in paar maanden tijd 2 a 3 x t ...
Overdreven. Ik heb het niet over flexibel zijn maar over begrip voor elkaar hebben.
Ik werk in de zorg. Als ik samen om 16:00 uur nog met een collega een pomp moet aansluiten terwijl mijn werkdag er al op zit, omdat iemand gaat overlijden moet ik maar zeggen nee sorry dat komt morgen wil nu naar m’n gezin. Dit was vorige week ook al komt te vaak voor. Had je maar eerder moeten bedenken.
Maarja dat is met mensen met een 8 tot 5 baan. Die begrijpen dat schijnbaar niet.
En buiten dat bijna iedereen kan altijd wel wat anders regelen. Dus dit zal alleen in nood voorkomen. Het gaat hier om en nood situatie wat zij beschrijft. Maar dat wordt niet gerealiseerd hier, want je wilt 18:00 uur naar huis en dat is echt belangrijker dan iemand die suïcidaal is en begeleiding nodig heeft.
Wat weinig begrip is er voor elkaar tegenwoordig.
2 jaar geleden
Reactie op Mariamaria93
Wel als je net als ik dan de trein mist en half uur later pas gaat ja. Terw ...
Kijk, dit maak jij ervan; dat zijn niet mijn woorden. Ik vind hier niemand een sloofje. Jammer. Want ik ben doorgaans heel blij dat mijn kind goed opgevangen wordt en dat ik kan vertrouwen op dat zij het juiste doen.
Jammer. Maar schijnbaar jouw eigen overtuiging. Lijkt mij zeer zonde.
2 jaar geleden
Reactie op Mi93
Nou dat bedoel ik, dan kun je toch met elkaar meedenken en proberen samen e ...
Dat vindt ik zeker!
Zo belachelijk te reageren hoeft ook niet. Kijk iedereen wil graag optijd na huis naar zijn/haar gezin. Maar, er komen wel eens onvoorziene dingen dat je niet red.
Ik vindt zeker dat we IEDEREEN gewoon eens wat meer begrip voor elkaar moet opbrengen inplaats van de ikke ikke ikke mentaliteit!
2 jaar geleden
Ik begrijp die leidster wel. Zij maken lange dagen en als ouders dan herhaaldelijk te laat komen, lijkt me het niet meer dan logisch dat daar uiteindelijk consequenties aan hangen. Als jij in een situatie zit waarin je meermaals de tijd niet redt (hoe goed de reden ook), dan kun je beter op zoek naar een locatie met een andere eindtijd. Dat is namelijk niet het probleem van de opvang en zij hoeven zich niet aan jouw werktijden aan te passen. De wijze van communicatie had natuurlijk anders gekund, maar misschien had zij ook een lange dag gehad en zaten de frustraties hoog.
2 jaar geleden
Wat ik alleen niet helemaal uit je verhaal begrijp is dat je zegt dat je wel een bericht naar je partner hebt gestuurd, maar niet in de gelegenheid bent om back-up te regelen. Is er geen familielid die je in dit soort situaties een bericht kunt sturen? Misschien helpt het al wanneer je het kdv belt om te zeggen dat je je uiterste best doet om op tijd te zijn, maar dat het mogelijk een paar minuten later is. Dat zorgt denk ik ook al voor begrip.
2 jaar geleden
Reactie op Mara21
Ik begrijp die leidster wel. Zij maken lange dagen en als ouders dan herhaa ...
Hoe goed de reden ook dan hoef je niet zo tekeer te gaan tegen ouders. Vind dat erg onprofessioneel.
Misschien past een andere opvang dan beter bij der. Maar ze heeft het hier niet over iets structureels maar een nood situatie.